Ik weet het even niet meer, wat moet ik doen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigootje

Re: Ik weet het even niet meer, wat moet ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:32

Ik zou eerst eens kijken waarom het paard dit doet,

Wat is zijn verleden ? Is er niets medisch aan de hand ? Tanden ? Zadel ? Rug ? Benen ? Ect. ect.

Jou problemen lijken heeel erg op dat van mijn vorige paardje, daar was alle medische problemen uitgesloten.
Pas toen konden we het anders gaan oplossen Knipoog

_moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:28

amigootje schreef:

Wat is zijn verleden ? Is er niets medisch aan de hand ? Tanden ? Zadel ? Rug ? Benen ? Ect. ect.

Jou problemen lijken heeel erg op dat van mijn vorige paardje, daar was alle medische problemen uitgesloten.

bedankt voor je reactie, hij heeft hoogwaarschijnlijk niks medisch, als hij weet dat hij een spelletje met je kan spelen dan doet hij het en je moet het niet zover laten komen. dat heb k dus wel gedaan. Nu na 2 dagen consequenter gereden te hebben is hij er nog geen 1 keer tussenuit gedaan of iets anders geks gedaan.

Wil je foto's zien van vandaag kijk in mijn profiel Lachen Zo kan hij het dus ook.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie tips:)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:50

Fijn dat het vandaag beter ging Go jij! Go jij!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:43

_moonlight schreef:
amigootje schreef:

bedankt voor je reactie, hij heeft hoogwaarschijnlijk niks medisch, als hij weet dat hij een spelletje met je kan spelen dan doet hij het en je moet het niet zover laten komen. dat heb k dus wel gedaan. Nu na 2 dagen consequenter gereden te hebben is hij er nog geen 1 keer tussenuit gedaan of iets anders geks gedaan.

Wil je foto's zien van vandaag kijk in mijn profiel Lachen Zo kan hij het dus ook.

zie je wel...je hoeft echt niet te slaan, ofzo, maar het gewoon op een slimme rijtechnische manier aan te pakken, als hij het nou nog weer probeerd, moet je ook is proberen hem een grote mond op te zetten, voor hij gaat dan he, wilt ook weleens schelen hoor...

_moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 09:09

_moonlight schreef:
amigootje schreef:

zie je wel...je hoeft echt niet te slaan, ofzo, maar het gewoon op een slimme rijtechnische manier aan te pakken, als hij het nou nog weer probeerd, moet je ook is proberen hem een grote mond op te zetten, voor hij gaat dan he, wilt ook weleens schelen hoor...

flugeltje : Nee, inderdaad met slaan bereik je toch niks. Grote mond tegen hem heb ik ook gedaan en dat scheelt ook weer Knipoog Bedankt voor al je tips.

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 09:20

Wij hebben net zo een situatie achter de rug...
De pony die mijn dochter rijdt ging er elke keer ervandoor,uit het niets...
Ze had het nooit eerder gedaan en opeens had ze de smaak te pakken,elke keer maar weer en sterk dat ze toen ook werd ,ze kon haar nauwelijks op een volte zetten.
Nu krijgt ze priveles en het is bij haar een kwestie van strakke buitenteugel tegen de hals en streng binnenbeen en er voor zorgen dat de kont niet naar binnen valt,nu voelt mijn dochter het af en toe opkomen maar ze kan het oplossen,gisteren voor het eerst weer een wedstrijd gehad zonder dat ze ervandoor ging,ze voelde het 1 keer opkomen met name in galop aanspringen maar ze deed het niet!!!!
Dus bij ons was de oplossing op de volte met erg begrenzende buitenteugel en streng binnenbeen...

Hoop dat jullie ook de oplossing vinden!!!

Succes

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:21

Moonlight, blij te horen dat het beter begint te gaan.

Elke dag dat hij het niet meer doet, ga jij een stap vooruit!
En binnen 6 maanden lach je nog es goed, over wat ie toen allemaal geprobeerd heeft met jou Haha!

_moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:36

lientjeds schreef:

En binnen 6 maanden lach je nog es goed, over wat ie toen allemaal geprobeerd heeft met jou Haha!

Hahah jaa inderdaad, maar net als vandaag het is wat vies weer, dus de bak ook zwaarder, hij heeft het nog steeds niet gedaan en gaat steeds beter Haha! Heb zelf gegalopeerd op de plek war die er normaal uitpeerde , nu helemaal niet Knipoog

Ben trots op hem Pling en hoop dat het zo blijft gaan !

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:55

_moonlight schreef:
Hoihoi,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.

Ik rij een paard bij mensen thuis. We hebben daar een bak maar die is niet omheind ( in de wei )
Als ik aan het rijden ben zie je op een gegeven moment aan mijn paard dat hij zijn ogen draait , oren in zen nek legt , bit vastpak en er als een gek tussen uit peerd in de wei. Ik kan helemaal niks meer doen dan zorgen dat ik blijft zitten, buitenteugel tegen de hals doe en binnen teugel los laat. Als hij dat een keer heeft gedaan dan blijft die het doen. De laatste paar weken doet hij het heel erg. Ik heb het gevoel dat die door zijn bit heen loopt en dan wegpeerd om onder het werk uit te komen. Ik heb 1 a 2 keer per week les. Ik heb een normaal bit erin zitten : gebroken trens, maar ben erover aan het nadenken om er een dubbelgebroken trens in te doen, zou dat helpen ?
Of wat zou ik er nog meer aan kunnen doen ?

Bedankt voor het lezen Lachen

Ik weet niet op welk niveau jij rijdt, maar zou een martingaal niet even tijdelijk kunnen helpen?
Ook een Tiedemanteugel zou misschien kunnen helpen, als een paard het rit neemt gooit hij meestal zijn hoofd boven de teugel, dat kan je met een van beide hulpteugels voorkomen, dan kan je tenminste nog een beetje de baas blijven! Een slofteugel zou een optie zijn, maar misschien ken je dit gezegde:
een slofteugel in de handen van een leek is hetzelfde als een scheermes in de handen van een aap (Inge Schram)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 12:09

_moonlight schreef:
lientjeds schreef:

Hahah jaa inderdaad, maar net als vandaag het is wat vies weer, dus de bak ook zwaarder, hij heeft het nog steeds niet gedaan en gaat steeds beter Haha! Heb zelf gegalopeerd op de plek war die er normaal uitpeerde , nu helemaal niet Knipoog

Ben trots op hem Pling en hoop dat het zo blijft gaan !

Super hoor....en volhouden nu he !!!

_moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:00

lbfginsel schreef:
_moonlight schreef:
Hoihoi,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.

Ik rij een paard bij mensen thuis. We hebben daar een bak maar die is niet omheind ( in de wei )
Als ik aan het rijden ben zie je op een gegeven moment aan mijn paard dat hij zijn ogen draait , oren in zen nek legt , bit vastpak en er als een gek tussen uit peerd in de wei. Ik kan helemaal niks meer doen dan zorgen dat ik blijft zitten, buitenteugel tegen de hals doe en binnen teugel los laat. Als hij dat een keer heeft gedaan dan blijft die het doen. De laatste paar weken doet hij het heel erg. Ik heb het gevoel dat die door zijn bit heen loopt en dan wegpeerd om onder het werk uit te komen. Ik heb 1 a 2 keer per week les. Ik heb een normaal bit erin zitten : gebroken trens, maar ben erover aan het nadenken om er een dubbelgebroken trens in te doen, zou dat helpen ?
Of wat zou ik er nog meer aan kunnen doen ?

Bedankt voor het lezen Lachen

Ik weet niet op welk niveau jij rijdt, maar zou een martingaal niet even tijdelijk kunnen helpen?
Ook een Tiedemanteugel zou misschien kunnen helpen, als een paard het rit neemt gooit hij meestal zijn hoofd boven de teugel, dat kan je met een van beide hulpteugels voorkomen, dan kan je tenminste nog een beetje de baas blijven! Een slofteugel zou een optie zijn, maar misschien ken je dit gezegde:
een slofteugel in de handen van een leek is hetzelfde als een scheermes in de handen van een aap (Inge Schram)

Ik rij met hem B/L niveau. tiedeman teugel gaat hij ontzettend op hangen en daar ben ik juist vanaf gestapt. Slofteugel zullen we maar niet aan beginnen Knipoog
Maar het gaat al veel beter dus denk dat ik niet eens iets anders zoals hulpteugels of bitten moet gaan gebruiken Lachen