Cynthiaaapje schreef:Paard heeft meestal wel zijn "redenen" om er van door te vliegen, ookal is dit voor ons niet te begrijpen of erg onlogisch. Maarja. Ik (en velen met mij) straffen het paard niet voor dit gedrag. Het hoord er bij, risico van het vak zeg maar. alleen is het niet een leuke ervaring (spreekt uit ervaring)
als een paard als reden verzet heeft dan is dit geen goede reden
en als jij je paard hiervoor niet straft hoop ik niet dat je paard ooit dergelijke kunstjes bij je gaat flikken want ik kan je garanderen dat als jij niks doet(dus niet straft) dat je binnen no time je paard van de hand moet doen omdat je geen controle meer hebt en geen respect van je paard en je hierdoor in levensgevaarlijke situaties terechtkomt
en dat jij je paard hiervoor niet straft wil niet zeggen dat anderen dat ook niet doen
iedereen pakt het paard alleen op zijn eigen manier aan
ik heb ruim 22 jaar ervaring met voornamelijk jonge en zeer moeilijke (soms zelfs gevaarlijke/onbetrouwbare) paarden en ik heb nog nooi meegemaakt dat iemand zegt dat het het risico van het vak is en dat je niet moet straffen
dit is jouw mening en daar heb ik respect voor maar aan dit soort dingen heeft de ts niets want dit is niet de normale gang van paardrijden