Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Als ze het niet met jou eens is, moet ze dat zeggen. En kan ze (wat mij betreft) vertrekken als ze wil dat jij niet meer op je eigen paard mag hé 
Zij heeft met haar fjord de Z2 met winst gehaald, en een bijrijdster rijdt nu (volgens mij) op B niveau op Taco.
.Urielle schreef:Ik denk het van twee kanten wel te begrijpen.
Enerzijds zou ik het niet leuk vinden om te horen als eigenaar natuurlijk, dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik zou me persoonlijk enorm gekwetst voelen om mijn paard ter beschikking te stellen en dan nog zulk commentaar te krijgen. En het is en blijft ook jouw paard dus jij maakt gewoon de dienst uit.
Anderzijds kan ik het me ook wel voorstellen van haar kant. B of L2 HOEFT niet veel te schelen maar KAN heel veel schelen. Ik voel zelf ook heel erg goed als er mindere ruiters op mijn paarden hebben gezeten en het kan best frustrerend zijn als je een paard deelt, om steeds alles weer recht te moeten breien voor je aan je training toekomt. Niet alleen voor je eigen ambitie maar ook omdat je traint om dat paard beter te krijgen en als hij vooral door mindere ruiters gereden wordt voelt het soms echt een beetje als water naar de zee dragen.
Ik denk, maar ik ken jullie niet, dat de tijd gekomen is voor je verzorgster om een paard te zoeken wat alleen voor haar is. Of dat nu een eigen paard is, of een paard van (meestal oudere) mensen die zelf niet meer rijden of bijvoorbeeld op een fokkerij. Dan heb je dit soort perikelen niet (maar weer hele andere)
Sientje schreef:Ik denk dat verzorgster blij mag zijn met een paardenbaasje zoals jij. Jij geeft haar alle ruimte. Maar het is natuurlijk wel jóuw paard. En ik vind dat je voorzichtig moet zijn met een bijrijdster met dergelijke ambities. Ken een paard dat op die manier, terwijl de eigenares zelf ook B reed, door een bijrijdster vreselijk is overnomen en lang in de lappenmand heeft gelegen.
Bijrijdster in kwestie keek ook alleen naar wat zij zelf wilde bereiken en de eigenaar zat met de gebakken peren.
Als zij dan daadwerkelijk van alles en nog wat verwacht van een paard: laat ze er lekker zelf eentje gaan kopen!
sjaantje schreef:Urielle schreef:Ik denk het van twee kanten wel te begrijpen.
Enerzijds zou ik het niet leuk vinden om te horen als eigenaar natuurlijk, dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik zou me persoonlijk enorm gekwetst voelen om mijn paard ter beschikking te stellen en dan nog zulk commentaar te krijgen. En het is en blijft ook jouw paard dus jij maakt gewoon de dienst uit.
Anderzijds kan ik het me ook wel voorstellen van haar kant. B of L2 HOEFT niet veel te schelen maar KAN heel veel schelen. Ik voel zelf ook heel erg goed als er mindere ruiters op mijn paarden hebben gezeten en het kan best frustrerend zijn als je een paard deelt, om steeds alles weer recht te moeten breien voor je aan je training toekomt. Niet alleen voor je eigen ambitie maar ook omdat je traint om dat paard beter te krijgen en als hij vooral door mindere ruiters gereden wordt voelt het soms echt een beetje als water naar de zee dragen.
Ik denk, maar ik ken jullie niet, dat de tijd gekomen is voor je verzorgster om een paard te zoeken wat alleen voor haar is. Of dat nu een eigen paard is, of een paard van (meestal oudere) mensen die zelf niet meer rijden of bijvoorbeeld op een fokkerij. Dan heb je dit soort perikelen niet (maar weer hele andere)
Absoluut. Het blijft natuurlijk het meest vervelend voor jou, want het is en blijft jouw paard, dus jij bepaalt wat er mee gebeurt en hoe.
B en L2 kan echt wel samen gaan hoor. Ik start een paard in het Z dressuur, rijd haar 2x per week, terwijl de eigenaresse haar de rest van de week rijdt en op L niveau rijdt. Totaal geen probleem, op het moment dat ik d'r op ga zitten weet het paard dat ze hard aan het werk moet. Zo kan ik me daar op concentreren en de eigenaresse op het lekker relaxed vwnw rijden.
Ik ben de eigenaresse juist heel dankbaar dat het op deze manier kan en dat zou de verzorgster van jouw paard ook moeten zijn!