Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rytm schreef:Mijn merrie doet het ook. Is bij haar ook stress/spanning omdat ze iets moeilijk vindt/het ergens moeilijk mee heeft.
Ik ga elke keer weer even terug naar wat langer en lager rijden en als de ontspanning terug is weer wat oppakken.
Edit. Ik schaam me er eigenlijk wel behoorlijk voor, vind het een flink rijtechnisch probleem.

FrankavdT schreef:Ja ik heb er eentje die het doet, zijn vader deed het ook. Is bij die van mij ook pure ontspanning. Hij doet het soms ook wel eens op stal. Ik roep zijn naam dan weleens wat boos, en dan stopt ie even, maar daarna gaat ie weer vrolijk verder alsof het een spelletje is!
Tijdens het rijden doet hij het ook en dan loopt ie op dat moment ook lekker. Pas als ik de druk ga opvoeren houdt hij op met knarsen.
Hij gaat regelmatig naar de tandarts en ik heb het idee dat het dan weer wat minder wordt na zo'n bezoekje, maar na verloop van tijd knarst ie weer vrolijk aan.
Rytm schreef:Mijn merrie doet het ook. Is bij haar ook stress/spanning omdat ze iets moeilijk vindt/het ergens moeilijk mee heeft.
Ik ga elke keer weer even terug naar wat langer en lager rijden en als de ontspanning terug is weer wat oppakken.
Edit. Ik schaam me er eigenlijk wel behoorlijk voor, vind het een flink rijtechnisch probleem.