Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meliciana schreef:Hij is nog jong, mss is hij het even beu. Je geeft aan dat hij altijd makkelijk geweest is. Mss wordt het hem nu even teveel. Ik zou hem eventjes rust geven, en daarna terug langzaamaan herbeginnen. Dat hij het terug leuk vindt. Dit is typisch gedrag voor een paard dat zichzelf te fel heeft laten forceren, een beetje té goed liep van in het begin, en nu verzet toont. Ga je nu door doen, ga je hem breken.
opisop_shop schreef:Hoeft niet, deze doet het dus als hij geen zin meer heeft.
Maar je kunt hem buiten wel leren dingen tegen zijn zin te doen zonder dat hij dat meteen zo zwaar op zal vatten.
Is ook afhankelijk van hoe je woont en wat dus je uitrijmogelijkheden zijn. Als je lekker lange zandpaden hebt kom je een heel eind
Brabanderin schreef:x_Marr,
ik haal er al een osteopaat bij, dat heb ik in een pb besproken met iemand van hier. Maar bedankt dat je me er nog even aan herinnert.
kr0elpkip,
medisch na laten kijken staat dus op de planning, maar door een elastiek loopt ie heen. Bovendien heb ik daarmee het risico dat ie omhoog gaat komen, dat heeft hij ook al in de smiezen.. Hij gaat er meestal vandoor als hij een oefening moet doen die hij niet wil (laatste tijd is dat stilstaan), als hij ergens bang van is en soms gewoon zonder reden. Ik heb niet het idee dat ik te veel van hem vraag als hij stil moet staan.. Bedankt voor het meedenken!

)Rose21 schreef:Ik zou grondwerk gaan doen. Voor de band met je paard zodat ook duidelijk word wie de baas is. Met grondwerk bedoel ik niet longeren he
Michelle_TA schreef:Vitelli; hij is nu ongeveer een jaar onder het zadel. Hoewel ik hem nog steeds niet elke dag train, ben ik hem al wel geruime tijd aan het doorrijden. Ik heb hem ook al mee gehad op wedstrijden. Hij loopt in principe prima, aan de teugel loopt ie heel gemakkelijk en hij loopt dan goed over zijn rug (laag en rond rijden). Ik ben al een keer van de grond af aan opnieuw begonnen met hem, in de hoop dat dit hem goed zou doen. Maar zodra ik weer iets vroeg wat hem niet aanstond, was ie weer weg. Hij weet donders goed dat hij er niet vandoor mag gaan, het is niet een kwestie van iets niet begrijpen of bevestigen, hij gaat gewoon en is dan niet voor rede vatbaar. Dat maakt het gevaarlijk..