stijgeren !? HELP!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:01

Dimra schreef:
wat een paasei hier!!! Jullie rellen maar lekker verder! kheb het probleem zelf al opgelost! zonder ook maar hulp van 1 van jullie te hebben gebruikt!!

Afijn, ik heb maar getemdt.... niemand verplicht je om hier te Bokken. dus waarom zet je dan je problemen hier neer als je toch geen hulp wil?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:10

Dimra schreef:
wat een paasei hier!!! Jullie rellen maar lekker verder! kheb het probleem zelf al opgelost! zonder ook maar hulp van 1 van jullie te hebben gebruikt!!

oke had dit topic dan niet geopend zeg ik vind je maar een egoïstisch kind!
sorry hoor als je je beledigd voelt *wat nu mijn bedoeling ook is!*
sjesus zeg!
@!#$%&@%$%

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:16

Misschien iemand tips voor mij?

Mn paard wil gaan stijgeren als ik ga halthouden, heeeeeeeel vervelend dus..
Want ik kan hierdoor ook niet mee doen aan wedstrijden..
Ze dreigt om dan te gaan stijgeren..

Echt heeeeel vervelend./

LadyLynn

Re: stijgeren !? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:20

proberen om hem compleet op je zit de overgang terug te maken.

Dus zwaar te gaan zitten, lang maken en heel rustig het contact met de mond wat versterken..

dat kun je ook in draf al oefenen, een schijnovergang maken en zo langzaam en zwaar licht te gaan rijden (of zwaar door te zitten) dat je paard op je zit terug komt.

Ik had een pony die nooit wou halthouden in de proef, zwaar irriterend! gooide zn kop eruit en die knalde gewoon vrolijk door.

Moet gewoon zorgen dat je handen niet nodig zijn bij een overgang, want waarschijnlijk reageert hij daarop.

En je kunt hem eerst super langzaam laten stappen en hem zelf in halt laten vallen. En dan goed belonen, en een paar keer herhalen.

Sjoiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:26

Zou hem toch maar even na laten kijken. Als hij het normaal nooit gedaan heeft dan kan dit zeker wel een uiting zijn van pijn.