Omlaag gaan met hoofd onder racen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Omlaag gaan met hoofd onder racen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:06

Enorme berg!:P Maar ik ga nu een het liefst van koper of argetaan dubbelgebroken bit halen met een bol tussenstukje. En dan grotere bitringen toch? Maar op wedstrdij vind ik dat helemaal niet mooi... Maar wat is het verscil tussen een d tresnt en watertrens? (enkelgebroken)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:09

even alleen op het eerste bericht reagerend...

wat als je hem nou eens niet met de teugels terugneemt, maar alleen met je zit? mooie oefening ;)

Geryon schreef:
Enorme berg!:P Maar ik ga nu een het liefst van koper of argetaan dubbelgebroken bit halen met een bol tussenstukje. En dan grotere bitringen toch? Maar op wedstrdij vind ik dat helemaal niet mooi... Maar wat is het verscil tussen een d tresnt en watertrens? (enkelgebroken)

toch even ook op dit bericht reageren :o ...

waarom een ander bit???
Laatst bijgewerkt door Katja op 03-05-09 06:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik de editfunctie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:16

zij schreef:
even alleen op het eerste bericht reagerend...

wat als je hem nou eens niet met de teugels terugneemt, maar alleen met je zit? mooie oefening ;)

Heey! Ja, dat had ik ook al als idee! Ik ga vandaag weer even het bos in en dan ga ik gewoon in een frisse galop. (ik moet dat vaak doen van mijn instructeur) Dan ga ik hem proberen terug te krijgen op mijn zit en op mijn stem.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:19

zij schreef:
Geryon schreef:

toch even ook op dit bericht reageren :o ...

waarom een ander bit???

Als je even kijken in het topic slof of niet zie je op de laatste of ena laatste ofzo pagina met een plaatje over een enkelgebroken bit. Als een paard gaat nageven, dus zijn hoofd buigt, steekt het bit de gehemelte in. Als ik wil beginnen met rijden en ik pas hem op gaat hij tegen de hand omdat dan waarschijnlijk het bit zijn gehemelte ingaat. Ook al wil ik de teugels per cm vastpakken (dus eerst bij het gespje, en dan een cm korter zodat ik nog niet contact heb) gaat hij al tegen de hand omdat hij er bang voor is. Dit is waarschijnlijk ook de rijden waarom hij zijn hoofd een beetje naar beneden doet en zijn neus eruit doen (dus voor de looslijn) en dan trekken, want hij is bang dat het in zijn gehemelte gaat. En met zo'n ander bit is het neit zo, dus ga ik dat gewoon proberen!:D

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:58

Dit is gewoon te gek om te aanhoren.
Als je zo met hem gaat racen zal het echt niet meer nodig zijn er nog een wedstrijdje op M1 niveau mee te gaan rijden hoor.
Als je niet meer verstand van paarden hebt dan dit, ga je beter een andere sport doen denk ik.
Hou jezelf niet voor de gek , dit is niet verantwoord paardrijden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 23:12

Dat is echt niet waar. Hoe weet jij dat nou? Ik ben toch degene die hem rijd? Als ik dit niiet doe, is er niet eens wat met hem te beginnen want hij heeft afwisseling nodig en als hij niet iets leuks doet behalve die ene dag springen wilt hij niet werken. Ik loop niet te racen als een gek, heb hem prima onder controle. En nee dankje, geen andere sport voor mij! Ik hou mezelf niet voor de gek hoor, haha.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:16

Geryon schreef:
Ik hou mezelf niet voor de gek hoor, haha.

Ja, dat doe je wel. Dat blijkt uit alles wat je hier gepost hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 23:19

haha, oke, dan hou ik mezelf voor de gek!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:34

Okee, dus dat heb je in ieder geval door. Kijk, op alles wat wij hier schrijven zeg jij: ja maar m'n pony dit, m'n pony dat, m'n pony zus, m'n pony zo. Zoek nou eerst eens de fout bij jezelf, net als de goede ruiters, neem les, denk na over wat je doet en lees. Wie weet dat je dan ooit nog eens goed zult leren rijden en verstand zult krijgen van paarden. Hoe meer je leert, hoe meer je beseft hoe weinig je weet. Ik ben ook 13 geweest en toen dacht ik ook dat ik alles wist en kon. Wist ik veel. Ik bedoel, je pony is M2 geweest en jij vindt wijken in stap nog moeilijk. Aan wie zou het dan liggen denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 00:14

Nou ja, we weten allemaal wel dat een pony die M2 heeft gelopen, alle knopjes wel heeft.
Alleen al het feit dat de TS niet weet wat voor werking een enkelgebroken bit heeft, zette mij aan het twijfelen. Vervolgens wordt alle goeie raad in de wind geslagen. Tja, dan valt er weinig meer te posten, vrees ik. Ik laat het hier dan ook bij en wens de pony veel sterkte met de situatie......

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 18:44

Ik weet niet hoe ik moet wijken in stap? Oke, dat wist ik ook nog niet! Ik denk niet zoals jou toen je klein was dat ik alles weet en kan, anders kom ik toch neit hier op bokt? Er waren wel meer mensen die neit wisten dat dat ding in het gehemelte ging als ze nageven. En alle goede raad in de wind geslagen, dus ik ga neit proberen op mijn zit terug te rijden, dus met de teugels lang en ik ga helemaal geen ander bit kopen wat mijn ouders raar vinden. En over die manege, jammer genoeg kan ik niet de auto pakken, werken voor de stallen en de trailer pakken en met mijn paardje naar een andere stal teogaan en daar steeds naartoe fietsen?? Ach laat ook maar. Moderators, kunnen/willen jullie hier een slot op zetten? Het loopt een beetje uit de hand hier! Paar mensen die mij ge-pb't hebben vraag ik wel dingen aan!;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:13

Gisteravond heb je zelf gepost dat je op de manege F11 rijdt en dat zo moeilijk vindt omdat je dan moet wijken in stap. Een enkelgebroken trens prikt niet in het gehemelte wanneer het paard nageeft, misschien wel bij jou maar dan is je nageeflijkheid niet in orde. Zo'n mondstuk prikt alleen wanneer je aan de teugels trekt. Maar goed, aan je reactie te zien wil je helemaal geen advies maar wil je alleen doen wat je ouders niet raar vinden. Veel succes dan verder, live a happy life.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:02

Tuurlijk ging het wel, maar ik bedoel, niet echt dat het super ging, mooi regelmatig wijken enzo. Had wel 2 x een 7, maar ik bedoel. Heb het nog nooit geoefend, ja, voor je been wegzetten, maar niet echt een mooi beeld wijken. Ach, waarom ga ik er ook op in. Kijk eens in slof of niet wat een afbeelding sulitheitha ofzo heeft geplaats en daaronder heeft ze gezet of nageven zo leuker word... Staat er toch echt;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:10

aeolusnr1 schreef:
Dit is gewoon te gek om te aanhoren.
Als je zo met hem gaat racen zal het echt niet meer nodig zijn er nog een wedstrijdje op M1 niveau mee te gaan rijden hoor.
Als je niet meer verstand van paarden hebt dan dit, ga je beter een andere sport doen denk ik.
Hou jezelf niet voor de gek , dit is niet verantwoord paardrijden.

Het zal wel een cultuurverschijnsel zijn maar blijkbaar is een rengalopje 'not done' in Nederland.
Wel eens in Engeland gereden? Daar wordt sowieso veel meer buitengereden. Ook door de wedstrijdruiters. En dan hoort een Gallop (en da's dus een rengalop, in tegenstelling tot Canter) er echt helemaal bij.

Ik heb het ook gedaan hoor. bij ons was het eerste galopje buiten een rustig handgalopje, maar daarna was er vaak een stuk bij waar we even volledig losgingen. Heerlijk! Natuurlijk wel op een goede brede zandweg met goede bodem, geen kruisingen en genoeg lengte. Waarom zou je daarmee je paard vernielen? Ik denk dat het ook nog eens een goede krachttraining is. De paarden vinden het heerlijk!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:15

Ik moet het soms wel eens doen van mijn instructeur... heb 1 keer op een heel lang pad hem echt moeten laten gaan, onder een les meostn 2 van ons (was crossles, en het waren 2 arabiertjes, nouja, bijna vol, die nog vol energie zaten) even ons paard laten gaan en daarna weer terugkomen! En in een frisse galop door het hele bos en alleen op de bruggen in een rustig drafje is ook heel goed voor ze zegt mijn instructeur

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 16:03

maar hier mag een slotje op, er word niet meer gediscuseerd en heb er ook geen zin in, is het hier ook dat er een slotje opmoet eigenlijk? of kan ie gewoon openstaan?