Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jurtje schreef:Dankjullie!
Toevallig heb ik zondag wedstrijd, rij er 1 per maand dus veel vraag ik nou ook weer niet aan hem!
Ik zal hem idd meteen aan het werk zetten als we binnenkomen, ook zal ik een zweep meenemen, mag je met een springzweep b-proef rijden?! (houd niet zo van lange zwepen, en dan kan ik hem op de hals een corrigerende tik geven ivm op zn kont, hij reageert namelijk heftig op zwepen)
Paintless schreef:het paard is niet te jong, het paard wordt niet verkl**t, maar het paard lijkt wel al wedstrijdmoe. ik neem aan dat je start voor de ervaring, niet voor de punten.
dan zou ik zo doorgaan en in de gaten houden wat je doet. wanneer straf je, als ie braaf stilstaat? t is moeilijk, maar je moet straffen op het moment dat hij het doet, niet nadat je weer opgestaan bent. dus eigenlijk al wanneer je er nog op zit.
dat je er af bent gevallen is vervelend, vooral omdat hij nu geleerd heeft dat dat werkt. dat onthoudt een paard snel hoor.
lekker stevig doorijden, misschien tot dat ie erg moe is. het proefje wel rijden, om hem maar niet wedstrijdmoe te maken. succes er mee.
als ze niet los kunnen,dan doe ik ze aan het halster gewoon om even lekker vrij rond te kunnen rennen.met het rijden zijn ze echt rustiger dan,en kun je gewoon aan het werk gaan ipv eerst tegen ze te moeten vechten.en ook ik ga gewoon met een 3enhalf jarige op wedstrijd, ervaring op doen en wat je doet wel goed willen doen maar toch ook spelenderwijs. niet afdwingen maar blij zijn met wat goed gaat,en niet verwachten dat je jonge paard meteen altijd presteert alsof het een bevestigd doorgereden paard is.dan wil het best
succes er mee,groetjes deess