Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mando schreef:Je heb wel wat boeken waar het heel duidelijk in uitgelegd wordt hoe een galop wissel werkt, ik denk dat dit met een beetje googlen en rondstruinen op internet ook wel te vinden is....
Ilja000 schreef:Toch... waar ik dus wel benieuwd naar ben is... hoe hebben al die mensen dat geleerd, wat voor problemen zijn ze tegen gekomen, wat zijn valkuilen, maar vooral: wat zijn jullie ervaringen? Want geen enkel paard en vooral geen enkel mens houdt zich geheel aan het boekje
Lotte1990 schreef:Ik snap wel dat veel mensen hier terughoudend in zijn. Als je een onvoorbereid paard in galop door een s van hand veranderd kan ie zo onderuit gaan als hij niet gewend is contra of wissels te doen.
Mando schreef:Je mag alles weten maar je kan ook eerst zelf zoeken en dat bedoel ik niet aanvallend... en als je er dan niet uit kom dan kan je altijd nog vragen hoe of wat... maar vaak zijn mensen te beroerd om eerst te zoeken .. dan gooien we het maar op bokt...
Ik heb een heel mooi boek gekocht waar dit soort dingen ook in staan gewoon omdat ik het ook graag wil weten hoe alles werkt.

Mando schreef:Ilja000 schreef:Toch... waar ik dus wel benieuwd naar ben is... hoe hebben al die mensen dat geleerd, wat voor problemen zijn ze tegen gekomen, wat zijn valkuilen, maar vooral: wat zijn jullie ervaringen? Want geen enkel paard en vooral geen enkel mens houdt zich geheel aan het boekje
denk dat je eerst goed op niveau moet rijden maw flink betalen voor goede instructeurs en als je op dat niveau bent dan komt dat vanzelf. Ruiter en paard moeten er aan toe zijn....
Een kleuter kan je ook geen handstand leren voordat het normaal kan lopen...