lovemeintje schreef:Stap 1:
Martingaal ervan af (is nergens voor nodig, indien goed afgesteld werkt die enkel in als het paard zijn hoofd extreem hoog houdt, zit dus tussen de oortjes)
stap 2 : dubbelgebroken water/bustrensje erin
stap 3: zadel en hoofdstel nog eens laten controleren (en niet strakker vast doen)
stap 4: minderen in training, dit paard is pas een peuter en wordt iedere dag aan het werk gezet!
hou het aantal werkdagen gerelateerd aan de jaren (dus op 3 jaar 3 X per week werken, op 4 jaar 4 X per week, 5 jaar 5 X per week, etc).
hou het werk niet te zwaar en afwisselend (pas op: longeren en grondwerk is ook werk!)
met dit paard zou ik 3 X per week rijden (en eenmaal in de twee weken een sprongetje/balkjes, rijden eens afwisselen door grondwerk, de andere twee weken eens longeren)
eventueel aangevuld/afgewisseld door nu en dan een buitenritje met veel lange rechte lijnen.
stap 5: gooi dat paard het land op, bij voorkeur dag en nacht, of anders van smorgens vroeg tot savonds laat, liefst met vriendjes!!!
stap 6: goede les nemen
dus conclusie: zet een paar stappen terug, minder werken, minder opbinden, goede les, en meer vrijheid, geef je paard te tijd!
mijn paard is 21 moet ik haar 21 keer in de week trainen?
nnee was een grapje hoor haha
fijn dat het zo goed gaat meis gewoon lekker rustig aan beginnen jullie hebben nog een heel leven voor jullie. succes en maak maar snel wat mooie foto,s[/quote]
haha jaa , en ik heb dinsdag zonder martingaal gereden en ik merkte dat hij ook echt hoog ging met zijn hoofd daarom dat ze op hem met martingaal hebben gereden , gister in de les weer opnieuw geprobeerd en het ging goed hij gooide zijn hoofd niet meer de lucht in en reageerde netjes , ik heb ook niks strakker gedaan , gewoon normaal hoe je altijd doet, ik geef hem vandaag een rustdag lekker bij zijn vriendjes en niet rijden want hij heeft gister echt heel goed zijn best gedaan!
haha en met trainen doe ik het ook rustig aan , maarja ik ga binnekort mooie rijfoto's maken:D
Mijn instructeur wou er zelf ook op rijden haha
Ik heb nu een nieuwe , die van gister en die geeft echt heel goed les en zit nu daar bij hem in de les