Rechter galop lukt niet we hebben alles al geprobeerd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:51

er worden hier veel tips gegeven en alles lijkt gelijk te worden afgewezen omdat je het al geprobeerd heb, dan probeer je het nog een keer.. Probeer er met je moeder over te praten, want je moet zelf ook lol houden in het rijden, en wat ik zo hoor staat je instructrise ook niet echt open voor nieuwe ideeen. Ik weet niet uit welke omgeving je komt? De site die ik je doorgaf geef hem aan je moeder.. Ik had ook mijn twijfels of het zou lukken maar het is wel gelukt en om dan met plezier weer op je paardje te stappen is super

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:52

Heb je les van een gediplomeerd instructrice? Als je samen met je instructrice al een jaar bezig bent en zij dingen afwijst zoals jij zegt, dan ga ik namelijk een beetje twijfelen aan de kundigheid van je instructrice. Ik heb namelijk nog nooit een pony of paard gezien die bij een goede instructeur er een jaar over doet om goed aan te springen. Zoek goede instructie en ga alleen in de les bezig met het aanspringen en modder niet thuis maar wat aan.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:54

oke dat zal ik zeker doen . mensen zeggen ook tegen mij dat ik hem moet verkopen dan maar daarom antwoorde ik zo bot word erg nog al boos om omdat ik heel veel van hem houd.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:54

Jamie_S schreef:
dit help niet hij keert om en gaat de andere kant om galoperen.

Hoe kan een paard nu om keren?
Of rij jij in een grote weide?
Op dat moment gebruik je de steun van de bakrand, laat hem een beetje stelling naar buiten nemen (niet helemaal om laten kijken)
Je gaat zelf ook met net je gewicht meer steunend op je buitenbeugel en geeft dan de galop hulpen.

Dan draait je paard echt niet om hoor. :)

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:56

hij spring ook soms wel goed aan maar het duurd vaak een uur! en ik weet niet of ze gediplomeerd is dat zal ik aan mijn moeder moeten vragen... en ik vind het zo banketstaaf voor hem dat het zo lang duurd en dat hij het moeilijk vind en ik wil hem helpen en ik moet daarom ook niets afwijzen begin op mijn instructise te ljken :P moet ik maar niet doen, ik zal het er met haar ook over hebben.

Jamie_S

Re: Rechter galop lukt niet we hebben alles al geprobeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 12:56

oke ik ga dat zeker proberen

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:59

succes!

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:01

haha
ja die van mij deed dat ook ik heb er nu 3 jaar en het gaat nu echt veel beter soms springt ze rechts nog verkeerd aan maar gewoon oefenen en oefenen wel 1000000000 keer doen en dan hoop ik voor je dat hij het wel doet:P
maar nog veel sucses

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:01

dank je wel jullie horen vanavond meer en hoe het gegaan is.

en ik zal mijn moeder meenemen

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:47

Beetje raar dat je lerares de balkjes afwijst omdat het niet dressuurmatig is. Dat is het namelijk wél. Ik vraag me af of je lerares wel verstand van zaken heeft.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:50

ja wel hoor dat wel maar het was zoiets als dat leer je hem aaleen aantespringen waarneer hij over balkjes gaat dus als hij over een balke gaat dat hij meteen moet galloperen en met een wedstrijd kan je geen balkjes neerleggen. het was zo iets je kan het hem dan niet goed leren of zo iets. ik hoop dat dit duidleijk is.

zijn er mensen met ervaring bij noor en hoe gaat dat want hoe ver woonene jullie? en mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de kosten zijn mag via pb als u het niet openbaar willen maken.

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:53

Maar als je over balkjes aanspring weet je iniedergeval dat het niets lichamelijks is van je pony. Maar dat hij het gewoon (opnieuw) moet leren.
Hoe oud is je pony eigenlijk?

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 13:55

hij is 4 en nog een beetje... het is jon gen ik zelf neem het hem ook niet kwalijk ik moet ook niog veel leren

Nancy_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:02

Ik zag dat het eerder ook al genoemd is, maar ik kan je maar 1 ding aanraden... Neem eens een les bij Noor Tanger. Ik durf je bijna met zekerheid te zeggen dat zij je probleem (waarschijnlijk zelfs binnen een of enkele lessen) oplost. Ik heb alle vertrouwen in haar omdat ik haar inmiddels met zoveel verschillende (al dan niet zgn 'probleem')paarden heb zien werken dat ik gewoon zeker weet dat zij je in alle rust, met ontspanning en vol vertrouwen kan helpen!

Als je uit de buurt van Velserbroek komt kun je je nog opgeven voor priveles. Noor komt hier elke maand les geven. De eerst volgende les is op 9 augustus. Er is nog plaats vrij, dus mocht je het het proberen waard vinden dan kun je je bij mij opgeven. Ik kan je (bijna) garanderen dat je er geen spijt van zult krijgen.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:05

ik woon vlakbij alkmaar een beetje verweg om met mijn paardje er heen te gaan ik ga het nog ff op de routeplanner op zoeken maar ik kreeg ook al een brichtje van haar dat ze binnein kort in alkmaar is ik moet het nog met mijn ouders overleggen

het is 24 min rijden is dat niet wat lang voor een paardje die ijgelijk nooit met een trailer reist (hij is wel trailer mak)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:32

Bij zo'n jonge pony kun je best hulpmiddelen als een balk gebruiken om in galop aan te springen, zo'n pony moet het ook leren.
Imo is het belangrijkste dat ie eerst maar eens rechts galoppeert zodat hij daar wat soepeler en sterker wordt. Dan kun je daarna aan het goed aanspringen werken.
Wat doet hij als hij links aanspringt op de rechterhand als je hem dan door laat galoperen op een volte, springt hij dan wel om naar de rechter galop? Dan zou ik hem dan eerst door wat oefeningen te doen in de rechtergalop hem daar sterker maken. En daarna concentreren op het aanspringen.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 14:47

ik weet dat niet goed want mijn moeder train de rechter galop en dan mest ik uit maar ik weet alleen dat hij niet over springt.

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 15:53

Lynske78 schreef:
Als je paard nagekeken is en hij wil nog niet aanspringen denk ik dat je paard scheef is en eerst rechtgericht moet worden.
Het lukt dan niet om aan te springen. komt veel voor. Ik zou les nemen volgens de methode van Antoine de Bodt of zo. In ieder geval op het gebied van rechtrichten. En dan galopeer je maar een tijdje niet. Maar nu vind je paard het gewoon te moeilijk.

Ik ben het er wel mee eens dat het erop lijkt dat je paard scheef is. Dit is niet erg want ieder paard heeft een goede en slechte kant. Rechtrichten is sowieso goed voor je paard, Antoine is niet de enige die het doet maar vele hebben een andere manier wat op hetzelfde neerkomt.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:02

Mij klinkt het bekend in de oren, mijn merrie wou eerst niet rechts aanspringen of ging na een paar passen overkuist.
Ze bleek in het bekken vast te zitten.
Nu gaat het stukke beter al vindt ze het af en toe moeilijk.

Om het voor haar makkelijk te maken rij ik als het niet op de normale manier gaat met de kont naar binnen en stelling naar buiten als ik aanspring.

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:31

Je moet je paard naar buiten laten kijken en dan met je binnen been duwen,
dit heb ik bij mijn vorige pony geprobeert en het werkte.
Misschien lukt het ook wel bij jouw?

xx ILseee

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 16:35

klop zijn heup en de helft van zijn rug zat hele maal vast dat is al een paar maanden geleden op gelost en hij is vorige week nagekeken en het is niet terug gekomen. en met dat rechtrichten daar zijn wij ook al mee bezig.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:55

Als hij een paar maanden geleden al helemaal vast zal terwijl hij nog maar zo kort onder het zadel is zit er toch iets niet goed in zijn lijf, het zadel en/of het rijden. Ik zie dat je nog hartstikke jong bent en je pony ook en dat is gewoon heel erg jammer. 'Groen + groen = bont en blauw' zeggen ze niet voor niets! Gelukkig heb jij een heel brave pony, maar hij begrijpt gewoon niet wat je bedoelt, of hij is niet sterk genoeg om het te kunnen uitvoeren. Ik denk dat het het beste zou zijn als jij een poosje gaat rijden op een pony die met de juiste hulpen wél goed aangaloppeert en ondertussen iemand met veel ervaring je paardje doorrijdt en de galop aanleert. Op deze manier is het voor jullie allebei frustrerend en helemaal niet leuk en dat is zonde, want plezier zou het belangrijkste moeten zijn en al helemaal op die leeftijd.

Jamie_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 07:00

ik ga deze topic sluiten want van al deze antwoorden word ik een beetje verwart en ik ga morgen met mijn instructise praten.

jullie kunnnen hier nog op door praten maar ik zelf antwoord niet meer.
Allemaal bednkt voor alle tips enz.

roelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:40

probeer maar is het rechter been voor de singel en de linker achter en dan aandrijven steeds netzolang dat hij in de rechtergalop zit

butselaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:19

Dit probleem komt mij ook bekend voor. Alhoewel ik nog niet zo lang bezig ben met het oefenen van de rechtergalop.
Heeft iemand tips om aan de longe te leren in de goede galop aan te springen. Mijn paardje springt namelijk meestal fout aan en springt dan na een aantal meter over. Ik wil hem graag leren aan de longe direct goed aan te springen, omdat zolang dit aan de longe niet lukt het onder het zadel ook niet makkelijk zal zijn.

Met mijn instructrice zijn we veel bezig met rechtrichten en overgangen, hij is verder niet stijf en kan al goed buigen, rechtsom beter dan linksom. Mijn instructrice is overigens ook paardenfysiotherapeut dus ziet zij direct of de bewegingen van het paardje verstoord worden. Ik denk dus dat het vooral te maken heeft dat het paardje het nog niet goed begrijpt en dat het vooral veeel oefenen is *D