Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dees_daan schreef:EngeltjeS schreef:je kan wel beginnen met slaan etc. maar ik denk dat het paard eerst overdonderd zal zijn, en daarna kan het twee kanten op.
wil je respect afdwingen? of respect verdienen?
het is geven en nemen, observeer hem eens goed, kijk ook hoe andere mensen met hem omgaan, of hem uit de weide pakken.
gewoon goed kijken, desnoods filmen, of laat je gefilmd worden.
zo zie jij hoe jij er op afloopt, en hoe het paard er op reageerd.
ik denk niet dat je met slaan er komt, ja je komt er wel, maar volgens mij kan het ook op een andere manierwaar je meer profeit van kan krijgen. (betere band
meer vertrouwen etc.)
nogmaals, wil je het komen proberen?
ze doet het bij iedereen, behalve bij de eigenaar. ik ben de enige die haar uit het land haalt om te poetsen,rijden,wandelen enz. deze merrie doet het als je het land in loopt naar haar toe, als je buiten het land staat (buiten het draadje dus) als je 20 meter verderop met haar dochter staat te knuffelen, als je met je rug naar haar toe staat. het heeft niet te maken met respect. een leider zet de eerste stap (in paardentaal) als jij dus meteen een stap naar toe zet, dan laat je je niet wegjagen, je slaat ook echt niet meteen. maar als deze merrie te dichtbij komt dan krijgt ze een mep, uit zelfbescherming.
of wil jij een paard van 500 kilo op je nek of op je rug hebben? ik heb het idee dat je er zelf geen ervaring mee hebt. dat komt mede doordat jij in het land zou gaan zitten, zou ik dat doen, dan breek ik toch zeker een paar botten
en waarom een zweep? omdat ik graag heel wil blijven, en geen trap wil hebben, als zij mij vanachter aanvalt dan krijgt ze een beste mep, daar ben ik niet van gediendpaarden onder elkaar geven elkaar ook geen snoepjes hoor, die trappen net zo hard terug
zo net ff van je bent toch al bang dus als ik dan even boos kijk, maar als je zeker van je zelf bent probeert ze wel eens dr oren naar achter te leggen maar als je dan een kreeg slaagt als: "Nou Myra toch", dus streng maar niet boos, eerder beetje lacherig komt ze toch maar even kijken. Blijft ze iemand aanvallen dan ligt het aan die persoon. Sommige mensen zijn namelijk gewoon niet eerlijk en dat voelen ze haarfijn aan. Mijn oude merrie zou bij zo'n persoon er net 2 meter tussen houden dat ze haar niet kunnen pakken bijvoorbeeld, dus dan weet ik waar ik met diegene aan moet werken