Mijnmerrie deed het ook heel erg. Sinds ik haar met enkel gebroeken knevelbit rij is het over. Succes.
fetisje
Geplaatst: 27-03-09 16:01
Hey, ik vind dit een heel maar dan ook een heel intressant topic. Bij ons op de manege, staat er een paardje met hetzelfde probleem, dit is een merrie van ongeveer 6-7 jaar. Ze werd vroeger bij haar vorige eigenaren slecht gereden en is daarom nu erg gevoelig, eerst dachten we dus dat het een reactie was op te veel of te weinig druk van de benen, zit, of teugels. Maar dit bleek toch niet zo, want zelf ontspannen deed ze het. Wat ons wel opviel is dat ze er buiten toch net ietsje meer last van heeft dan binnen. En na een check up is gebleken dat het paardje last heeft van de licht intensiteit, niets ernstigs, ze wordt ervoor behandeld en wordt natuurlijk in de gaten gehouden. Het schudden kunnen ze niet verhelpen, maar met de behandeling is het toch al een pak verminderd.
Veel succes met jou paardje!
Blackmystery
Geplaatst: 30-03-09 21:43
Ik blijf dit topic ook volgen.
Ik heb namelijk een 8 jarige KWPN merrie, die voor een half jaar terug begon met het optrekken van haar rechter neus gat. Kort daarna kwam het borsthappen en zins enkele weken het hoofdschudden erbij. Ik word er echt knetter gek van, en kom vaak niet eens meer aan rijden toe. Ze doet het onder het zadel en aan de longe. De zadels zijn na gekekeken net zo als haar gebit. En ik rijd op school/stage altijd met begeleiding. Zins kort loopt ze bij de fysio en word binnen kort gekraakt om dat ze toch veel last van haar rug schijnt te hebben. Ik hoop dat het kopschudden hier verband mee houd.
Mijn paardje doet het ook en heb me in het begin ook suf gezocht. Van zadel nakijken tot fysio tot aanpakken v 'vervelend' gedrag, werkelijk hopeloos.
Rare was dat ze het tijdens de wintermaanden minder deed dan in de zomer ...
Allergietesten laten uitvoeren en ja hoor, allergisch voor vanalles en nog wat. Nu behandel ik haar dmv immunotherapie en een neusnetje tijdens het rijden. Dat gaat tot hiertoe prima, heb nergens geen last meer van (klopt snel af) ...
mijn vz pony doet dat ook ( steeds minder) als ik de teigels te strak had, of iets deed dat hij niet fijn vond. ze zeiden : heb je geen martegaal. ik ze nee, dat hoeft niet. zo weet ik wat hij goed vind en als ik iets fout doe en ik heb t niet door heb dan weet ik het als nog..