Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) 
IkbenLief schreef:Als hij buiten aan de kletter gaat, en hij echt niet meer te stoppen is trek ik hem haaks om. je moet toch wat..

Meerreell schreef:Als je paard heel even schrikt, gewoon een beetje achterover zitten, ophouding maken en dan weer ontspannen. Als je paard echt aan de kletter gaat eerst zitten en ophouding maken, reageert ie niet?; dan een duidelijkere ophouding!
Vjestagirl schreef:IkbenLief schreef:Als hij buiten aan de kletter gaat, en hij echt niet meer te stoppen is trek ik hem haaks om. je moet toch wat..
Dat vind ik erg makkelijk klinken, mijn ervaring is dat zelfs dat buiten niet meer gaat. Ik heb ook altijd geleerd, langs een vreemd erf sturen, akker op sturen, haaks omtrekken, als het echt niet anders meer kan dan zagen. Werkt niet. Het enige wat ik nog kon doen was proberen of ik haar meer naar links of naar rechts van de weg kon krijgen.
IkbenLief schreef:Vjestagirl schreef:
Dat vind ik erg makkelijk klinken, mijn ervaring is dat zelfs dat buiten niet meer gaat. Ik heb ook altijd geleerd, langs een vreemd erf sturen, akker op sturen, haaks omtrekken, als het echt niet anders meer kan dan zagen. Werkt niet. Het enige wat ik nog kon doen was proberen of ik haar meer naar links of naar rechts van de weg kon krijgen.
Je moet dan het bakstuk vast pakken en hem daaraan omtrekken. als ook dat niet meer gaat is het hopen dat hij vanzelf weer te sturen is