Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Me ouders hebben gezegt dat ze eerst willen dat ik een andere instructeur zoek en dat een kans geef , om te kijken of dat aanslaat en dan pas willen ze kijken voor een trainings stal.
We weten wel dat een paard veel kost en onverwachte kosten met zich mee brengt maar we hebben dr net over gekocht en net alle keuringen laten doen en de osteopaat en de zadel maker en dat vinden ze best een duur grapje dus willen ze niet meteen weer geld in een trainings stal stoppen en eerst kijken of een andere insturcteur een andere kijk heeft op mijn paard.
en verder zullen ze je op een trainingsstal niks anders vertellen. poes schreef:Sja, tenzij je het staken ook op de grond al kunt aanpakken, maar op een gegeven moment moet je idd ook aan het werk met het rijden.
Maar, ik vind dat als je je paard op de grond niet voor elkaar hebt, dat je dan toch een belangrijke basis mist om te gaan rijden.
suleilitha schreef:Dan heb je toch je centen verkeerd gespendeerd, een goeie instructeur is prima in staat om te kijken of een zadel goed past en kan ook prima zien of er een ostheopaat nodig is of nieten verder zullen ze je op een trainingsstal niks anders vertellen.
Ga samen met je paard ergens in opleiding, het zal jullie goed doen.
Maritdegroot schreef:de merrie die ik verzorg heeft last van voernijd! Nou had ik dus een emmer water gepakt zodat ze kon drinken, ik zet hem neer en wat doet ze, tilt ze 1 achterbeen omhoog, stond ze dus naar mij te dreigen, ik was zo kwaad, ik heb de staldeur met een rotgang dichtgegooid, heb em vervolgens weer open gedaan en ben naar haar toegelopen heb haar bij het halster gepakt en haar even duidelijk verteld hoe ik hier over denk! Heb haar niet geslagen of geschopt ofzo, dat vond ik totaal niet nodig, doe ik ook niet graag, maar ze heeft eht niet weer gedaan, sterker nog, ze stond iedere keer met de oortjes naar voren als ik naar haar toe kwam lopen, want normaal gesproken heeft ze ze in haar nek liggen!
Wees ook heel duidelijk: braaf is geen hulpen, niet braaf is hele duidelijke en aanhoudende hulpen (die je altijd eerst licht begint).poes schreef:Wees eens verstandig en neem GELIJK de longeerzweep bij je, dat scheelt al een hoopWees ook heel duidelijk: braaf is geen hulpen, niet braaf is hele duidelijke en aanhoudende hulpen (die je altijd eerst licht begint).
Werken moet ook meteen werken zijn met de aandacht erbij, beter 5 min goed dan een uur half.
suleilitha schreef:Grote goden, NA EEN UUR???? Ik zit verstijfd op mijn stoel, ben je echt een UUR aan het longeren geweest
SamSter schreef:suleilitha schreef:Grote goden, NA EEN UUR???? Ik zit verstijfd op mijn stoel, ben je echt een UUR aan het longeren geweest
Ja , Gaat ze echt niet kapot van hoor.
Ze gaat gewoon niet eerder naar de stal voordat ze braaf is, Na een uur rijden is mevrouw nog steeds zo wakker als de netten ze heeft gewoon een hele goede conditie en heeft niet genoeg aan 1 uur beweging per dag dus meestal staat ze ookaltijd nog een tijdje los in de bak.
.suleilitha schreef:SamSTer, ik heb diep medelijden met je paard en dat meen ik echt heel, heel serieus.
Jij bent niet in staat om voor haar iets in één keer duidelijk te maken, want blijkbaar snapt ze het na een uur!!!! nog niet.
En iedereen die een paard een uur lang longeert ís een boeman, hoe je het ook wendt of keert. En dat heeft niks te maken met zweten of pompen maar wat denk je wat dit met de benen en de rest van het lijf van je paard doet, een uur lang rondjes lopen.
Je mag nu op me schieten, temmen, schelden, weet ik veel maar ik vind dat mensen die het normaal vinden om longeersessies van een uur uit te voeren, niet paardwaardig zijn. Iemand die dit doet, zou eigenlijk aangeklaagd moeten worden.

suleilitha schreef:Beest is ook superbraaf dat het dit toelaat!!! Die van mij zou de longe opvreten en mij erbij.
We hebben hier dus te maken met een paard wat over niet al te lange tijd ernstige lichamelijke klachten gaat krijgen, als ie die tenminste nog niet heeft.
Ik ben ook niet van de softe maar inderdaad is 20 minuten aan de longe ook bij ons de absolute max.
Samster, nu moet je niet gaan miepen dat je reactie krijgt op je mededeling dat je het normaal vindt om een uur te longeren. Alleen al het feit dat je dit doet, is voor mij voldoende reden om te vinden dat je slecht met je paard omgaat.