ILoveEvelien schreef:Hallo,
Ik heb een probleem, mijn pony wil niet nageeflijk lopen.
Ze heeft dit gewoon nog niet geleerd, omdat ze sinds augustus onder het zadel is, en ik krijg het maar niet voor elkaar.
Het probleem is niet het omlaag gaan, maar meer die houding aanhouden. Ze loopt dan 3/4 passen nageeflijk en komt dan weer omhoog.
Verder is ze wel heel braaf en ze wordt ook steeds actiever in de achterhand.
Volgens mij instructrice gaat ze steeds meer passen maken en loopt ze dan uiteindelijk gewoon de hele tijd nageeflijk, maar we gaan al maanden niet meer vooruit en ik heb nu tijdelijk even geen les.
Iemand tips?
Tip is om meer te gaan lezen (bijv in dit topic) voor vragen te stellen...
Nageeflijkheid hoeft niet geleerd te worden aan het paard of de pony, dat is een resultaat.
Jij moet het leren!
Wanneer je pony je hand volgt is deze nageeflijk, dus niet alleen wanneer ze in de krul loopt.
Door het paard van achter goed actief te maken, zodat ze haar achterbenen ver onder de buik zet wordt haar rug boller - dat wil je graag, want dan kan ze je beter dragen (denk aan je eigen rug wanneer je op handen en knieen zou lopen met iemand op je rug)
Wanneer haar rug bol is, komt vanzelf de bolling in de hals wanneer je een goede aanleuning hebt.
Een goede aanleuning is een lichte maar voor constant contact met de mond. Dat is heel moeilijk want je pony beweegt door het lopen en jij beweegt ook.
Zo lang dit nog niet goed is, zal je pony niet aan de teugel lopen.