Hier nog eentje, maar zonder haflinger. Mijn huppelaar is gelders
Adin schreef:Volgens mij is dit meer een balans probleem.
Mijn paard heeft het ooit ook gehad. Door onbalans maakt hij een extra huppeltje. Gewoon goed blijven rechtrichten dan gaat het vanzelf wel weer over.
Het is idd waarschijnlijk een balans probleem, en te maken dat ze het moeilijk vinden. Die van mij is er net mee begonnen, ben nog maar net bezig met lessen. Ze heeft het vooral op haar moeilijke kant (ze is best scheef, ik heb les om recht te richten). Niet aan het been, rug wordt vast gehouden, geen goed contact tijdens dat huppeltje. Allemaal waarschijnlijk belans probleem Ik heb de tip gekregen om haar dan weer wat terug te nemen en te proberen wat meer van achteren naar voren te rijden. Ik hoop dat dit gaat helpen, maar bij de volgende les krijg ik vast wel weer tips er voor. Mijn merrie vind het allemaal ontzettend moeilijk (ik ook trouwens) nu we zoveel aan het 'veranderen' zijn. Maar met de juiste begeleiding moet het wel gaan lukken.
Overigens idd ook tijdens het draven zelf, net of ze een pasje harder wilt/gaat. En niet zozeer tijdens het aandraven. Deed ze vroeger wel altijd, tijdens het aandraven, maar dat hebben we idd kunnen oplossen door haar eerst wat actiever te hebben in de stap en gelijke druk voor te hebben en stuwkracht van achteren. Als ze loopt te sloffen gaat ze nog altijd met een hupsje aandraven.