Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Denken jullie dat ik haar beter met hulpteugels kan longeren?
Wie weet heeft zij nog leuke opties.
Njah poging 2 dan:
Dankjewel!
terwijl dit wel een goede kwaliteit leer is...)

Sodeletuut schreef:r ik zoek nog naar het goede hoofdstel, want mijn paard word gek van dit hoofdstel (te veel druk op de kaken).
ikenindi schreef:Sodeletuut schreef:r ik zoek nog naar het goede hoofdstel, want mijn paard word gek van dit hoofdstel (te veel druk op de kaken).
ik had dat ook en rijd nu met een meroth. die bevalt mij super. misschien kun je daar eens naar kijken? druk is gelijk weg als je los laat omdat er een veer in zit als het ware...
De vrouw waarbij ik dit hoofdstel heb gekocht, handelt in die dingen. Dat driehoekje zit daar denk ik om de drukverdeling te bepalen.. en om t hoofdstel wat steviger te maken denk ik (maar pin me er niet op vast!)

) 
Sodeletuut schreef:
Goed gevonden! diphranil schreef:Wat ook wel een leuke en goede oefening is om het paard meer bewust te laten worden van de achterhand is een paar balken neerleggen. Daar eerst voorwaarts overheen stappen en na elke pas even laten halthouden, vervolgens je paard achteruit zetten en hem dus terug eroverheen laten stappen. Wel voorzichtig. Geef haar de tijd om te zoeken waar ze haar benen moet plaatsen. Je kunt ook 4 balken in een L vorm leggen en haar ertussendoor laten lopen, voooruit en achteruit.