paar problemen nog..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aeolusnr1

Re: paar problemen nog..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 23:50

heel juist "poes".
Bij grondwerk start eigenlijk heel de opleiding, doe je dit verkeerd dan komt er van de rest wel een deel goed maar kan je echt niet verder.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 00:00

Dus eigelijk heeft het grondwerk nu alleen maar nut om me band en positie op de grond te versterken en dit heeft verder niets met het gedrag onder het zadel te maken?!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:22

Sja, tenzij je het staken ook op de grond al kunt aanpakken, maar op een gegeven moment moet je idd ook aan het werk met het rijden.

Maar, ik vind dat als je je paard op de grond niet voor elkaar hebt, dat je dan toch een belangrijke basis mist om te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:59

Citaat:
Me ouders hebben gezegt dat ze eerst willen dat ik een andere instructeur zoek en dat een kans geef , om te kijken of dat aanslaat en dan pas willen ze kijken voor een trainings stal.
We weten wel dat een paard veel kost en onverwachte kosten met zich mee brengt maar we hebben dr net over gekocht en net alle keuringen laten doen en de osteopaat en de zadel maker en dat vinden ze best een duur grapje dus willen ze niet meteen weer geld in een trainings stal stoppen en eerst kijken of een andere insturcteur een andere kijk heeft op mijn paard.

Dan heb je toch je centen verkeerd gespendeerd, een goeie instructeur is prima in staat om te kijken of een zadel goed past en kan ook prima zien of er een ostheopaat nodig is of niet Knipoog en verder zullen ze je op een trainingsstal niks anders vertellen.
Ga samen met je paard ergens in opleiding, het zal jullie goed doen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:00

poes schreef:
Sja, tenzij je het staken ook op de grond al kunt aanpakken, maar op een gegeven moment moet je idd ook aan het werk met het rijden.

Maar, ik vind dat als je je paard op de grond niet voor elkaar hebt, dat je dan toch een belangrijke basis mist om te gaan rijden.

Op de grond is het een prima paard alleen de deken op en af is drama, Maar als ze los in de bak staat is het een engel . Ze loopt me achterna en als ik dr roep komt ze en ze volgt me gewoon los.
Maar zodra ze aan het werk moet veranderd ze gewoon 180 graden.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 11:04

suleilitha schreef:
Dan heb je toch je centen verkeerd gespendeerd, een goeie instructeur is prima in staat om te kijken of een zadel goed past en kan ook prima zien of er een ostheopaat nodig is of niet Knipoog en verder zullen ze je op een trainingsstal niks anders vertellen.
Ga samen met je paard ergens in opleiding, het zal jullie goed doen.

Ik sta op een manege waar ze altijd groeplessen geven en die vrouwen doen ook prive lessen, Het zijn dr maar 2. Die kunnen me allebei niet verder helpen in de prive lessen. Vorige keer had een vriendin van mij les van een man van buitenaf en die heb ik ook een tijdje gehad maar daar was gewoon geen klik mee en hij snapte het ook niet.
Nu hebben we een andere vrouw op het oog die ook gewoon naar mijn stal kan komen en eerder een vriendin van mij heeft geholpen met ook veel problemen. We gaan dr vanmiddag bellen of ze ook mij les kan komen geven en het voordeel van haar is dat zei ook niet te beroerd is om zelf op het paard te stappen en te voelen hoe het moet, Me vorige instructeurs wouden dit nooit en ik vind het wel fijn als iemand die mij les geeft op zelf dr op stapt om te kijken wanneer ze wat doen en wanneer niet.

Maritdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:16

de merrie die ik verzorg heeft last van voernijd! Nou had ik dus een emmer water gepakt zodat ze kon drinken, ik zet hem neer en wat doet ze, tilt ze 1 achterbeen omhoog, stond ze dus naar mij te dreigen, ik was zo kwaad, ik heb de staldeur met een rotgang dichtgegooid, heb em vervolgens weer open gedaan en ben naar haar toegelopen heb haar bij het halster gepakt en haar even duidelijk verteld hoe ik hier over denk! Heb haar niet geslagen of geschopt ofzo, dat vond ik totaal niet nodig, doe ik ook niet graag, maar ze heeft eht niet weer gedaan, sterker nog, ze stond iedere keer met de oortjes naar voren als ik naar haar toe kwam lopen, want normaal gesproken heeft ze ze in haar nek liggen!

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:03

Oké.. je geeft nu ook aan dat ze hele brave momenten heeft. Dit paard heeft kronkel, daar is niet over te discuseren.

Ik raad je heel erg aan grondwerk met haar te gaan doen. Ga met lange lijnen etc. werken. Je gaf zelf ook al aan je rijd haar bijna elke dag. Je zult haar vertouwen op deze manier niet winnen. Elk paard heeft een maatje nodig. En jij moet haar nu gaan leren dat jij dat maatje bent.

Ik zou zeggen. Laat dat rijden even zitten, en ga eerst aan jullie vertrouwensband werken. Zei vertrouwd jou niet want ze bijt je en trapt naar je. Als een paard je mag-vertrouwd doet hij dit NIET.

En inderdaad met geduld kom je het verst. met schoppen en slaan kan het op den duur ook averechts werken.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:05

Maritdegroot schreef:
de merrie die ik verzorg heeft last van voernijd! Nou had ik dus een emmer water gepakt zodat ze kon drinken, ik zet hem neer en wat doet ze, tilt ze 1 achterbeen omhoog, stond ze dus naar mij te dreigen, ik was zo kwaad, ik heb de staldeur met een rotgang dichtgegooid, heb em vervolgens weer open gedaan en ben naar haar toegelopen heb haar bij het halster gepakt en haar even duidelijk verteld hoe ik hier over denk! Heb haar niet geslagen of geschopt ofzo, dat vond ik totaal niet nodig, doe ik ook niet graag, maar ze heeft eht niet weer gedaan, sterker nog, ze stond iedere keer met de oortjes naar voren als ik naar haar toe kwam lopen, want normaal gesproken heeft ze ze in haar nek liggen!

Mijn paardje heeft ook voedernijd, en staat ook als een sagarijnige bok op stal. Alleen zei trapt niet naar mensen alleen knijtershard tegen de stalwand aan. Zodra ik haar buiten eten geef is niks aan de hand.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 18:12

Ik heb vandaag gelongeerd met dubbele lijnen en ze liep heel braaf, Alleen in galop ging ze weer stil staan en omhoog komen en raar doen, Stal genootje dr bij gehaald en weer in galop gezet en zodra ze het weer deed , met de longerzweep klapperen. Na een uur had ze het door en galopperde ze gewoon normaal door.

Heb de dekens in de bak om en af gedaan en toen deed ze niets, Toen naar stal gegaan en daar weer op en af en toen deed ze wel weer lelijk.
Heb afgesproken met een stalgenoot dat we morgen of zaterdag gaan rijden dus ik dr op en dan doen we dr longeerlijn dr aan en dan gaat zei ons longeren en zodra ze dan weer dreigt raar te doen pakken we de longeerzweep dr bij en late we die weer achter de klapperen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:44

Wees eens verstandig en neem GELIJK de longeerzweep bij je, dat scheelt al een hoop Ja Wees ook heel duidelijk: braaf is geen hulpen, niet braaf is hele duidelijke en aanhoudende hulpen (die je altijd eerst licht begint).
Werken moet ook meteen werken zijn met de aandacht erbij, beter 5 min goed dan een uur half.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:17

poes schreef:
Wees eens verstandig en neem GELIJK de longeerzweep bij je, dat scheelt al een hoop Ja Wees ook heel duidelijk: braaf is geen hulpen, niet braaf is hele duidelijke en aanhoudende hulpen (die je altijd eerst licht begint).
Werken moet ook meteen werken zijn met de aandacht erbij, beter 5 min goed dan een uur half.

Ja dat bedoel ik ook maar bedoel dat zodra ze raar de we de zweep gebruiken.
Ze had vandaag een uurtje heel goed dr best gedaan en ook heel de tijd zeggen dat ze braaf was enzo en toen ze achterlijk deed meteen de zweep dr over en t viel me echt mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:23

Grote goden, NA EEN UUR???? Ik zit verstijfd op mijn stoel, ben je echt een UUR aan het longeren geweest Bloos!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 19:59

suleilitha schreef:
Grote goden, NA EEN UUR???? Ik zit verstijfd op mijn stoel, ben je echt een UUR aan het longeren geweest Bloos!

Ja , Gaat ze echt niet kapot van hoor.
Ze gaat gewoon niet eerder naar de stal voordat ze braaf is, Na een uur rijden is mevrouw nog steeds zo wakker als de netten ze heeft gewoon een hele goede conditie en heeft niet genoeg aan 1 uur beweging per dag dus meestal staat ze ookaltijd nog een tijdje los in de bak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:01

een uur longeren is en soort van niet goed voor een peerd.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:02

Geen wonder dat dat dier zit te jennen, zou elk paard doen na een uur longeren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:05

SamSter schreef:
suleilitha schreef:

Ja , Gaat ze echt niet kapot van hoor.
Ze gaat gewoon niet eerder naar de stal voordat ze braaf is, Na een uur rijden is mevrouw nog steeds zo wakker als de netten ze heeft gewoon een hele goede conditie en heeft niet genoeg aan 1 uur beweging per dag dus meestal staat ze ookaltijd nog een tijdje los in de bak.

Een UUR?!
Kom op zeg.... wil je dat paard 'breken' en op die manier beter gedrag erin krijgen?
Dat jullie problemen hebben begrijp ik, maar dat is toch een gebrek aan OF vertrouwen van haar kant OF gebrek aan leiderschap van jouw kant... en uiteindelijk zijn ook die twee zaken weer oorzakelijk met elkaar verbonden.
GEEN ENKEL paard krijg je gehoorzamer door ze een uur lang rond te slingeren, sterker: je maakt haar weerzin alleen maar sterker.

Hou op met Bokken hierover, en haal er een milde maar ervaren instructeur bij die je verder helpt.... dit gaat tot niets leiden natuurlijk.
Als je echt met dit paard verder wilt heb je iemand nodig die meer thuis is ih corrigeren van gedrag: www.balingehof.nl bijvoorbeeld.
Dit eindeloos longeren en meppen bij iedere misstap leidt ongetwijfeld tot een steeds slechtere, slechtere en slechtere band.

Begrijp me goed, ik kan me erg goed voorstellen dat je met je handen in het haar zit! Ik wens je dan ook oprecht heel erg veel sterkte! Hou je kalm!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:36

God, God,,
Jullie doen net of ze dr dood van gaat Lips are sealed .
Geloof mij dit paard kan het makkelijk aan hoor !
En waren jullie dr bij toen ik longerde ? Ze kreeg echt niet om het miste een knal hoor maar om het steigeren wel!!

@ suleilitha ; Je zegt veel nuttige dingen maar dit vind ik nergens op slaan!
Moet ik dr midden in een steiger bui op stal flikkeren?!
in het begin liep ze niet het eerste half uur ongeveer, Daarna liep ze super en dat ze braaf was heeft ze duidelijk gemerkt en geloof mij nou maar dat ze dat helemaal niet erg vind.

@ ninx ; Me paard breken?? Ken jij mij of mijn paard .. NEE. Dus hoe kom jij dr nou bij dat ik mijn paard wil breken. Mijn paard vind het fijn om uit dr stal te zijn en ik zie echt wel wanneer ze het zat is en dat was ze echt niet. Zelf na een UUR longeren had ze nog energie zat en stond ze nog vrolijk te doen en was ze bezweet of aan het pompen? Nee!
Dit eindeloos longeren en meppen bij iedere misstap leidt ongetwijfeld tot een steeds slechtere, slechtere en slechtere band. Hoe kom je dr bij dat ik eindeloos longeer poe poe ze word ook een keer een uur gelongeerd wat voel ik me slecht!
En bij iedere misstap meppen??? Waar zeg ik dat dan??????
Was jij dr bij nee!!
En ja ik voel me nu aangevallen want jullie doen net of ik de Boeman ben voor me paard! ik zie echt wel wanneer ze het niet trekt of het teveel word voor dr hoor! En k word dr moe van dat sommige mensen hun eigen conclusie trekken!

Typische bokt! Paarden zijn geen goudvisjes hoor en kennen best wat hebben en deze helemaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:41

SamSTer, ik heb diep medelijden met je paard en dat meen ik echt heel, heel serieus.
Jij bent niet in staat om voor haar iets in één keer duidelijk te maken, want blijkbaar snapt ze het na een uur!!!! nog niet.
En iedereen die een paard een uur lang longeert ís een boeman, hoe je het ook wendt of keert. En dat heeft niks te maken met zweten of pompen maar wat denk je wat dit met de benen en de rest van het lijf van je paard doet, een uur lang rondjes lopen.
Je mag nu op me schieten, temmen, schelden, weet ik veel maar ik vind dat mensen die het normaal vinden om longeersessies van een uur uit te voeren, niet paardwaardig zijn. Iemand die dit doet, zou eigenlijk aangeklaagd moeten worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:43

sls er iemand op bokt hard is voor een paard ben ik het................. maar ik longeer nooit meer dan 20 minuten........ en elk probleem is de kop ingedrukt binnen die tijd......

sorrie, maar ik vind dat je een heel, heel braaf paard hebt

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:44

suleilitha schreef:
SamSTer, ik heb diep medelijden met je paard en dat meen ik echt heel, heel serieus.
Jij bent niet in staat om voor haar iets in één keer duidelijk te maken, want blijkbaar snapt ze het na een uur!!!! nog niet.
En iedereen die een paard een uur lang longeert ís een boeman, hoe je het ook wendt of keert. En dat heeft niks te maken met zweten of pompen maar wat denk je wat dit met de benen en de rest van het lijf van je paard doet, een uur lang rondjes lopen.
Je mag nu op me schieten, temmen, schelden, weet ik veel maar ik vind dat mensen die het normaal vinden om longeersessies van een uur uit te voeren, niet paardwaardig zijn. Iemand die dit doet, zou eigenlijk aangeklaagd moeten worden.

Ja k zou echt gaan huilen ze heeft het zo slecht!
K zou meteen de DA bellen zo slecht ga ik met mn paard om...
dit gaat echt me ene oor in en me andere weer uit
Volgens mij vroeg ik in dit topic tips voor me galop en dekens niet over dit
Dit los ik zelf wel op zonder jullie!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:46

misschien kan je eens reageren op die advertentie van de voorpagina waar ze prbleempaarden zochten voor die studenten? Knipoog

of had iemand dat al gezegd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:46

Beest is ook superbraaf dat het dit toelaat!!! Die van mij zou de longe opvreten en mij erbij.
We hebben hier dus te maken met een paard wat over niet al te lange tijd ernstige lichamelijke klachten gaat krijgen, als ie die tenminste nog niet heeft.
Ik ben ook niet van de softe maar inderdaad is 20 minuten aan de longe ook bij ons de absolute max.

Samster, nu moet je niet gaan miepen dat je reactie krijgt op je mededeling dat je het normaal vindt om een uur te longeren. Alleen al het feit dat je dit doet, is voor mij voldoende reden om te vinden dat je slecht met je paard omgaat.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 20:53

suleilitha schreef:
Beest is ook superbraaf dat het dit toelaat!!! Die van mij zou de longe opvreten en mij erbij.
We hebben hier dus te maken met een paard wat over niet al te lange tijd ernstige lichamelijke klachten gaat krijgen, als ie die tenminste nog niet heeft.
Ik ben ook niet van de softe maar inderdaad is 20 minuten aan de longe ook bij ons de absolute max.

Samster, nu moet je niet gaan miepen dat je reactie krijgt op je mededeling dat je het normaal vindt om een uur te longeren. Alleen al het feit dat je dit doet, is voor mij voldoende reden om te vinden dat je slecht met je paard omgaat.

En ik vind dat je dat heel knap kan zeggen via Bokt!
Ernstige klachten???? Longeer ik elke week of elke dag een uur??
Nee dat is heel sporadische.
Dan vind jij dat toch leker ik weet wel beter en ik vroeg hier alleen maar tips voor me galop en deken en niet over de rest dat kan ik prima zelf of lossen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:58

Al zou je het een maal hebben gedaan dan is dat al erg genoeg. Maar als je denkt dat een uur longeren niet erg is vraag ik me ernstig af, of je verder wel weet wat goed voor je paard is.