steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:38

Dat is echt balen Anita! Doorrijden door iemand anders is naar mijn idee ook niet meer een optie. Bij een ander doet ze het immers niet.
Ik ben zelf niet zo bekend met grondwerk, maar misschien is dat toch een idee.
Of misschien is het hoe zo sneu ook toch niet het geschikte paard? Je moet immers met plezier naar je paard toe en met plezier rijden. Dit lukt door dit alles nu niet meer.

MiSzNiTa

Re: steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:49

Ik kom vanavond bij lisette kijken mischien dat zij mij nog kan helpen.
En mensen die weer beginnen over alles na te laten kijken als je het topic had gelezen dan wist je dat ik er iedereen al bij heb gehaald.
Maar verkopen doe ik haar zeker niet en als ik rij vind ik het nog steeds leuk op haar alleen het gaat heel wisselend.
En mischien ga ik een cursus van emiel voest doen, maar dat hangt er vanaf wanneer het is.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:03

ik hoop dat het goed komt met jou en je paard!maar mss is het een idee om gewoon een stapje terug te doen?beetje jet vertrouwen weer op te bouwen, en dan langzaam aan weer gaan rijden? en als ze op je stem wegstapt ipv op je been?steigert ze dan ook?

SanneSanne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:53

missschien kun je les nemen:)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:50

Hé Anita,

Had je gisteren geen tijd? Misschien kan Lisette je toch helpen?

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 17:42

Nou Lisette heeft mij nu zeker geholpen want ik rij weer.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:22

Hé Anita! Hoe ging het rijden?
Ik was even bang dat het niet goed ging, want ze kwam zo hoog! Maar geweldig dat alles toch nog goed ging!
Laatst bijgewerkt door Coby op 08-08-09 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:23

Fijn en hoe ging het?

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 18:37

Ja, super ik twijfelde vandaag even van zal ik rijden of longeren maar heb een dik half uur gereden en ging echt zo lekker.
Ben weer helemaal blij

uniqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:59

ik rij ook wel paarden die omhoog gaan echt recht omhoog dan moet je hem naar voren trappen.
ze doen het dan 1 keer en het is over.
maar je moet idd niet bang zijn.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:15

Als ze omhoog willen komen en je geeft ze een goeie schop, heb je volgens mij nog meer kans dat je ze de lucht in trapt of dat ze daardoor achterover klappen...
Ik hoop dat het rijden zo goed blijft gaan Anita! Ze zal het steeds minder proberen en daardoor zal je zelfvertrouwen steeds groter worden!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:52

Nou heb vandaag weer gereden het gaat steeds beter ze heeft het amper geprobeerd, alleen toen ze een paar passen in galop was wou ze niet meer toen ben ik goed kwaad geworden en na 3 minuten ofzo hield ze op en galopeerde gewoon, maar was enorm boos ze was pisnijdig op mij maar daarna was het klaar, even later nog wat gedraaft en lange teugel gestapt daarna nog even opgepakt wat gedraaft en gegalopeerd en uiteindelijk weer drie kwartier gereden.
dus ben erg blij en trots op ons.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 11:29

Eindelijk blijft het nog steeds goed gaan en probeert ze het eigenlijks niet meer.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 20:43

Even een update:

Sinds begin augustus heb ik les van Lisette (liesje1986 op bokt), en mijn paard steigert niet meer.
Nou had ik de droom al laten varen om ooit weer binnen aan wedstrijden mee te doen, maar Lisette heeft mij overtuigt dat we het wel konden en dat ik mijn paard nu echt onder controle had.
Na een jaar geen wedstrijden meer gereden te hebben heb ik het toch weer geprobeerd op 26 sept'09 heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het toch geprobeerd, mijn paard was altijd doodsbenauwd en erg vervelend in een binnenbak en heb daar nog nooit fatsoenlijk kunnen rijden tot 26 sept'09.
Mijn eerste wedstrijd weer sinds een jaar in Vollenhove helaas zaten er wat foutjes in de proef MAAR het allerbelangrijkste mijn paard was gewoon braaf binnen en deed niks jammer genoeg hadden we 170 punten.
Vandaag ging ik naar Haskerhorne om het nog een keer te proberen ik ben met mijn paard hier al een aantal keer op wedstrijd geweest en elke keer was het feest met als resultaat altijd laatste worden, Maar vandaag was het ineens heel anders we reden een goede brave proef met een aantal kleine foutjes omdat in mijn voorlezer niet goed kon verstaan maar dit was toch genoeg voor 187 punten en een derde prijs van de m1/m2.
Dus als je problemen met je paard hebt blijf in je paard hoop en vertrouwen houden dan komt alles goed.
Veel mensen zeiden tegen mij dat mn paard lichaamlijk iets had en geestelijks iets had en dat ik haar weg moest doen maar ik heb hoop en vertrouwen in haar en nu is alles weer goed.
Hiervoor ben ik mijn instructrice ook erg dankbaar voor want zonder haar was ik hier nooit gekomen en stond ze nog mooi niks te doen.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:54

Anita: een compliment voor je doorzettingsvermogen! Je hebt je eigen gevoel gevolgd en bent weer op de goede weg! Ook al heb je regelmatig gehoord: dat waar jij mee bezig was, niet de oplossing was ;) En iedereen die er dan weer zijn eigen visie over moest geven; je hebt ze toch mooi even een poepie laten ruiken :Y)
Heel, heel erg goed gedaan +:)+

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:11

Coby is trots op Anita! *\o/*

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 21:13

Hihi, dank jullie wel haha.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:43

Goed gedaan! Gefeliciteerd met je punten en je prijs! En dan moeten we nu snel aan de slag met de keertwendingen, voor je het weet start je Z! *D
En nog bedankt voor de leuke woorden!

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 08:14

Hihi ja die vervelende keertwendingen ze vond het eerst wel eng maar heb haar niet de kans gegeven.
Ik wou eerst niet op de prijsuitreiking wachten want ik was om half 4 al klaar en de prijsuitreiking was pas om half 6 omdat er na mij nog 14 moesten.
Alleen jammer was dat ze geen punten bekend maakten van andere ruiters ik hoorde alleen dat er na 16 ruiters er maar 5 boven de 180 waren dus toen vond ik dat ik moest wachten haha mn gevoel had gelijk.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:29

super !

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 19:50

Ja ben ook super blij en trots dat we weer zo ver zijn gekomen.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 20:58

Zo wou nog even een foto plaatsten zodat jullie het zelf kunnen zien.

Afbeelding

Summmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:35

mijn paard heeft dat ook gedaan in de bak met rijden, toen ze nog jong was.
ik moest zodra ze dat deed met de kant zachte kant van het zweepje op haar hoofdslaan tussen de oren, dit klinkt raar maar daar schrok ze dan zo van dat ze het niet meer deed.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 19:43

Nou bij mijn paard helpt geweld niet hoor, ze moet gewoon even weten waar ze staat en dan is het klaar dus op een vriendelijke manier op een gegeven moment vind het het spelletje niet leuk meer dan is het klaar.
Maar heb nu sinds halverwege augustus les van liesje1986 en sinds dien heeft ze eigenlijks niet meer echt gesteigerd.

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:43

Echt top dat het zo goed gaat Anita! Jullie tuffen weer heerlijk rond op de wedstrijden :j GA zo door!