Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Romytjuuh schreef:Hem laten gaan werkt bij mijn bijrijdpaard echt niet, die rent gerust door tot dat die er dood bij neervalt!
Echt niet, zodra de aanleuning weg is, stopt hij wel. Je moet het alleen zelf even aandurven.

suleilitha schreef:Ja, daarmee redt je je eigen vege lijf, maar wat er dan met je paard gebeurd is wel erg onzeker, Hannanas.
lindake schreef:Nu veralgemeen je...Citaat:Elk paard die bang is of schrikt niet meer te houden zijn.
Ik ken veel paarden die dan nog wel te houden zijn...
Dat is een kwestie van: ruiter moet vertrouwen en leiderschap uitstralen en rijtechnisch moet ook alles voor elkaar zijn. Dus misschien hier aan werken?
Uiteraard kan het gebeuren dat het paard 'echt' weg is. In dit geval kan je weinig doen... enkel er op blijven zitten en proberen het dier op een volte te krijgen en het zo te stoppen...
Opzich geen ramp, maar wel als de sloot steeds dichterbij komt ofzo.. Kan altijd gebeuren, en is toch wel fijn als je weet hoe je dan moet handelen...
? Of snap ik nu iets verkeerd..
daar heb ik ook heeel vaak last van ik probeer meestal een beetje te slingeren stem gebruiken en als het echt heel erg wordt aan een teugel gaan hangen...
P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
Was op Animalplanet dacht ik
Maar ik probeer haar altijd gewoon te kalmeren zelf rustig blijven
Zoezi schreef:Mijne kent dezelfde kuren, hem in een rondje zetten werk perfect
En daarbij gooide hij ook fijn zijn tong over het bit.
ik weet het niet de beste oplossing , maar alles beter dan als een gek de wegop rennen en overreden worden toch ?
) genoeg.
en daarna een harde klap op de oren geven dat het niet normaal is en dan rustig door rijden alsof er niets is gebeuren.. wel even rustig maken.
hoop dat je hier wat aan hebt. P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo
. P_A_R_Love schreef:Wat ik weleens heb gehoord is dat je dan de neus gaten heel even dicht moet drukken ofzo