Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Ik vind de "smoes" dat een paard lang verkeerd gereden is altijd zo'n dooddoener![]()
![]()
Tuurlijk kost het tijd om gewoontes er uit te rijden, maar het kost ook tijd om een echte combinatie te vormen wanneer het paard wel goed gereden is...
Het belangrijkste zijn daarin imo toch hoe handig de ruiter daarin is. Deze moet duidelijk zijn en zorgen voor leiderschap met het daarbij horende vertrouwen (geven en krijgen).
Mensen vergeten vaak dat een combinatie tijd nodig heeft, weten wat je aan elkaar hebt.
Het corrigeren heeft imo echt met handigheid te maken en een combinatie met tijd. Die balans moet je in het begin nog zoeken, dus neem daar de tijd en lessen voor.
! Ik had het ook al gezegt tegen haar dat het tijd ging kosten maar dat krijg van sommige ijverige ruiters
lukt het wel maar zodra ze weer loslaat kan ik het even volhouden om hem aan de teugel te laten lopen maar daarna is die weer eens zo sterk en ben ik *het* weer kwijt. Ligt het er dan aan dat ik niet sterk genoeg ben om hem zo tehouden of....??