Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
shartjec schreef:Hallo allemaal,
ik vind het een beetje moeilijk om een keuze te maken.
om les te nemen bij de club of om het zelf te proberen en af een toe een privé les te nemen.
Ik ben het niet echt eens met de manier van de ponyclub, dat is druk zetten als het paard zakt loslaten, dat gaat dus niet echt uit ontspanning, en ik krijg er alleen maar last van me armen van, en omdat ze ook nog best sterk is(haflinger) Nu ben ik zelf een beetje begonnen, beetje vragen met de buitenteugel en goed met me binnenbeen werken. Ze zakt dan keurig in de stap en houd dit dan een halve minuut vol, dan moet ze ff dr hoofd omhoog doen, in de draf word het al moeilijker, dan gaat ze af en toe even 10 meter naar beneden keurig , ik beloon haar dan metteen, maar dan gaat ie weer omhoog. En de galop is helemaal nog niks, ik heb alle tijd verder, maar wil het graag goed aanleren. Maar zit een beetje te twijfelen. Ik heb haar ook aan het elastiek gehad, dat gaat super, maar ben bang als ik hem dan eraf doe dat ze weer omhoog gaat. Hoe kan ik het het beste aanpakken?
Groetjes
lillytjuh schreef:Daarbij lost druk misschien tijdelijk (lees enkele minuten hooguit) het probleem op. Uiteindelijk is het toch een kwestie van balans en hulpen (al dan niet met benen, zit etc)
Als je paard naar beneden gaat ga je belonen, hoe doe je dat? Want zodra je je hand helemaal los laat is het contact en de balans weg en dat is voor het paard een reden om weer omhoog te komen.