probleem met Opstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shizhu95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 13:54

Tallie_Ho schreef:
Euh ja? Je bent er achter, maar ben je ook van plan om er iets aan te doen? ;)

Ik ga binnen kort toch een ander zadel kopen,
en ik wis all dat die te ver naar voren lag.

Munnie

Re: probleem met Opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:56

Misschien een zadel passer laten komen met zadels.... Dan gewoon zomaar een nieuwe kopen ;)

Shakira1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 18:43

Ik heb mijn paard zo leren stilstaan... Paard aan een touw, zadel erop. Wat rondlopen, laten stilstaan en belonen. Dit herhalen tot het paard dit netjes onder de knie heeft. Dan gewoonweg stoppen zonder erop te proberen kruipen. Een ander keertje de oefening herhalen: stappen en stilstaan op commando. Als het paard weer netjes stilstaat kan je wat aan het zadel beginnen 'knoeien'. Doe dit niet te lang zodat het paard niet weer begint te stappen alvorens je klaar bent! Ik schudde wat met het zadel bijvoorbeeld, of deed alsof ik de singels controleerde. Dit weer enkele malen herhalen en zorgen dat het stilstaan netjes wordt uitgevoerd. Bij de derde fase kan je al wat langer aan het zadel bezig zijn en de stijgbeugels bijvoorbeeld eens naar beneden doen, een keer doen alsof je gaat opstappen. Zorg er weer voor dat het paard STILSTAAT als je dit doet, anders moet je weer een stapje terug gaan. Het is de kunst om te belonen en te stoppen voor het mis gaat. Nog een stap verder: je stapt op en direct weer af. Zo kan je verder gaan tot dat het paard volledig het stilstaan beheerst. Veel oefenen is de boodschap! De mijne had het na een paar maal door dat stilstaan niet betekend dat we direct gaan rijden en dat het kon zijn dat ik er onmiddelijk weer af ging.