de loodlijn

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 19:32

Samsam schreef:
En als er enthousiaste reacties komen op foto's van bokker paarden/pony's dan is dat toch gewoon leuk. Jij kan niet bepalen van die ene foto of een paard/pony een goede of slechte aanleuning heeft. Trouwens kun je dat pas echt goed bepalen als je erop zit!!


dat is waar , als je erop zit kom je het meeste te weten , dan wanneer je op de grond blijft staan!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 19:37

runningkawa schreef:
Tekst doet ook veel hoor

En ik ben ook niet op ruzie uit, maar hou zeker van een dicussie.

ps: ik vond samsam z'n schimmel eigenlijk zeer mooi, daarmee dat ik vroeg naar z'n afstamming.
Jij zegt, omdat de FEi schrijft...

Maar waarom vind jij het nou zo slecht?
Dat begrijp ik echt nog niet.

nou ja, door erover te denken en te spreken wordt je wijzer, he. waarom ik dat zo slecht vindt: wel, van goed opgeleide jury's krijg je minder punten als je paard achter de loodlijn zit, de FEI schrijft het voor,... die zullen er toch wel iets van kennen hoop ik?

En vind je het alleen slecht op concours of ook in trainingen?
op concours verdien je normaal gezien geen punten als je paard achter de loodlijn loopt, op training kan het, mits je op ieder moment die neus er terug uit kan rijden.
Natuurlijk is achter de teugel slecht, dat staat buiten de discussie.
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 11-02-03 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:38

Wat vind je van deze hals??
Afbeelding

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 19:41

die vind ik minder, z'n hoogste punt dreigt niet meer tussen z'n oortjes te zitten. wat vind jij samsam?

z'n halslijn is niet zo mooi gebogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:42

Afbeelding

mooie gebogen hals.
Ondertredende, zakkende achterhand.

Maar toch verschrikkelijk slecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:46

Citaat:
ps: ik vond samsam z'n schimmel eigenlijk zeer mooi, daarmee dat ik vroeg naar z'n afstamming


je bedoelt mijn schimmel?

Dat is een Kafu xx X Rigoletto X Farn

Een springpaard dus Lachen

Maar bedankt als je Kawa mooi vind.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:47

Ik zie nog niet echt wat jij met gebroken bedoeld?

Ik vind dat bovenstaande hengst in elk geval genoeg ruimte in de hals heeft. Ik vind dat erg belangrijk. Daarom ook geen fan van Rubels enzo.

Nee ik vind hem een mooie halshouding hebben, er zijn echt heel veel hengsten die het hoogste punt ECHT niet tussen de oren hebben! Voorbeeld:

Afbeelding
Afbeelding

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:07

ja, ik snap wat je bedoelt, het hoogste punt zit dus niet tussen de oren bij ferro en gribaldi. maar , wat vind jij ervan?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:09

[quote="runningkawa"]Afbeelding

mooie gebogen hals.
Ondertredende, zakkende achterhand.

Maar toch verschrikkelijk slecht?

zou anky (het is toch van grunsven of zie ik nou zo slecht) wel eens willen vragen waarom ze dit paard hier zo diep rijdt in de piaffe.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:14

kattebeest schreef:
ja, ik snap wat je bedoelt, het hoogste punt zit dus niet tussen de oren bij ferro en gribaldi. maar , wat vind jij ervan?


Das Ferro niet....

Daar ben ik niet zo heel kapot van, maar als de hengsten op hoger niveau lopen zie je het wel erg vaak vind ik.

Bij Welthit vind ik het juist erg meevallen, ik ben wel van zijn "plaatje"gecharmeerd

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:15

wie me wil mailen, doe gerust.
ik sta altijd open om naar je commentaren te luisteren. zolang we willen leren, willen discussieren, onze eigen meningen in twijfel trekken, zijn we goed bezig, niet?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:18

ja nu zie ik het, ferro heeft witte voetjes, deze niet, dacht dat het een foto was van ferro in z'n jongere jaren. ja ik vond het ook een mooi plaatje van welthit. maarre, wat vind jij van de foto's?

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:19

Welke foto's

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-03 20:24

foto van anky, die van de tinker op pg 2 en gribaldi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:26

Citaat:
zou anky (het is toch van grunsven of zie ik nou zo slecht) wel eens willen vragen waarom ze dit paard hier zo diep rijdt in de piaffe.



Door het laag en diepe probeert Anky de rugspeiren op te rekken en de buikspieren te versterken. Zodat het paard "lenig" word
Door een goed werkende achterhand word dit versterkt.
Tevens een controle voor het goed aan het been zijn.

Wat voor mij als minder ervaren ruiter naar voren rijden zal worden.
Maar voor Anky kan dat ook makkelijk in de piaffe Lachen

Verder zeg ik niet dat ik zo diep als anky rij hoor.
Maar het ging mij om het voorbeeld.
En ze heeft toch bewezen dat diep en rond, toch zeer goed samengaan met het hoge ingestelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:29

Wat de FEI zegt klopt wel, dat is het ideaalplaatje. Gelukkig is het een van de ideaalplaatjes die nog wel haalbaar is Lachen. Een paard dat achter het bit gaat, doet dat omdat hij achter het been gaat. Zolang een paard voor je been is en blijft, zal ie ook niet achter het bit gaan. En volgens mij is dat wat je in de gaten moet houden wanneer je ervoor kiest om je paard achter de loodlijn te rijden (of niet). Want hij zal dan op je been de hand volgen voor zover ik weet, en dan kun je m weer voor de loodlijn plaatsen, enzovoort.

Je ziet vaak hengsten die zo'n kam hebben, dat het lijkt alsof de nek niet het hoogste punt is, als je de kam even wegdenkt, klopt het wel weer.

De gebroken hals die kattebeest bedoelt, is denk ik de hals met een valse knik, het paard breekt dan af bij de 2e halswervel en vanaf daar is de bovenkant van de nek recht naar de oren toe. De nek is dan niet het hoogste punt en de buiging zit dan niet in het nek-kaakgewricht. Toch?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:47

Hmmm, je moet wel een beetje kippig zijn om Ferro met Weltino te verwarren hoor!
Mijn Ozep lijk toch ook niet op Idool?
(dat is dus de vos waar Anky hierboven mee piaffeert)
Hier Idool diep in galop:
Afbeelding
Nog eentje waar jij je wel aan zal storen:
Afbeelding

Verder moet je vooral eens bij Anky verhaal gaan halen,
alhoewel, spreek vriend Sjef eens aan }>

Ik vind dat dat je (Kattebeest dus, mocht dat nog niet duidelijk zijn) enorm slecht je argumenten onderbouwd, sterker nog je onderbouwd ze helemaal niet.
Je komt maar met de FEI reglementen aan, als het werkelijk zo zwart wit was geweest had Farbenfroh niet op Jerez gewonnen.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:50

Lovely schreef:

De gebroken hals die kattebeest bedoelt, is denk ik de hals met een valse knik, het paard breekt dan af bij de 2e halswervel en vanaf daar is de bovenkant van de nek recht naar de oren toe. De nek is dan niet het hoogste punt en de buiging zit dan niet in het nek-kaakgewricht. Toch?


in de foto's waarmee hij dit probeert te onderbouwen kan ik het niet echt zien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:56

Samsam, daar zijn duidelijkere voorbeelden voor, dat klopt.

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 20:57

Ah gelukkig het ligt niet aan mij!!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 07:54

ja dat van die gebroken halslijn heeft de moderator hier effe héél duidelijk uitgelegd. ik hoop dat je inziet wat ik hiermee bedoelde? *LOL*

en ja, ik had mss iets duidelijkere foto's kunnen nemen, maar ja, als je ze nodig hebt , weet je ze niet meer staan, en dan maar zoeken he.

ja, farbenfroh won in jerez. heb ook niet gezegd dat alle juryleden het zo nauw nemen met het reglement.

en dat over ferro, eigenlijk was het weltino, ik had nog niet door , dat als je rechts op de foto klinkte en eigenschappen nam, dat je dan de naam van het paard te weten kwam Extreme duivel

nou, je hoeft me echt niet af te breken hoor, ik wil hier enkel een discussie op poten zetten, daarover praten, m'n mening in twijfel trekken, of ik wel zo juist ben als ik dacht, of zonodig herzien. ik hoop dat je dat begrijpt?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 07:57

ik vond m'n voorbeeldje anders toch redelijk duidelijk hoor.
Pling als jullie duidelijkere voorbeeldjes hebben, mag je die gerust hier zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 11:08

Kattebeest, ik heb nog eventjes zitten zoeken naar een foto waar het echt heel duidelijk te zien is, maar die heb ik nog niet echt kunnen vinden, ik zal nog eens verder zoeken. Het is in ieder geval duidelijk wat je bedoelt Knipoog. Volgens mij heb ik mij alleen nog vergist in mijn bericht en had ik moeten zeggen dat de hals afbreekt bij de 3e halswervel, maar dat maakt voor het idee weinig uit.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 11:59

ja, dank je lovely! wat vindt jij van de foto's die sjuimpje neerzette over anky?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 12:13

Arnd is een hele goede fotograaf en dus zijn het mooie foto's Haha!. Wat het technische aspect betreft, is het niet mijn methode en dat zal het ook nooit worden. Daarmee wil ik niks afdoen aan het systeem an sich, het is alleen niet mijn manier van werken, past namelijk niet bij mijn paard.