springen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

Re: springen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:53

ja gze begint een beetje mee te denken soms is dat ook wel handig, ze was laatst in de longe in de verkeerde galop aangesprongen en dan moet ze van mij altijd terug in draf weer opnieuw aanspringen dus ik zeg drraf maakt ze een galopwissel hahaha/ volgende week voor het eerst in het l1 dus we zullen zien...

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:01

we hadden 185 punten in het l1 gehaald maandag had ze 1.45 vrijgesprongen!

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 07:20

Gefeliciteerd met je winstpunt +:)+ En hoe springt ze onder het zadel?

Probeer haar niet te vaak en zeker niet té hoog te laten springen he, zowel los als onder de man! Heb je er een filmpje van gemaakt?

En mag ik vragen wat haar familie is?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:09

geen idee wat haar afstamming is mijn ouders hebben haar gekocht bij eenhandelaar ( achteraf gezien zou ik het never nooit meer doen ze was anderhalf kende helemaal niks je kon haar niet aanraken en zo en ze had geen afstamming en nog geen paspoort..... en ik was 10 dus ben al heel blij dat alles goed is gekomen en dat ze geen gebreken o.i.d had) Ik heb er geen filmpje van gemaakt kan ik wel een keer doen. Onder het zadel geeft ze een heel fijn gevoel ze heeft een fijne techniek en ze schat afstanden en zo zelf in het enigste wat ik eigenlijk moet doen bij haar is blijven zitten en af en toe iets been geven de rest doet ze uit zichzelf... Wel makkelijk want ik ben zelf eigenlijk een echt dressuurmens dus ze heeft me al heel wat geleerd ondanks dat ze zo jong is hahahaha

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:57

Vandaag hebben we voor het eerst een parcourtje gesprongen van 50 cm. Wat me opvalt is dat ze na een sprong uit balans raakt en daardoor niet meer zo goed uit komt voor de volgende sprong ook valt ze een beetje door mijn rechterbeen heen. Zelf vind ik het af en toe nog wel moeilijk om goed te blijven zitten en neer te komen Hoe kan ik dat verbeteren? :P

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:00

oefeningen voor het door je rechterbeen heenvallen zijn bijv. wijken of volte sluiten en openen. Als ze niet goed reageerd op je been kun je proberen met een zweepje achter je been te tikken op het moment dat je been geeft.

Goed blijven zitten weet ik zo geen oefeningen voor eigenlijk, probeer bijv. een keer een lijntje neer te zetten(laag) en een knoop in je teugels en je armen opzij te strekken als je over de sprong gaat.

Probeer goed op je beugels te steunen en niet te ver met je billen uit het zadel gaan als je over de sprong gaat. En probeer op het juiste moment weer te gaan zitten.

Bijv als je weer gaat 'landen' dat je je bovenlichaam al iets terug brengt.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:08

Dat met het buitenbeen is eigenlijk juist ook het probleem dat we hebben met wijken naar die kant dat ze er een beetje doorheen gaat lopen rammen..