Academische en klassieke rijkunst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Academische en klassieke rijkunst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:08

Niet altijd Babootje. Hij heeft dit geleerd. Als jong paar liep hij veel natuurlijker.
Wat mij verder opviel, buiten dat ik het een goede proef vond, is dat hij nog wat scheef is.
In de galoptraversalen komt geregeld de achterhand voor (linkerappuyement) En dat is ook steeds te zien op de rechte lijn en tijdens het halthouden. Ook dan komt de achterhand sterk naar links.
Dus nog een beetje werk voor Matthias. :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:19

http://www.youtube.com/watch?v=QbpiL2arT4A

jonge Toot 5 jaar :)

Geloof wel dat je met training de gangen flink spectaculairder kan maken, vooral de draf!
De mijne was ook niet ruig in draf en begint dat nu wel te worden, die komt voortaan ook
een stuk hoger van de grond en meer uit de schouder :D zonder poespas en fratsen in de training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:30

Wow, wat een elastiek.
Ik geloof dat Totilas door training zeker nog meer expressie heeft gekregen in met name het voorbeen. Of daar nog andere trucen-dozen voor open zijn gegaan, geen idee. Maar wat een wereldpaard is het toch.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:58

Anoniem schreef:
Niet altijd Babootje. Hij heeft dit geleerd. Als jong paar liep hij veel natuurlijker.
Wat mij verder opviel, buiten dat ik het een goede proef vond, is dat hij nog wat scheef is.
In de galoptraversalen komt geregeld de achterhand voor (linkerappuyement) En dat is ook steeds te zien op de rechte lijn en tijdens het halthouden. Ook dan komt de achterhand sterk naar links.
Dus nog een beetje werk voor Matthias. :D

idd, had ik ook in een ander topic een opmerking over gemaakt. heeft msstoch met zn blessure te maken (gehad)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:02

listiglistje schreef:

Geloof wel dat je met training de gangen flink spectaculairder kan maken, vooral de draf!
De mijne was ook niet ruig in draf en begint dat nu wel te worden, die komt voortaan ook
een stuk hoger van de grond en meer uit de schouder :D zonder poespas en fratsen in de training.

zeker verbeter je het, maar of hij nou echt "fratsen" nodig had?. ik vind hem ook als 5 jarige spectaculair hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:14

Ja, behoorlijk spectaculair.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:16

Ik denk ook niet dat er veel fratsen aan te pas zijn gekomen bij dat paard, toen al meer dan talent genoeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:19

Moderatoropmerking:
Ik heb even gekeken naar wat berichten van vanmiddag :-) Als mensen aangeven geen PB's te willen ontvangen nav dit topic dan hoop ik dat andere Bokkers dat willen respecteren. Aan de andere kant als mensen aangeven alleen met hun Boktnaam aangesproken te willen worden en niet met hun eigen naam, dan ook vind ik dat de discussiepartners dat horen te respecteren.
Dit is een leuk en interessant topic zolang er op de bal gespeeld wordt en niet op de man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:55

Compliment voor Apple voor haar fijne manier van modereren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:43

Insgelijk!!!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:30

listiglistje, dank je wel dat je het folmpje van Toot geplaatst hebt. Je ziet duidelijkdat hij toen al heel apart was.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:03

listiglistje schreef:

Precies! Ik snap werkelijk niet waar het vreemde idee vandaan komt dat dit met een trucje zodanig te verbeteren is dat een Grand Prix jury ervan onder de indruk is. En als het wel "getruct" zou zijn bij Totilas dan heeft het alleen maar averechts gewerkt. In een proef die als eindscore bijna 85% heeft krijgt Totilas voor de uitgestrekte draf "slechts" 75%. Waar zit dan precies het voordeel vraag ik me af?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:44

Ik kwam via een ander topic op de volgende link terecht: http://www.concord-vip.com/index.php/nl/methode

Om nog maar eens in te haken op het hollen en bollen van de rug en het uitwaaieren van de schoft. Volgens dit plaatje bolt de rug wel als het paard zich op de juist manier beweegt, of anders gezegt, maakt zich rechter. Ook laat het mooi zien hoe een schoft dan 'uitwaaiert'. Ik ben vooral lerende in dit topic dus kan het zeker fout hebben. :j

Toch merk ik ook met springen zeker een bollende rug en als mijn paard dan de rug 'rond' heeft gemaakt loopt hij zeker veel fijner door het lijf.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:14

Zijn er mensen die van het weekend nog naar de clinic gaan? De clinic waar we het een paar blz terug over hadden bedoel ik

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:33

Bedoel je die van Anja Beran in België, of die van de methode van Philippe Karl in Nederland? Ik ga naar Anja Beran.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:04

Philippe Karl :)

Maar een verslag van die van Anja Beran is ook leuk :)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 08:40

Ik rij zelf mee met Anja Beran en organiseer het ook, iedereen is nog welkom :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:26

Wel, ik moet zeggen: ik was erg onder de indruk van de lichtheid waarmee de deelnemers hun hulpen gaven, en hoe makkelijk zelfs de moeilijkste oefeningen eruit zagen, en allemaal gereden op een eenvoudig bitje, geen enkele combinatie had stang en trens. Vooral de 3 ruiters die al enkele jaren lessen (zoals jij, "Idra") bij Anja, staken er bovenuit.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:09

Dankjewel :)

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 20:23

Is de clinic toevallig gefilmd? Ik word nieuwsgierig :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:55

De clinic is gefilmd, maar ik ken de persoon niet die filmde. Mss weet Idra het wel? Idra, mss moet je es een verslagje/foto-topic maken hier op Bokt (mag trouwens ook op Bokt.be hoor, daar zitten ook wel enkele fans)?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:11

Mja, ik voel er weinig voor om commentaar op mijn rijden over te laten aan de gemiddelde bokker die vanachter zijn PC wat kritiek zit te spuien...
Dus een topic erover maken ga ik niet doen :)
Ik weet wie de persoon is die filmde, maar zij is Franstalig en heeft al elk jaar alles gefilmd maar geeft die beelden niet prijs, daarbij denk ik dat de rest van de ruiters er net zo over denkt als ikzelf :D

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:15

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:37

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 14:27