niet stilstaan bij opstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: niet stilstaan bij opstijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:21

Nee ik snap 't ook even niet meer Verward

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:34

Ik hoor hier..."je paard in een hoek zetten"nou dat hoef ik echt niet te doen hoor want dan stuifd meneer achter uit en ik hoef hem ook niet een tik op zijn kont te geven want het is net zo`n heethoofd als ik Tong uitsteken dus dan mept ie wel terug hihi...

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:43

mm dan is het moeilijk ja.
Mijn pony kon ik nog wel tegen houden om achterwaarts te gaan met een tikje. Verschilt per paard.
Maar heeft je paard dan wel respect voor je? Want mijn pony weet heel goed dat ik de baas ben en die gaat zeker zo ver niet.

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:23

Hoi,
Ik heb net een nieuwe pony, en bij de oude eigenaar stapte ze op en liep ze gelijk weg.
dit wil ik haar af leren, alleen gaat het nog al moeizaam. ze blijft niet staan! hoe moet ik dit nou toch doen?
ben er al een tijdje mee bezig, maar het word nog niet echt beter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:50

Hoi, gaat het met opstijgen al wat beter? Ik had geen zin om het hele topic te lezen.

Wat een handig foefje is, is de rechtteugel een stuk strakker houden dan de linker(dus met enige stelling). Dan zal het gebeuren dat wanneer jij op wilt stappen en je paard aan de wandel gaat, hij automatisch naar je toe draait en niet voorwaarts gaat, zodat je op kunt stappen.

Als je dit volhoudt willen sommige paarden dit nog wel eens opgeven.

Ik wil overigens wel even uitsluiten dat het geen lichamelijk probleem is?

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:52

ilse_zutt schreef:
Hoi,
Ik heb net een nieuwe pony, en bij de oude eigenaar stapte ze op en liep ze gelijk weg.
dit wil ik haar af leren, alleen gaat het nog al moeizaam. ze blijft niet staan! hoe moet ik dit nou toch doen?
ben er al een tijdje mee bezig, maar het word nog niet echt beter..

Misschien moet je even t hele topic lezen, staan aardig wat tips in....

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:18

eveline_86 schreef:
wie zegt er dan dat je een uur op en af moet gaan stappen? want dat volg k ff nie helemaal Bloos

vilouma schreef:
ga jij dan maar is een uurlang op en af stappen tot hij t doet in plaats van rijden Tong uitsteken
dit probleem heb ik ook gehad;)

Dit vind ik niet helemaal paardvriendelijk! Maargoed, hier zijn de meningen over verdeeld.. Bloos

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:26

Mexxuna schreef:
eveline_86 schreef:
wie zegt er dan dat je een uur op en af moet gaan stappen? want dat volg k ff nie helemaal Bloos

vilouma schreef:
ga jij dan maar is een uurlang op en af stappen tot hij t doet in plaats van rijden Tong uitsteken
dit probleem heb ik ook gehad;)

Dit vind ik niet helemaal paardvriendelijk! Maargoed, hier zijn de meningen over verdeeld.. Bloos

Ow, op die fiets! Ik dacht dat Vilouma het sarcastisch bedoelde, als reactie op iemand anders, dus begreep het niet.
Een uur op en af stappen is misschien niet de bedoeling, maar goed, zoals je kan lezen in mijn reactie/tip/oplossing (1 na laatste reactie op de eerst pagina van dit topic), stap ik ook wel een aantal keer op en af. (mits ze eerst netjes stilstaan Haha!)
Geen uur, en ook geen 100x achter elkaar, maar wel een aantal keer, om te oefenen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:10

eveline_86 schreef:
Ow, op die fiets! Ik dacht dat Vilouma het sarcastisch bedoelde, als reactie op iemand anders, dus begreep het niet. Een uur op en af stappen is misschien niet de bedoeling, maar goed, zoals je kan lezen in mijn reactie/tip/oplossing (1 na laatste reactie op de eerst pagina van dit topic), stap ik ook wel een aantal keer op en af. (mits ze eerst netjes stilstaan Haha!)
Geen uur, en ook geen 100x achter elkaar, maar wel een aantal keer, om te oefenen.

Ja, daar sluit ik me bij aan... Op die manier is 't me uiteindelijk ook gelukt.

Joolien: Ik denk niet dat 't een lichamelijk probleem is, aangezien de andere paarden ook niet netjes wachten. Mijn idee: dat de eigenaar er niet zoveel waarde aan hecht dat ie stil staat bij opstijgen..

eveline_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:19

berdien85 schreef:
eveline_86 schreef:
Ow, op die fiets! Ik dacht dat Vilouma het sarcastisch bedoelde, als reactie op iemand anders, dus begreep het niet. Een uur op en af stappen is misschien niet de bedoeling, maar goed, zoals je kan lezen in mijn reactie/tip/oplossing (1 na laatste reactie op de eerst pagina van dit topic), stap ik ook wel een aantal keer op en af. (mits ze eerst netjes stilstaan Haha!)

Ja, daar sluit ik me bij aan... Op die manier is 't me uiteindelijk ook gelukt.

Goed zo! Ben blij voor je! OK dan!
Leuk om te horen dat je wat hebt gehad aan de ervaringen/tips van de bokkers op dit topic Haha!
Ga je t nou al de andere paarden op die stal ook afleren? Knipoog

lovemyqwincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:12

je kunt ook proberen hem in een hoek te laten staan.
maar het beste is dat je het langzaam doet en niet snel wilt.
je moet steeds gaan oefenen dat is eht beste en als hij enmaal stil blijft staan dan beloon je hem. dat is de beste oplossing vind ik.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:32

Ja dat ga ik uiteindelijk wel proberen.. maar dan moet ik die eerst wat vaker rijden (alleen als ze niet gebruikt worden voor mennen rijd ik ze, das 1 x per 2/3 weken..) En ik ga hier nu eerst maar van genieten Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:37

En met een krukje opstappen? Mijne blijft dan namelijk heel goed stilstaan.