kan niets fout mee gaan, en vindt ik zelf wat vriendelijker.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Lisa_Dries schreef:Hoihoi![]()
Ik ben dus op zoek naar een eigen paardje![]()
Nou heb ik een hele leuke gezien, alleen er is 1 ding!
Hij is heel groot voor mijn doen (zelf ben ik 162,5 en hij is 173 cm).![]()
Dat is nog niet een probleem maar ze zeiden ja hij is altijd voor buitenritten gebruikt alleen doen we er dan wel een slof om, dit zorgt er net voor dat hij zijn hoofd niet omhoog doet.
Dan doet hij niks, hij zal ook zonder slof er niet vandoor gaan of wat dan ook maar het is meer omdat die zo groot is en dat hij zijn hoofd niet omhoog doet.![]()
Dus barst los
diana1 schreef:Lisa_Dries schreef:Hoihoi![]()
Ik ben dus op zoek naar een eigen paardje![]()
Nou heb ik een hele leuke gezien, alleen er is 1 ding!
Hij is heel groot voor mijn doen (zelf ben ik 162,5 en hij is 173 cm).![]()
Dat is nog niet een probleem maar ze zeiden ja hij is altijd voor buitenritten gebruikt alleen doen we er dan wel een slof om, dit zorgt er net voor dat hij zijn hoofd niet omhoog doet.
Dan doet hij niks, hij zal ook zonder slof er niet vandoor gaan of wat dan ook maar het is meer omdat die zo groot is en dat hij zijn hoofd niet omhoog doet.![]()
Dus barst los
Volgens mij zijn er meerdere dingen: 1, hij is supergroot....2, bij buitenritten moet je een slof gebruiken.....3, een hengstenketting bij het naar de wei brengen???.....
Ik heb dit topic eens doorgelezen.
Nog niet één keer is gevraagd hoe oud jij bent, heb wel gelezen dat je 4 of 5 jr rijervaring hebt en verzorgpaardjes op de manege.
Waarom dan gelijk zo'n groot paard met nogal wat "gebruiksaanwijzingen" kopen? Dit is volgens mij vragen om problemen.
Zoek gewoon een kleiner paard die wat gemakkelijker is en waar je denk ik veel meer aan hebt dan dit avontuur aan te gaan.
Ik ben bang dat je grote problemen gaat krijgen.
Lisa_Dries schreef:Maar ik heb geen ervaring met hulpteugels hé;)

diana1 schreef:Alles is voor de zekerheid, oke, nu maar hopen dat het goed uit pakt al zou je het paard kopen.
Hoe oud ben je eigenlijk...wil je dat vertellen?
Ik wil je alleen maar behoeden voor ongelukken hoor. Ik heb een paard van 1.68 gehad, nu één van 1.63....zo'n grote hoef ik niet weer.. De grootte werkt overal wel in door, kracht ed....
5 jaar rijervaring op manegepony's/paarden is wel héél iets anders dan rijden op een paard van 1.73
Je moet het natuurlijk allemaal zelf weten. Ik wens jou veel wijsheid en veel plezier met het paardrijden.