Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Suusje, ik heb nergens last van hoor, alleen ik heb in mijn leven al heel wat jonge Friezen beleerd en ik denk dat die van jou er zeer bij gebaat is dat je eerst buiten lange rechte stukken met hem rijdt om hem sterk te maken. En hoezo lig je er dan zo naast, rij je zo slecht? Verder is het onzin dat je zegt dat Friezen problemen hebben in de rug en in de achterhand. Menig Fries paard blinkt uit in achterhandgebruik, maar je moet het motortje aan de achterkant eerst wel activeren en dat doe je door van achteren naar voren te rijden. En die vier weken stappen zeg ik niet voor de kat zijn viool, bovendien kun je dat prima onder het zadel doen maar volgens mij heb je zelf geen geduld en dat kan een paard de rug kosten, of de kop.
Ik doe toch alles andersom dan de meesten in mijn omgevingen heb er bij Friezen het meest baat bij gehad door er eerst langdurig staparbeid mee te doen.
en dan zeg ik: ga eerst maar eens heel hard trainen, ja sorry... 
even goed teruglezen alsjeblieft
En het is niet eens een fries.
Maar ik denk dat het voor alle paarden goed is.
.Citaat:En hoezo lig je er dan zo naast, rij je zo slecht?
Citaat:Als je bang bent om te vallen moet je trouwens helemaal niet gaan rijden, of zitles nemen.
Citaat:Als iemand niet met een jong paard het bos indurft, wat doet diegene dan op de rug van een jong dier wat eigenlijk nog helemaal moet worden doorgereden.
Citaat:En hier zit de kneep, het paard waar dit topic over gaat, is juist gebaat bij buitenritten en rechttoe rechtaan werk, om hem sterk te maken.
Zucht ik zou bijna zeggen, andere ruiter er op dan maar....
Citaat:TS vroeg raad, kreeg raad en katte raadgevers af even goed teruglezen alsjeblieft
niet aangenaam om te horen.......... maar er zit wel waarheid in

van ons paarden liefhebbers een slecht passend zadel heeft?KiWiKo schreef:hooooooooo Betteje!!!
ze heeft wel gelijkniet aangenaam om te horen.......... maar er zit wel waarheid in
om erger leed te voorkomen.......... suleilitha schreef:TS vroeg raad, kreeg raad en katte raadgevers afeven goed teruglezen alsjeblieft