hals strekken en punten scoren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:40

En nu hoe leren jullie het aan? Ik heb tot nu toe gemerkt dat de meeste paarden eht uit zichzelf wel doen. Met het paard waar ik een half jaar wedstrijden gereden heb had ik een 8 of een 9, zonder dat ik ook maar iets moest trainen.
Maar sommige paardne doen eht dus niet. Zo 1 rij ik nu (vrees dat het komt door 5 jaar met slof en sporen door iemand die voor mij het paard gereden heeft). Momenteel gaat ze wat lager als ik het vraag, maar echt lang en laag nog niet (heb nog maar 1 keer in de training gehad dat ze echt ging strekken). Ik oefen het dus nu echt, tijdens een klein buitenritje in stap, 4 keer in de training ofzo en dan ook nog eens vlak voor het uitstappen. Ik doe het zowel in stap als in draf. Ik ben er nu een maand intensief mee bezig, laat duidelijk merken dat omhoog en rondkijken niet de bedoeling is. Er zit verbetering in, dat voel ik, dat zie je gelukkig ook Haha! Maar dit is echt het eerste paard waarbij ik het echt moet oefenen.
Als ze met loswerken aan de longe over de grond gaat stofhappen, dan zet ik haar niet bij, laat haar eerst lekker zo lopen. UIteraard moet de achterhand nog wel wat werk leveren.
Ik ben er momenteel echt mee bezig.
Trainen jullie het echt of hebben jullie zo'n natuurstrekker Haha! ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:23

De hand leren volgen probeer ik vanaf dag 1 te leren op een helemaal groene al.
Natuurlijk gaat het dan nog niet, omdat ze nog niet aan het been zijn, maar om het ff duidelijk te maken hoe belangrijk ik het vind.
Maar de hand vertrouwen en volgen is voor mij een van de eerst vereiste dingen.
Zonder dat geen aanleuning en dus geen fatsoenlijk paardrijden.

Dus ja ik train het, elke dag, met elk nivo paard.
Naar mijn idee het belangrijkste van paardrijden wat je gewoon niet over kunt/mag slaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:41

Net als kawa pak ik het elke dag even mee. Vooral aan het eind van een intensief poosje rijden mogen ze van mij even lang en laag. Ik doe dat ook in alle gangen incl. galop. Even lekker de spieren los en laag en lang zonder het contact te verliezen. Lijkt mij persoonlijk als ik paard was een fijnere beloning als een paar klopjes op de schouder. En als ruiter kun je gelijk even testen of ze nog goed de hand willen volgen wat ik een eerste vereiste vind.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:45

Die van mij doet het strekken echt fantastisch, maar is het opnemen weer heel lastig. Dat is overigens alleen zo in draf, in stap doet ze het wel makkelijk. Hebben jullie daar nog tips voor? Behalve oefenen... oefenen... oefenen...

zuske

Re: hals strekken en punten scoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:29

Yes... proef ging slecht, maar had nog een 8 voor het hals laten strekken. :D

delerium

Re: hals strekken en punten scoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:11

hier een slotje omdat het een heel oud topic is en de vraag op zich uitstekend in een nieuw topic kan.