Aan de teugel, benieuwd naar jullie mening (foto)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:45

nouw, volgens mij loop tie meer met een stijve nek dan aan de teugel. zsorry dat ik het zeg
maar mij lijkt dat een pony met zijn nek een beetje gebogen loopt, en neit met nek omhoog, en hoofd omlaag!

Schijnheilig

boefjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:48

noh ff eenslimme tip:
doe je cap ff beter op je hoofd!\anders heb je der niks an!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 13:19

boefjelover schreef:
noh ff eenslimme tip:
doe je cap ff beter op je hoofd!\anders heb je der niks an!

Die cap zat goed op mijn hoofd hoor. Dat was namelijk mijn oude cap, die behoorlijk strak zit, omdat we voor de carnaval mijn haren hadden gespoten, en ik geen zin had dit in mijn goede cap te krijgen. Als ik het bandje onder mijn kin had gedaan, was die elke 5 seconde los gegaan. Ik heb minstens 10 keer geheadbanged (of hoe je dat dan ook schrijft) en het ding verschoof geen centimeter...

blancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 18:57

Als ik eerlijk mag zijn, dan vind ik het te geforceerd, het lijkt net of je je paard naar beneden trekt! Je houdt hem teveel vast, alsof je daar te deur dicht doet,...

als je het mij vraagt is dat verkeerd, je moet je paard dan millimeter per millimeter geven, de teugels uit je hand laten nemen, maar beetje bij beetje, en zorg dat je steun blijft geven,..niet dat je ineens teveel geeft zodat ie met zen neus op de grond beland!

Maar het is een begin! Suc6

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:18

Ik heb dus vandaag voor de tweede keer op men paardje gezeten ...
Ik heb altijd geleerd dat je je teugels wat langer moet houden , dan zoekt het paardje je vanzelf wel op ...
Het paardje wat ik nu rijd doet dat ook , zoekt zelf mij en het bit op ...

Ik hoop dat het je lukt ... Veel suc6 iig

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 20:50

nog bedankt voor jullie antwoorden. Ik deed hetzelfde als normaal, en heb nog eens goed opgelet, dundee loopt lager als in de foto, en de handen zijn ook ontspannen en niet vast, ik heb er wel op gelet dat mijn handen wat hoger waren, maar verder liep ze super soepel, ik heb foto's gemaakt, nou ja tanja heeft foto's gemaakt, maar die zitten op een ouder wets toestel, dus ik heb geen idee, of de foto's gelukt zijn, en dan heb ik ze zowiezo donderdag pas Boos!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:18

Zon_en_Maan schreef:
Ik vind trouwens ook niet dat je te lang zit? Het is geen dressuurzadel, maar voor mij mag je gerust nog wat langer zitten met die benen.

Ja, ik vindt ook dat je jouw beugels makkelijk wat langer kan maken.

Alleen als ik ga springen dan zit ik wat korter met mijn beugels

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 18:41

Ik heb gekeken of ik de beugels langer kon maken, maar dat ging echt niet. Omdat mijn benen dan niet meer op een plek lagen waar ze hoorde, en ik ze dus niet goed stil kan leggen, gevolg, mijn benen gaan klapperen, en dan ben ik nog verder van huis, ik kan op deze manier mijn benen vrij stil houden, en als ik ze langer doe niet meer...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:48

kattebeest schreef:
het ziet er 'geforceerd' uit. alsof je je paard met je handen in de krul wil trekken . een paard dat actief, kalm, soepel en voorwaarts-neerwaarts gereden wordt zal uit zichzelf de teugel opzoeken, het bit aannemen en aan de teugel gaan lopen. ik weet niet: had je veel gewicht in je handen op die foto? was ie sloom/actief ....

Toch mooi met de neus VOOR de loodlijn zoals je dat graag ziet, kattebeest?

JollyHumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:24

Hij loopt wel met het nekje gebogen maar hij (of zij) gebruikt zn rug niet....dat doen de meeste paarden als je de hals meer naar beneden laat lopen !! de rugspieren moet je toch ontwikkelen (het paard gaat beter dragen evenwicht ect.) en zo als hij nu loopt traint hij alleen maar de verkeerde houdig !! longeer es met een touwtje !! dan kan je zien hoe het ruggebruikmoet zijn !!!

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 12:55

Ik heb ook wel het idee dat je handhouding nog niet helemaal ok is.
Je moet altijd voor je uit werken, en zo ziet het er niet uit (dat is hoe het mij geleerd is tenminste) veel suc6 met rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:01

Dit is trouwens al een beetje een oud topic.

Nathalietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 13:03

ja weet ik zag ik ook later pas, haha......

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:14

Op de 2de foto kun je goed zien dat ze haar rug wegdrukt, met ontspanning en voorwaarts neerwaarts rijden moet je meer werking vanuit de bovenlijn rug krijgen, dus dat de bovenspieren meer gaan werken, meer ontspanning en 'ophoudingen' met je hand, daarbij goed je been eraan zodat je paard je hand op gaat zoeken en laat ze dan naar beneden komen de oren moeten op hoogte van de schoft komen, en de hals een stuk langer.

Maar ja, dit zeggen de meesten al, heel veel succes en als dit het begin is van aan de teugel te krijgen, veel succes.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:13

moeilijk te beoordelen maar t lijkt of ze niet echt ontspant, ik zie ze liever van lager en langer lopen, meer over de rug. Lijkt nu wat geforceerd, maar dat zal vast allemaal al gezegd zijn (ik heb niet alles gelezen).
Succes ermee.
Viv

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:23

Tigger schreef:
Van wat ik ervan kan zien zo, heb ik het idee dat ie zich wegdrukt. En ik heb het idee dat je je handen vastzet.

Je beugels nog korter? Eerder langer. Haha!

Het eerste wat mij ook opviel.. en beugels dienen eerder langer dan korter te zijn Knipoog het geheel ziet er een beetje geforceerd uit en niet echt ontspannen Maar gewoon doorgaan met oefenen!

Indie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 15:01

van een foto is dit moeilijk te beoordelen vraag het eens aan iemand die hier verstand van heeft die hem in het echt ziet lopen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 16:11

Ik ben laatst bij Shiloh geweest en heb haar ook even geholpen met rijden.
Ik zal vragen of ze nog een foto wil plaatsen over hoe dundee toen liep.

Verder heb ik ook op dat zadel gezeten. En idd word je echt 'gedwongen' om je beugels zo kort te doen, anders zitten je knieen niet tegen de wrongen. Een heel irritand zadel dus Haha! (zeker voor mij, ik ben een dressuurzadel gewend Knipoog )

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 17:30

Je pony loopt mooi vor de loodlijn maar ik vraag me af of hij er helemaal doorheen is. Ik heb ht gevoel dat als jij je hand naar voren steekt dat hij zn kop de lucht in steekt..

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 19:28

Ik heb het even aan Ingrid gevraagd en die vond het goed..

Afbeelding

Deze foto heb ik gemaakt toen ik bij hun was. Het hele verbetering, nietwaar?!
Tuurlijk is dit eigenlijk te diep, maar voor een training vind ik het juist niet erg.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:48

nu loopt ze wel ontspannen vind ik een heel verschil. en niets te laag. wij rijden onze paarden het eerste halfuur echt helemaal tot op de grond, wel contact houden maar echt met hun neus tot op de grond. is goed voor hen ontspannen ze lekker van en daarna rijd je ze heel gemakkelijk goed aan teugel. maar ik zou zeggen doe zo voort en rij ze maar goed naar beneden eens ze dat kan kan je haar altijd aan teugel krijgen alshet nodig is. nog veel succes

Loesiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:03

Het ziet eruit alsof je heel veel kracht geeft om je paard naar beneden te werken. PRobeer als je paard nageeft te ontspannen. En je handen kunnen wel wat hoger Lachen

Loesiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 09:04

Antoinette schreef:
Ik heb het even aan Ingrid gevraagd en die vond het goed..

Afbeelding

Deze foto heb ik gemaakt toen ik bij hun was. Het hele verbetering, nietwaar?!
Tuurlijk is dit eigenlijk te diep, maar voor een training vind ik het juist niet erg.

Tja deze had ik even niet gezien.. maar hier vind ik hem eigenlijk wat TE laag lopen hij zit zowat met zijn kop in t zand Clown

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:29

kattebeest schreef:
het ziet er 'geforceerd' uit. alsof je je paard met je handen in de krul wil trekken . een paard dat actief, kalm, soepel en voorwaarts-neerwaarts gereden wordt zal uit zichzelf de teugel opzoeken, het bit aannemen en aan de teugel gaan lopen. ik weet niet: had je veel gewicht in je handen op die foto? was ie sloom/actief ....

ik ben het met kattebeest eéns hij loopt niet ontspannen en het lijkt echt dat hij donders hangt en dat jij um gewoon in de krul trekt rijd eens met een elastiekje dat geeft de juiste aanleunig en het maakt je paard los in de rug.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 15:31

ja die nieuwe foto is ie veel te laag maar wel beter ontspannen en hij draaft ook lekker ruim