Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Casca schreef:@superwoman; Ze zegt dat ik te lief voor hem benik moet veel strener optreden bij kleine dingen onder het zadel al, als hij even niet oplet en dergelijke.

.. en ze is tikkeltje dominant, tja ... dat botste op een gegeven ogenblik wss.Lappie_Lap schreef:Hoe zie/voel je dat laatste Egni?
)
Ze vint het te veel risico als hij echt uit de pan vliegt als ze hem aanpakt en het zou misgaan kan ze niet meer met haar eigen paarden trainen.
Dat zei mn instructrice vandaag ook nog weer, er moet meer verbinding komen tussen de achterbenen naar de hand toe. Dat is ook nog de reden dat hij in het begin vaak onregelmatig lijkt door zijn onrustige hals houding.
Als hij daar toch last van heeft, hoe kan ik dat dan verhelpen??
Zijn mond was helemaal goed.
hij deed het rechtsom ook 
Casca schreef:@superwoman: Het is eigenlijk bij elk paard een ruiterfout... Zoals mijn vader altijd zegt: “Kan anky van grunsven het oplossen?? Ja?? Dan ligt het NIET aan het paard!”
Mijn instructrice heeft zo gruwelijk veel ervaring met zulke paarden, het zijn net die kleine dingen, als hij je ligt naar de linkerkant gooit dan kan hij er weer tussenuit, of hij wordt steeeeds ietsje zwaarder in de hand/maakt zich heel langzaam ietsje langer..
Maar zij zegt ook wel dat ze het lang niet altijd ziet aankomen bij hem.
Ik wil het ook echt wel leren, ik weet ook dat het mijn schuld is omdat ik het nog niet heb kunnen oplossen. Maar zijn gedrag wordt daar natuurlijk nog niet mee gerechtvaardigd. Ik weet gewoon niet hoe ik hem aan moet pakken op het moment dát hij gaat. Ik heb van mijn instructrice geleerd steeds stelling te houden en flink van achter door te rijden. Maar ik heb hem er de laatste tijd niet meer voor kunnen straffen, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten gebeuren (zei ze ook vandaag).
iloveyah87 schreef:Ik heb ook een steigeraar getraint. Ook wij hadden alles geprobeerd en zaten een beetje met onze handen in het haar.
Uiteindelijk heb ik diegene erop gezet die er normaal op reed samen met een ei. Op het moment dat hij omhoog kwam heeft hij het ei hard op zijn hoofd kapot geslagen. Hierdoor denkt het paard dat hij zijn hoofd gestoten heeft en er bloed stroomt. Let op, het paard kan even in paniek raken. Daarna nog even een paar minuten door gereden, schoongemaakt en op stal gezet (zodat hij na gaat denken). De volgende dag hebben we dit herhaalt. Nu steigert hij niet meer op een enkele keer na.
Dit was wel een 3 jarige dominante, verwende, ingereden door een bange jongen die vrij weinig wist, hengst....

ik ruik wel wat... 
"dan word hij nog bozer' zeg jij.......laat jij jouw paard zo boven jou staan?