Ik ben van mening dat je voor paardrijden helemaal geen lichamelijke kracht nodig hebt, maar wel veel overtuigingskracht! Een goede coordinatie en een perfecte timing doen veel meer dan brute kracht
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:of niet, het blijft niet te vergelijken met een jippie of kawa, die consequent ontzettend goed gereden wordt en daardoor heel licht aan de hulpen staat en bovendien meedenkt met de ruiter, met wie hij ook een hechte vertrouwensband heeft op kunnen bouwen na zoveel jaar.

. Mijn benen zijn ook niet sterk maar mijn paard is wel goed aan het been. Veel manegepaarden zijn suf gesjokt in de bak, ik zou denk ik na 10 jaar rondjes ook iets hebben van "effies uitproberen". Bij de gevorderde ruiters mag je als je je benen stil kunt houden ook wel met sporen rijden.Suuzzz schreef:Nou, als hij eenmaal ontspannen is wil ik hem wel weer wat meer voorwaarts hebben zonder te versnellen en hierbij aan de voorkant tegen te houden. En dán lukt dat dus niet!
Want dan is hij teveel bezig met wat de teugel hem zegt te doen en doet hij te weinig met de benen. Lijkt zo in ieder geval. Bij voltes lukt het me wel steeds beter om hem rond te krijgen, zélfs links om, maar nageeflijk en met ontspannen rug?? Dat dus niet.
Bedankt!
Citaat:Actief maken doe je met je benen, een paard langzamer laten lopen met de teugels. Beide hulpen moet je niet tegelijk geven, dat is tegenstrijdig.
. Wel een leuk onderwerp trouwens.
) dan kun je juist met hele kleine verschillen in je houding een heleboel bereiken.laurae schreef:De hoofdhouding mag nooit 'dieper' worden als gevolg van een teugelhulp, als je een paard echt tegen houdt op de teugels terwijl je drijft zorg je voor een andere hoofdhouding, en dan verstoor je de balans.