Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jeltsje24 schreef:wat zouden jullie doen mijn paard houd steeds aan 1 teugel vast nu moet ik bijna een uur rijden voordat ze loslaat en ontspannen op haar bit kouwt...
Juangi schreef:jeltsje24 schreef:wat zouden jullie doen mijn paard houd steeds aan 1 teugel vast nu moet ik bijna een uur rijden voordat ze loslaat en ontspannen op haar bit kouwt...
Een paard houd NOOIT vast aan een teugel. De ruiter houd dan vast! Ten eerste een paard kan gewoon geen teugel vast houden, hij heeft een bit in.. ()
Ten tweede een paard zal nooit aan een kant vast houden, want dan heeft hij last van het bit! Ik zou werken aan zijn rechtheid en op je eigen handen letten. Jij bent dan stugger aan 1 kant, of houd een kant langer, sterker vast
lailapri schreef:hoe maak je een paard eigenlijk nageeflijk voor de wagen? Hoor hier termen als spelen buiging eisen. Door laten lopen en als paard dan ertussen uit wil mag je zagen. Ik ben lichtelijk verward nu. Rij het paard wel eens onder zadel en heb weinig moeite met de dingen die hij allemaal moet en ook al kan verwerken in zijn lijf, maar ook de rijlessen van andere instructeur gaan moeizaam en piept hij er steeds tussen uit.
Ambrasoft schreef:Juangi schreef:
Een paard houd NOOIT vast aan een teugel. De ruiter houd dan vast! Ten eerste een paard kan gewoon geen teugel vast houden, hij heeft een bit in.. ()
Ten tweede een paard zal nooit aan een kant vast houden, want dan heeft hij last van het bit! Ik zou werken aan zijn rechtheid en op je eigen handen letten. Jij bent dan stugger aan 1 kant, of houd een kant langer, sterker vast
Hier ben ik het mee eens. Ik dacht ook altijd dat mijn paard aan één kant vast hield. Wat bleek? Ik had gewoon een te sterke linkerhand! En nu dit opgelost is loopt mijn paard zonder problemen. Lekker nageeflijk, minder spanning. Altijd eerst naar jezelf kijken!
_Bitje_ schreef:hierbij heb ik ook een vraag![]()
ik rijd een gelderstuigpaard x welsh en heeft veel moeite met het regelmatige conact houden tussen
mond en hand.
in stap gaat het wel redelijk tot altijd goed, omdat ze een sterke punt voor de stap heeft..marr in de draf word
het al gauw minder en kan ik geen punt leggen op hoe ik contact kan houden.
Waardoor het nageven dus ook minder word omdat de kracht van de achterhand niet naar voren vloeid..
heeft iemand tips voor mij?