Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Domi_94

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:23

Heej, lees ook even mee... Ben zelf ook 14 *ahum nog 1 dag 13* maar ik vind het wel bespottelijk dat iemand zo'n jong dier even gezellig verpest

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:33

Domi! Bijna gefeliciteerd dan Knipoog haha en gelukkig weet je het zelf dat het geen doen is zo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:52

Go jij! Go jij!

Er is nog hoop voor de wereld!

Verstandige tieners Go jij! Go jij!

En ik maar denken dat het een uitstervend ras was, maar ze zijn er!
*trekt een fles champagne open*
*KNAL*
* Vork *

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:57

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het vandaag is gegaan.....

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:01

ik volg dit ook even

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:08

Ik begrijp die meid niet.Jij helpt haar zo goed verder en zij vind het paardenmishandeling. Echt erg dat er mensen die er niks maar dan ook niks van kennen een paard 'proberen' op te leren.

Ook ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Morgen zullen we het wel horen Lachen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:11

inderdaad, ben benieuwd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:20

Het vervolg. Ik kom er net vandaan, ik heb nog lang met pa zitten praten.
Ik heb eerst het paard even rustig gelongeerd, een minuut of vijf. Daarna opgezadeld en ze stond te trillen op haar benen. Deed ze altijd, volgens het meisje. Omdat ik dit niet normaal vind, heb ik het dier het zadel opgelegd, beloond, niet aangesingeld en het zadel er nog een paar keer opgelegd en weer afgenomen. Pas toen ze me met nieuwsgierige ogen aankeek, even over de neus geaaid en aangesingeld. Dat ging prima.
Met het hoofdstel, dat was een ander verhaal. Ze dook weg toen ik ermee in de box kwam, ging met het hoofd omhoog in een hoek staan, triest! De amazone raadde me aan, om het dier vast te binden aan een touwtje van nog geen halve meter, ja, duh!!!!!!!!
Ik heb een appel aan partjes gesneden en het paard een paar stukjes gegeven. Gaan ze lekker van schuimen. Met het laatste stukje appel hapte ze zo het bit uit mijn hand en ik heb haar mooi even laten staan, klaar, en door de appel speelde ze ook fijn met het bit.
Opstijgen ging goed, ze wilde wegrennen maar ik ben sneller dan het dier had verwacht.
Wat ik verder heb gedaan is tien minuten stappen, daarna een paar keer aandraven en weer terug en dat vond ik wel genoeg. Amazone moest van mij verplicht toekijken. Ze heeft gapend op de bakrand gezeten, druk aan het smsen.........
De ouders zijn wel redelijke mensen en hebben vertrouwen in mij.
Het paard is na het rijden heel rustig in de box gezet door mij, waar ze ontspannen ging eten.
Morgen maar weer even kijken.....

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:24

Nou het klint alsof je al wel weer iets bereikt hebt Lachen
Goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:25

Met het paard komt het wel goed Haha!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 01:38

suleilitha schreef:
Met het paard komt het wel goed Haha!

ik denk dat niemand hier daar bang voor is Knipoog
nou die muts nog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 01:41

Ja, en die muts heeft verkondigd dat ik het helemaal fout doe, gelukkig zat haar paps erbij. Ze vindt dat ik te snel ga en niet zomaar op het paard zou moeten springen, paard zou het niet snappen en oh, wat ben ik gemeen, want het dier had vanavond weer gezweten. Tja, de merrie was ook vanavond in het begin behoorlijk nerveus maar dat rij ik er binnen vijf minuten zo uit.
Ik zit er aan te denken die muts er morgen maar even op te zetten, kijken wat er gebeurt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 02:06

Projectje heeft morgen dus 2 benen in plaats van 4.
Ik wens je veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 02:10

Dank je, het zal nog wel een hele heksentoer worden, vrees ik....
Ik zit er aan te denken om het paard bij me thuis neer te zetten. Daarvoor moet ik even een van mijn eigen elders onderbrengen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 07:50

Ik vind dat je goed bezig bent hoor, met dit dier..
Dat even voorop gesteld!

Maar is het wel slim om morgen dit kind er alweer op te zetten?
Beestje vertrouwd nog geen mens, aangezien het weg draaien en trillen met opzadelen..

Ik ben nl bang dat dat kind niet zal doen wat jij zegt, en dat je weer terug bij af bent, en het gaat juist nu weer de goeie kant op.

Verder denk ik ook dat het voor het beestje idd misschien wel beter is om uit die negatieve omgeving weg te zijn. Bovendien heb je er dan meer controle op.. en meer rust.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:27

Super hoor Sul dat je het beestje rustiger krijgt.
Dat meisje is duidelijk niet geiintereseerd in het "gezonde" welzijn van het dier. Want zweten is errug,
maar een half metertje touw om hoofdstel in te doen is normaal Gestoord

Vraag me af of dat meisje het ooit "normaal" alleen aan kan met dit dier. Want dit dier moet voorlopig rustig, ontspannen en consequent worden aangepakt. En dat zit er niet in bij haar denk ik als ik jou zo hoor over haar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:31

Sommige mensen zouden echt geen paard mogen hebben.
Gelukkig dat haar ouders nog een beetje meewerken.

Wat zeggen haar ouders over haar gedrag? Zien zij ook dat ze zo ongeinteresseerd op de bakrand zit? En dat ze over jou op hyves loopt te kletsen? En dat ze vind dat jij verkeerd bezig bent?

Ik hoop dat het tussen het paard en het meisje nog goedkomt, ik ben er een beetje bang voor. Het lijkt me een heel gevoelig paard, en die hoort niet in handen van dit soort meisjes thuis...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 08:37

Jemig, het meisje kan het dus niet aan om eerlijk te zijn naar zichzelf? MIsschien is ze heel erg jaloers op jouw bereikte ontwikkelingen!
Hou vol, Sul, al zul jij nooit iets kunnen doen aan de vern e u kte band tussen meisje en paard..

En als je weg bent, zou het terug bij af kunnen zijn.. Dat die vader het dier niet verkoopt. Dat meisje kan het helemaal niet aan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:13

detour schreef:
En als je weg bent, zou het terug bij af kunnen zijn.. Dat die vader het dier niet verkoopt. Dat meisje kan het helemaal niet aan.

Hier dacht ik ookal aan, Misschien met de ouders van het meisje gaan praten over hoe het verder moet. En misschien toch dan proberen duidelijk te gaan maken dat het zo weer verpest kan zijn.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:20

even een stipje. Vind het wel leuk om te volgen. Haha! Ben benieuwd hoe het veder gaat..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:30

KiWiKo schreef:
peerd is projectje nummer een, en ik kan je verzekeren dat de eigenaar projectje nummer twee is....... en peerd kan het even slecht hebben bij me....... maar de eigenaar die krijgt het viervoudige op dr brood Lachen Meeste mensen vinden me ook niet echt in het rijtje aardige mensen thuishoren dan Knipoog

JAAA..heel herkenbaar! Haha! Haha! het word niet echt gewaardeerd als je zegt dat de fout bij de eigenaar ligt en niet bij het dier.
Hopenlijk staat deze amazone er voor open, zo niet kan je meteen wel stoppen want dan is het verspilde tijd.
Dan is het eeuwig zonde van het paard, maar is al jou werk in een week weer te niet gedaan.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:37

Ik snap niet dat je voor zo iemand het risico wilt lopen om je nek te breken. Verdrietig

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:56

Ook even stipje.
Paard gaat het goed mee komen, nu de tiener nog... Ik denk dat dat je grootste project nu is! Succes. Tieners zijn moeilijker te breken dan een paard Vork

Niet dat ik zeg dat paarden gebroken moeten worden, maar eh.. je snapt me denk ik wel

Misschien moet je ook eens met het meiske zelf praten en uitleg geven? Waarom je zoiets zo doet? Wat er aan de hand is met ahar paard. Dat als dit niet zo gebeurd ze haar straks niet meer aankan, ze haar zal moeten verkopen. Dat het kiezen of delen is: Haar aanpak en een verpest paard wat dominant wordt of angstig (oh wat zal dat beest gelukkig zijn dan) of JOUW aanpak en straks een maatje voor het leven waar ze heerlijk op kan rijden.

Succes vandaag!
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 23-10-08 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:04

Ze doet het toch ook niet voor het meisje, maar voor het paard (en misschien voor de redelijke ouders die het ook heel lastig hebben met hun puberdochter)
Tja.. en pubers overtuigen van jou gelijk is ook niet 1,2,3 gedaan. Probeer eens te achterhalen wat zij graag zou willen doen met het paard. Wat haar dromen zijn. Misschien dat daar wat aanknopingspunten liggen om haar gedrag/instelling te veranderen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:21

Gelukkig werken der ouders een beetje mee!

En met het paard komt het wel goed... in ieder geval zolang jij nog in de buurt ben..........