Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:ZUCHT... heb ik enkele posts terug al beantwoord... maar alleen diegenen met een blok voor hun hoofd zien en lezen alleen dat wat hun hun eigen bekrompen straatje te pas komt.
Je hebt gelijk Nombrado: wij kunnen je NIETS meer leren.....
Anoniem schreef:Nombrado, ik heb niets persoonlijks tegen jou maar ik ben niet gecharmeerd om PeeBees van je te ontvangen met wat ik wel en niet moet schrijven.
Ik schrijf hier steeds mijn eigen gedachten, mening enz. op en volgens mij is dat op een openbaar forum gewoon toe gestaan. Daarbij is dit topic een discussietopic en ben ik vrij om mijn gedachten hier te delen. Wanneer ik jou teksten lees, zie ik dezelfde teksten van Karel de Lange voor me en ik denk dan ook dat hij jouw leermeester is. Dan ben je één van de weinige. Die man is zo gefrustreerd. Hij is op socioal media en op andere online paardensites zoals Horses en Hoefslag een hetze begonnen tegen de Nederlandse dressuurruiters, Nederlandse trainers en het Nederlandse KWPN stamboek.
Ik wil de mensen graat attenderen cq waarschuwen tegen dit soort griezels.
(aangezien er op bokt over diverse trainers/ruiters enz. wordt gesproken ga ik er vanuit dat mogelijk moet zijn om ook over de heer de Lange te schrijven.
De heer de lange is de goeroe op het gebied van de biomechanica in NL en aangezien we het hier over hebben is het m.i. ontopic.
Anoniem schreef:Nombrado, ik heb niets persoonlijks tegen jou maar ik ben niet gecharmeerd om PeeBees van je te ontvangen met wat ik wel en niet moet schrijven.
Ik schrijf hier steeds mijn eigen gedachten, mening enz. op en volgens mij is dat op een openbaar forum gewoon toe gestaan. Daarbij is dit topic een discussietopic en ben ik vrij om mijn gedachten hier te delen. Wanneer ik jou teksten lees, zie ik dezelfde teksten van Karel de Lange voor me en ik denk dan ook dat hij jouw leermeester is. Dan ben je één van de weinige. Die man is zo gefrustreerd. Hij is op socioal media en op andere online paardensites zoals Horses en Hoefslag een hetze begonnen tegen de Nederlandse dressuurruiters, Nederlandse trainers en het Nederlandse KWPN stamboek.
Ik wil de mensen graat attenderen cq waarschuwen tegen dit soort griezels.
(aangezien er op bokt over diverse trainers/ruiters enz. wordt gesproken ga ik er vanuit dat mogelijk moet zijn om ook over de heer de Lange te schrijven.
De heer de lange is de goeroe op het gebied van de biomechanica in NL en aangezien we het hier over hebben is het m.i. ontopic.
Anoniem schreef:Nobrado, ik antwoord even op je tweede PeeBee, Nogmaals, ik heb niets tegen jou. Alleen zou het je nu toch eens moeten opvallen dat je alleen staat in jouw denkwijze. Ik vind dat oprecht jammer en hoop dat je toch eens de ogen gaat openen. Ik DENK dat jij je door de verkeerde mens(en) laat informeren. Heel heel jammer, ga eens zelf nadenken want je zegt hier echt hele rare dingen.
listiglistje schreef:Tip voor Nombrado: Zet dan niet zoveel onzin overal op openbare fora,
dan krijg je ook geen commentaar en heb je geen last van stalkersik heb er iig geen last van!
Wat betreft die theorie over het skelet, daar haak ik af, ik hou mezelf liever met rijden in de praktijk bezig.
nombrado schreef:Probeer je focus te houden op het positieve van dit onderwerp. Dan blijft het misschien voor veel meelezers ook leerzaam en leuk om te lezen.. En dat is fijner dan al die op de man af reacties.
Anoniem schreef:Heb jij de proef van Totilas in Aken gezien Simpelman?
Ik vond hem echt goed lopen daar maar eigenlijk vraag ik mij tegelijkertijd af of die beweging van het voorbeen getruct is
Ik ben bang van wel.
nombrado schreef:oke, heel veel plezier nog in dit topic, die ik weer wat leven in blies met het filmpje uit 1964.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik stoor me aan alle commentaar die afkomstig is van mensen zonder enig profiel.
Voelt als een beetje laf.
vur schreef:Anoniem schreef:Heb jij de proef van Totilas in Aken gezien Simpelman?
Ik vond hem echt goed lopen daar maar eigenlijk vraag ik mij tegelijkertijd af of die beweging van het voorbeen getruct is
Ik ben bang van wel.
Ik heb het wel gezien en wat ik opvallend vond is dat Totilas in de drafverruimingen zelfs overstapte en de wissels groot en foutloos sprong. Zou wel willen weten wat er veranderd/verbeterd is in de training dat dit nu zo lukt.
nombrado schreef:ik stoor me aan alle commentaar die afkomstig is van mensen zonder enig profiel.
Voelt als een beetje laf.
vur schreef:Tja, dat voorbeengebruik is extreem, maar inderdaad, hij rijdt hem nu met meer initiatief en dat werkt.
De theorie van de beweeglijkheid van de wervels ed laat ik maar even aan mij voorbij gaan. Ik hou me wél aanbevolen voor een managementsamenvatting.
Anoniem schreef:vur schreef:Tja, dat voorbeengebruik is extreem, maar inderdaad, hij rijdt hem nu met meer initiatief en dat werkt.
De theorie van de beweeglijkheid van de wervels ed laat ik maar even aan mij voorbij gaan. Ik hou me wél aanbevolen voor een managementsamenvatting.
Neem eens een les bij Sjef.![]()
Nee. zonder gekheid. Rath heeft vast veel op zijn donder gekregen van Sjef. Nu rijdt hij tenmiste en heeft de regie over Toot. Sjef leert Rath wel consequent te zijn en hem (tempo)controle te houden.
Elke pas is nu van de ruiter.
De methode is misschien niet altijd even diervriendelijk maar men krijgt in de ring alleen punten voor het geen je laat zien en niet de weg er naar toe.
nombrado schreef:En dan nu het skelet.
Want ik begreep met uitwaaieren van de schoft, dat je daarmee de wervels bedoeld?
sanne83 schreef:http://avmajournals.avma.org/doi/abs/10 ... 000.61.399
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1 ... ated=false
http://scholar.google.nl/scholar?q=rhod ... _sdt=0%2C5
De schoftwervels kunnen (net als de rest van de wervels) allemaal bewegen in flexie-extensie. In de laatste link kan je een boek downloaden, staat een mooi staafdiagram in over de beweeglijkheid van de verschillende delen van de wervelkolom.
Veel leesplezier Nombrado
Als je meer wilt lezen over biomechanica, zoek eens op: biomechanics and physical training of the horse, Jean-marie Denoix.
vur schreef:Anoniem schreef:Heb jij de proef van Totilas in Aken gezien Simpelman?
Ik ben bang van wel.
Ik heb het wel gezien en wat ik opvallend vond is dat Totilas in de drafverruimingen zelfs overstapte en de wissels groot en foutloos sprong. Zou wel willen weten wat er veranderd/verbeterd is in de training dat dit nu zo lukt.
Anoniem schreef:Ik vond het er best goed uitzien, vriendelijk, losgelatenheid enz. Maar wel een abnormaal groot voorbeengebruik. Ik denk echt dat hij 'in de schoenen' wordt getraint.
Rath is trouwens wel beter gaan rijden en neemt de de leiding. Voorheen liet hij Totilas nogal in de steek.