Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het is ook absoluut niet bedoeld als aanval.
Als ik dit soort problemen heb bespreek ik ze met mijn instructrice. Die kan ik altijd bellen voor advies, voegt zo nodig een extra lesje in of we nemen op haar advies een stapje terug. bulck schreef:wat ik vaa tegen kom op bokt, zijn ruiters of amazones met jonge paarden en geen of onvoldoende ervaring.
Ik begrijp dat niet!!!
Een jong paard heeft duidelijkheid nodig en een plaats in de rangorde. Verder is een goede kennis van de ruiter -eigenaar , van primordiaal belang. Een jong of onervaren persoon mag nog goede intenties hebben, maar ik ben er absoluut geen voorstander van. Al te vaak krijg je vroeg of laat problemen en dan is het het paard dat fout is, verkocht wordt een hele lijdensweg kan ondergaan.
Daarom een raad, verkopen dat paard, een koop je eens gewoon een wat ouder ervaren paard. waar je alles eerst goed mee leert. Klinkt mss grof, omdat je vast wel een relatie hebt met je paard. Maar sommige zaken kan je nu gewoon ook niet verwachten dat altijd een ander het zal oplossen.
khoop dat je er voor jezelf uitkomt, veel succes