Latisha schreef:van te voren longeren of losgooien kan nu niet, omdat buiten alles bevroren is en in de binnenbak mag het niet. Maar als het frissigheid is waarom is ze dan zo ontspannen in stap en draf, merk er dan echt helemaal niks aan! Ik zet haar nu wel op de wei waar ze gewoon lekker galoppeerd.
Tjaa... daar kan ik je helaas ook geen antwoord op geven.
Mijn pony loopt altijd lekker ontspannen en nageeflijk. Maar ze hoeft dan maar iets te horen of een aanleiding te vinden en ze is weg. Ik kan ook een half uur lekker rijden en al gegalopeerd hebben en dan kan ze nog weleens wegschieten.
Het heeft ook met karakter te maken en hoeveel bloed een pony in zich heeft. Ik heb een welsh-NWR met veel bloed en dat is ook echt te merken in de winter.
Ik heb het natuurlijk niet gezien maar in denk niet dat het te maken heeft dat er iets mis is, of dat ze last heeft van iets. Ik denk gewoon joligheid in combinatie met het koude weer.
Als je niet kan losgooien of longeren zou ik haar zoveel mogelijk buiten zetten.
even longeren als je met veel in de bak bent want ik kan me voorstellen dat je bakgenoten het niet erg leuk vinden als er altijd een lancerende ruiter voorbij komt gevlogen
Spierpijn wordt nu verergerd met de kou, er zijn wel meer paarden die er last van hebben.