Boos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spookyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:49

mijn dochter rijdt in dezelfde les als ietjepietje, het kan best zijn dat deze instructreur niet bij haar past, maar zijn manier van les geven is puur gebaseerd op de basistraining.
Ik vindt het niet correct dat ze zo op hem afgeeft, veel mensen zullen weten over wie het gaat. Als je problemen hebt met je instructeur bespreek dit dan persoonlijk met hem en leg niet de schuld bij je instructeur als je weet dat het ook aan jezelf ligt.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:00

spookyfan schreef:
mijn dochter rijdt in dezelfde les als ietjepietje, het kan best zijn dat deze instructreur niet bij haar past, maar zijn manier van les geven is puur gebaseerd op de basistraining.
Ik vindt het niet correct dat ze zo op hem afgeeft, veel mensen zullen weten over wie het gaat. Als je problemen hebt met je instructeur bespreek dit dan persoonlijk met hem en leg niet de schuld bij je instructeur als je weet dat het ook aan jezelf ligt.

Helemaal mee eens, Spookyfan. Ik ken de instructeur niet, maar het is niet ethisch om dit via het net uit te leggen ipv het eens rustig met hem te bespreken. (Kan me niet indenken dat een volwassene geen acht slaat op de 'klachten' van zijn leerling.)

Misschien moet je voortaan niet zo boos doen, Ietjepietje. Je bent nogal snel aangebrand als je instructeur niet met je in discussie gaat.

Je schrijft:

Citaat:
Ik kan wel rijden

Het probleem is, dat je jezelf niet onder controle hebt, aangaande je houding tegenover je instructeur, en ook niet tegenover je pony.
Heb eerst geduld, daar begint de rijkunst.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:29

Mag ik even zeggen dat ik je taalgebruik echt heel erg slecht vind, ietjepietje. :+
Hoe oud ben je eigenlijk?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:32

Die vraag was al beantwoord door TS:
ietjepietje schreef:
12 jaar ben ik..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Dank je, zoiets stond me inderdaad al bij, maar ik had geen zin om het terug te zoeken. ;)
Nou meisje, dan mag je ook wel eens wat aan je taal gaan doen, want ik vind het bijna onleesbaar, heel eerlijk gezegd....... :+

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:52

spookyfan schreef:

Wie ben jij dan (wat is je naam? Ik wet nie zeker maar denk anja)
En dat heb ik al gedaan maar hij negeerd me of zegt jah maar nu rij je bij mij en nie bij iemand anders dus je doet het op mijn manier daar heb ik veel aan.
En als het aan mij zou liggen zou hij het zaterdag in die les ook niet doen en dat dot hij ook dus het licht aan hem..
(ojaah over mijn taalgebruik ik typ super snel dus ik maak vele fouten mijn excuus hiervoor)

ietjepietje

Re: Boos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:57

ohw w8 weet al wie je bent..
Maar ik heb da al gedaan mar aleen bij hem gebeurt dut daarom stop ik ook ik vindt het gewoon regel recht een $%^&*#@ les.

spookyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:07

Het heeft geen zin om te discussieren over de manier van les geven, het blijkt dat deze manier van lessen misschien niet jou manier is. Maar dan nog vindt ik het niet netjes om op Bokt zo te reageren over desbetreffende instructeur.
( en ja ik ben Anja)

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:11

Ik denk niet dat het nuttig is om af te geven op de instructeur. Ik heb ook wel eens les gehad bij iemand met wie het niet klikte. Deze persoon kon wel iemand anders goed helpen. Ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan naar iemand waar het wel mee klikt.
Ben het dus met spookyfan eens.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:52

ietjepietje schreef:
En als het aan mij zou liggen zou hij het zaterdag in die les ook niet doen en dat dot hij ook dus het licht aan hem..

Dat is wel erg kort door de bocht. Misschien moet je ook even kijken naar je eigen houding. Je komt op mij zeer dwars over.

ietjepietje schreef:
(ojaah over mijn taalgebruik ik typ super snel dus ik maak vele fouten mijn excuus hiervoor)

Mensen proberen je te helpen door te reageren in dit topic. Het is wel zo netjes om je posts goed leesbaar te maken. Lees ze voortaan gewoon even na voordat je op 'verzenden' klikt, aan je excuses heb ik niks.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 23:14

Het probleem ligt waarschijnlijk bij jezelf en niet bij de pony, het is dus niet terecht om boos op je pony te worden.
Als jij er boos op gaat zitten hoef je niet te verwachten dat je pony met plezier alles voor je gaat doen en met trekken en zagen al helemaal niet. :=
Ik vind dat zo erg om te zien, ga dan in plaats van rijden je pony longeren en probeer zo het probleem op te lossen.
Doe dit met iemand die er verstand van heeft en je kan bijstaan.
Wordt asjeblieft niet meer boos, want dat verdiend je pony echt niet.
Trouwens, een instructeur is er om je te helpen en ik hoop echt dat iemand op je manege een keer goed boos op jou wordt, zodat jij ook merkt hoe het voelt als iemand zo tegen jou doet....

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 06:32

Tja meisje als mensen dingen doen of dingen tegen jou zeggen die je niet aanstaan ben jij altijd nog degenen die bepaald hoe jij daarop reageerd. Ook al wordt mijn instructeur woest op me of vraagt hij de meest idiote dingen dan bepaal ik nog altijd zelf of ik die wel of niet doe (en als ik de dingen niet goed vind doe ik ze dus niet) en ik bepaal ook zelf of ik me wel of niet op mijn paard/pony afreageer (doe ik dus niet..). Als jij je wel op je pony afreageerd bepaal je dat ten allen tijde zelf (tenzijn je instructeur je beide armen vastpakt en dan met jouw armen aan de teugels gaat rukken maar dat zal wel niet). Het is dus volledig belachelijk dat je instructeur er voor zorgt dat jij aan de teugels gaat rukken, dit is jouw verantwoordelijkheid!
Blijkbaar heb jij dus een probleem met je zelfbeheersing, goed daar ben je lang niet de enige in, vraag is meer wat ga je er aan doen? Er zijn al veel mensen daarvoor ideeen hebben gegeven hier (zoals even afstappen, rondje lopen, tot 100 tellen..), wat vind je van die ideeen?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 07:50

Ietjepietje ik denk dat je eens een tijdje een andere hobby moet gaan doen, zeker ook wat beleefder tegen oudere zijn en respect leren krijgen voor mens en dier,
Misschien is Judo wat voor je , kun je jezelf leren beheersen.
Waarom wil je perse paardrijden?
Wat is er leuk aan als je steeds maar ongeduldig word?
Paardrijden moet leuk zijn , ook voor het paard.

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:22

@anja::dat bepaal ik zlef welen ik wilde weten of mensen dit meer hadden
@fem_daf ben ik mee beziglleen moet daar blijven lessen maar ik kan echt helemaal niet met hem over weg eerst wel maar nou niet meer en hij geeft mij nooit mijn zin maar de rest wel biojv. de dochter van spookyfan durft wat mnder dus ook niet buitenrijden enzo en dan gaan we dat niet doen of ze zei kunnen e op de andere hand anders doet hij het niet toewel mijn pony het dn ook niet doet en de rest ook niet en toch krijgt zei haar zin.. En zoo ook met de andere deze worden heel erg voor getrokken
@Laurabyoux :: ik wordt niet boos op mijn pony ewn nou al helemaal niet meer ik doe gewoon niks meer in die les en zoo wordt ik ook niet meer boos ik doe dit nou een paar dagen endit werkt egt wel het is niet dat ik er met big smile op zit maar ik wordt niet meer boos op mijn pony ik heb het er zterdag ook over gehad en die iemand waar het wel mee klikt zei dat dit het beste was en er is zovaak iemand boos op me geworden maar dan omdat ik iets deed wat ik niet mocht (dameszit :P )
@ iedereen ikga niks anders doen en heb een eige pony i kan me beheersen maar voer geen zak uit eerst kon ik me niet beheersen maar nou wel dus ik ga niks anders doen ik heb over een paar weken wedstrijd en dan zal ik zeker wel even reagereen hoe he was gegaan
maar wat vinden jullie van de oplossing dat ik geoon weinig doet dan heb ik geen problemen met mijn paard en de instructeur laat me met rust dan is het toch goed??
PS vor spookyfan niks tegen jouw hoor maar ff vorrbeeld van hoehij is

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:02

Even het hele topic gelezen en ik zit met open mond te lezen.

Ten eerste, TS alsjeblieft lees je berichten over voordat je ze plaatst!! Het is echt supermoeilijk te lezen. En snel typen is geen excuus maar gewoon een slappe smoes om niet de moeite te doen om een correct berichtje te plaatsen. Even overlezen is het minste wat je kan doen als je zo snel typt en zoveel fouten maakt daardoor. Alsvast bedankt :D

Verder al fijn dat je het minder afreageert op je pony. Gelukkig zie je zelf wel in dat het niet aan je pony ligt dus dat het oneerlijk is om haar/hem de schuld te geven dat het niet lukt.
Alleen erg jammer dat je de schuld op je instructeur blijft schuiven. JIJ zit op die pony en JIJ bepaald dus hoe hij loopt. Boos worden doe je ook zelf. Het kan heel goed dat hij niet de juiste instructeur voor je is, zoek dan straks eentje waar het wel mee klikt en dan is het de komende tijd gewoon diep ademen en volhouden.
Ik wil nog wel even zeggen dat je duidelijk nog een hoop te leren hebt. Je zoekt de schuld steeds ergens anders terwijl het toch echt aan jezelf ligt. Je zal in je leven nog genoeg mensen tegenkomen met wie het niet klikt. Als je daar zo heftig op reageert ga je het nog erg moeilijk krijgen! Leer jezelf onder controle te krijgen.

En nog 1 puntje: "je zin krijgen" is echt onzin. Waarom moet je in een les perse je zin krijgen? De bedoeling van een les is om beter te leren rijden en een betere combinatie met je pony te worden. En in jouw geval je pony weer recht krijgen. Heeft totaal niks te maken met voortrekken of zin krijgen! Je moet gewoon rijden en proberen jezelf en daarmee je pony te verbeteren. Je moet helemaal niet bezig zijn met de anderen en of zij wel hun zin krijgen of niet.

Sorry als ik wat hard/gemeen overkom maar sorry meid, je moet echt je ogen gaan openen en in gaan zien dat jouw eigen reacties misschien wel de oorzaak voor alle problemen zijn....
Hopelijk kom je eruit samen met je ouders en je instructeurs en heb je over een tijdje het plezier in het rijden weer helemaal terug!

spookyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:34

jammer dat je nu weer persoonlijk wordt als het over de instructeur en nu ook je medelesgenootjes gaat. Als jij zegt dat je geen "zak"uitvoert is het misschien niet zo gek dat de andere meer aandacht krijgen.
Ik heb hier nu het laatste over gezegd, ik ben hier persoonlijk bij betrokken en vindt dit niet de plaats om hierover te discussieren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:48

Het klinkt mij zo langzamerhand vooral als 'het verwende-nest-syndroom'. :j

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:52

ietjepietje schreef:
meestal heb ik geen rotdag en ik blijf proberen maar het blijft niet lukken dit is vooral met aan de teugel rijden want ze doet het wel maar ze blijft links vastzitten
en ik moet haar aan de teugel rijden anders is ze te wilt
In de laaste zin staat
ik wil hier egt vanaf want dit is heel rot hebben jullie eenidee

Ik ga ff zeiken, om te beginnen léér nederlands, ten tweede, aan de teugel ( nagevelijk rijden ).
Doe je door ontspanning, tenzij je je paard aan te teugel wil trekken, wat de verkeerde manier is..
En je paard te wild voor je? Overweeg een nieuw paard, en anders klinkt niet alsof je les hebt,
neem dus les, en anders een nieuwe intructeur..

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:56

mijn paard moet ik aan de teugel rijden door druk te geven maar ikmoet om de 15 sec ontspannen. ik trek dus niet en wij zijn dan ook ontspannen. En sorry ik probeer er veel aan te doen masar ga niet ieder woord veranderen.
En ik kan mijn opny makkelijk aan hoor en ik ga echt geen nieuwe kopen ik kan toch geen slome ouwe pony kopen als ik wil springen.. maar mijn pony is 35% arabier dus die is nogal wat vurig maar ik kan haar best aan alleen in de bossen is ze nogal wat kijkerig en neemt ze het bit tussen haar tanden en gallopeerd aan dus ik hang er half aan ook zitten wij dicht bij de snelweg en voor we in de bossen kunnen moeten we langs de snelweg hier is ze zo bang dat ze omdraait en met het bit tussen de tanden en gallopeerd weg kan ik toch niks aan doen
En verwend ben ik helemaal niet maar ik kan niet met hem over weg en als je mij verwend vindt dan moet je toch eens goed na gaan denken ik moet het meeste met 2e hands dingen doen en een oude opknap ttrailer want meer geld hebben we nie..
En spookyfan was maar een voorbeeld en als ik wa uitvoer krijg ik ook geen aandacht dus waarom zou ik dan wa doen maar zo is da met iedereeen nie alleen met lisa hoor maar ik moest ff snel wa bedenken
en ik mag niet zelf bepalen wat ik doe helemaal niet als ik iets doe dan is het meteen neeee niet doen da mag niet want dat is niet mijn manier dus je gaat het nu zoo doen alees wat ik zlef wil doen wordt meteen afgestraft zouden jullie het leuk vinden als dit bij jullie zou zijn en voor de laaste x ik doe niks meer tegen mijn pony ik moet gewoon heel eigewijs gaan doen tugen de instructeur en me niet meer afreageren tegen de pony dus voor de instructeur opgepast voor mij :Y) Grapjeu
maar inieder gaval ik stop ik kan met iedere insturcteur over weg heb er een stuk of 8 al gehad maar met hem nee da gaat echt nie
Ojaah ff voor iedereen maakt nie uit als het hard overkomt ik kan ook hard terug doen als da zou moten :+

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:45

wat een duscussi!! ik bn Jasmijn..! :P

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:50

zie hett
Jij staat aan mijn kant hee:D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:55

Tuurlijk sta ik aan jou kant Anne ;)

ietjepietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 17:55

goed zoo
Ik mag niims doen dus dan doe ik niks zoo simpel is het

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:03

haha Jaa!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:49

Ik ga me er ook even mee bemoeien.

Ten 1e leer nederlands! Ik moet je berichtjes 3x overlezen om te weten wat er nou eigenlijk staat..
En ook een meisje van 12 kan gewoon normaal typen!

Als jij bij mij in de les had gezeten had je er niet eens meer ingekomen.. Een instructeur wil je dingen leren en als jij dan dwars gaat doen en niets meer doet dan heb ik het snel met je gezien.. Dan kan je de bak verlaten.
En het lijkt me stug dat jij niet je eigen ding mag doen in de les..