Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snippertje schreef:Je teugels aannemen en links rechts een rukje geven... Tegelijk aansporen helpt het aansporen niet een tikje erbij geven.... Ik weet niet of dit kind het kan? Maar ze moet wel leren dat zij de baas is en consequent moet zijn...
En anders misschien een slofteugel...
Maar dan is het kind altijd afhankelijk van de slofteugel... Want je maakt het paard er steeds sterker en sterker van...
Ik hoop dat je er iets mee kan!!!

snippertje schreef:Je teugels aannemen en links rechts een rukje geven... Tegelijk aansporen helpt het aansporen niet een tikje erbij geven.... Ik weet niet of dit kind het kan? Maar ze moet wel leren dat zij de baas is en consequent moet zijn...
Maar dan is het kind altijd afhankelijk van de slofteugel... Want je maakt het paard er steeds sterker en sterker van...
daniella74 schreef:snippertje schreef:Je teugels aannemen en links rechts een rukje geven... Tegelijk aansporen helpt het aansporen niet een tikje erbij geven.... Ik weet niet of dit kind het kan? Maar ze moet wel leren dat zij de baas is en consequent moet zijn...
Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus meent...... Ik zie in je profiel dat je meerdere ponies naar het M2 hebt gereden, dat wordt op deze manier wel heel dubieus. Een kind leren consequent te zijn kun je gelukkig ook op heel andere manieren aanpakken waar paard en ruiter op de lange termijn wel beter van worden.
. Bij Le Monde Du Cheval is die te bestellen.
Juliette86 schreef:http://images.google.nl/images?hl=nl&q=daisy+rein&gbv=2&aq=f&oq=
Deze worden veel gebruikt in Engeland (aangezien de ponysport met kleine kindjes daar heel veel groter is dan hier). Deze dwingt niet tot een bepaalde houding maar grijpt wel in als de pony voorover duikt. Rijtechnisch kan je dit gewoon nog niet oplossen met een klein kind en pony's maken hier toch vaak een leuke streek van.
snippertje schreef:daniella74
Zagen?
Wie praat er hier over zagen? Dat maak jij ervan!!!
Kleine ophoudingen aan de teugel geven is dus zeker niet zagen!!! Dit zorgt ervoor dat je paard het bit niet meer vastpakt en op deze manier in combinatie met aandrijven of eventueel een tikje geven leer je het paard het wel af!!!
En al zal je zagen?! Dit paard trekt een kind het zadel uit!!! Nee dat is lekker!!!
Dit hoeft een paard bij mij niet te proberen en dat heb ik er ook binnen 5 minuten uit!!! Niet al zagend, maar gewoon op een goede manier, lekker dubieus!!!