nombrado schreef:begrijp ik goed dat je bedoeld dat je de wervels uit elkaar werkt als ruiter? zodat de schoft naar voren komt?
Als een waaier.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Geryon schreef:Hoe denk jij over kissing spines en de 'behandeling' daarvan Nombrado?
nombrado schreef:Een rug welft , spieren spannen aan en ontspannen in de rug in de beweging.
oji schreef:Kijk nombrado, en daarvoor dienen nou de enigszins flexibele tussenwervelschijven...zodat je dus aan de onderkant van de wervels idd enige compressie kan hebben, zodat de bovenkant enigszins...noem het maar uitwaaieren. Net zoals andersom...als je een holle rug krijgt en de uitsteeksels elkaar gaan raken, de bovenkant van de flexibele tussenwervelschijf iets wordt ingedrukt. Heel normaal proces, werkt bij de mens idem dito...daarom wordt je strammer naarmate je ouder wordt, dan wordt de flexibiliteit van die schijven minder. Een ruggegraat is over de gehele lengte een flexibel geheel wat alle kanten op kan buigen (en voor je begint te mekkeren, nee we hebben het niet over centimeters, het is subtiel in het schoft en ribben gedeelte).
Anoniem schreef:Nombrado, niet voor het één of ander maar op Fokt hebt je een filmpje van jezelf geplaatst (in slow motion ook) waaruit ik vind blijken dat je er niets van begrepen hebt.
Wat jij daar laat zien is niet hetgeen waar jij voor zegt te staan.
Simpelman schreef:[ Afbeelding ]
hwn schreef:Simpelman schreef:[ Afbeelding ]
Nu ik dit plaatje zie, kan ik me idd voorstellen dat die wervels wat verder uit elkaar gaan.
nombrado schreef:Geryon schreef:Hoe denk jij over kissing spines en de 'behandeling' daarvan Nombrado?
wat moet ik erover denken? behandeling? ik ben geen dierenarts
Paard is wel dan duidelijk verkeerd gereden, als dit aan de hand is.
maar ik begon niet over uitwaaieren en rug bol maken...
Misschien moet je de vraag anders stellen aan Simpleman?
Die is op de hoogte van het "uitwaaieren" van de schoft.