Wat is het bijzondere van Antoine de Bodt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:19

Nou, ik had het altijd zo dat ik 1 vaste instructeur had en dan nog wat van clublessen en eens een clinic oid, ik moet zeggen dat me dat altijd erg goed beviel.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:48

Volgens mij is dit geen discussie meer, maar inmiddels een wellus nietus verhaal Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:50

Romkabouter schreef:
Volgens mij is dit geen discussie meer, maar inmiddels een wellus nietus verhaal Scheve mond

Klopt eigenlijk wel ja. ik heb het gevoel dat veel wat ik zeg (en wat ook andere zeggen) gewoon niet gelezen wordt, men houdt stug vol met hun argumenten, maar ze reageren niet op de argumenten die ik bijvoorbeeld gegeven heb.

Lusitano

Berichten: 2896
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:54

Ben het met je eens Romkabouter!
Ik denk dat we inmiddels zover tot elkaar zijn gekomen als maar kan!
We zijn het er allemaal over eens dat zgn HKO verschillende oorzaken kan hebben en dat een belangrijke factor de onkunde van de ruiter is. (dat is iets anders dan schuld!) Dat een paard in evenwicht brengen en rechtrichten belangrijk is om blessures te voorkomen zijn we het ook allemaal over eens.
De een kent dat al jaren, de ander ziet nu pas het licht.
Het vinden van iemand die je daarin goed kan ondersteunen valt niet mee maar op het moment dat je dat inziet ben je mischien al een heel stuk op de goede weg!
Mischien tijd voor een slotje?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:53

Het verbaast me dat Lovely al niet eerder een slotje had geplaats. In eerdere topics die over AdB knalde ze gelijk een slot op omdat we toen schijnbaar niet mochten discusseren over de methode van AdB omdat er dan reclame gemaakt zou worden. Ik ben blij dat ze dat nu niet heeft gedaan.

Ik hoop dat het een ieder duidelijk is geworden wat het moraal van AdB zijn verhaal is. Daarbij laat ik iedereen in zijn waarde over zijn eigen invulling daarvan.

Wel vond ik het een leerzame discussie en ik hoop dat er nog meer van deze komen, dus niet snel worden voorzien van een slotje.

Ook zou ik graag wel de verhalen van de clinics van AdB en anderen willen horen, zo kunnen we er allemaal wat van leren.

Voor mij hoeft er dus geen slotje op......

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:58

Jolande schreef:
[
We hebben haar onder begeleiding van de dierenarts een middel gegeven dat ook wordt voorgeschreven in ziekenhuizen voor mensen met kanker en een vorm van botafbraak. Na een jaar (afgelopen oktober) hebben we weer foto´s laten maken en wat bleek: het gat is nog maar een fraktie van wat het was! Dus het werkt!! Dit middel wordt op dit moment ook in een clinical trial (of te wel de praktijk) getest in de US. Wat doet het middel? Je geeft het in combi met kalk en magnesium en het middel vervoerd de kalk naar plaatsen waar een te kort is aan kalk. Dat is pas wetenschap!

Nu hoop ik dus de combi gevonden te hebben, dat middel om de slijtage weg te krijgen en de methode van de Bodt om nieuwe slijtage te voorkomen. Nu heb ik natuurlijk geluk dat ik een zus heb die bij de bron van dit soort dingen zit en meewerkt aan bot en kraakbeenonderzoek.
Zo zie je maar, als je niet te kortzichtig bent en je ogen open houdt voor nieuwe dingen is er plots weer hoop voor een paard dat al vier jaar geleden was afgeschreven.
[/quote]


Da's pas goed nieuws, en neen dat wist ik niet,(een mens kan ook niet alles weten, en blijkbaar is dit nog experimenteel) maar daarom hoef je me niet af te straffen dat ik kortzichting ben, ik sta wel degelijk open voor nieuwe zaken hoor maar alleen deze waar ik achter sta. Zoiets zoals jij mededeelt bvb. Waar ik nooit zal achterstaan is oneerlijkheid en daar zit mijn probleem bij ADB, hij lokt de mensen onder een verkeerd motto.
Ik ga het nieuws onmiddelijk met mijn da doornemen, wie weet dat het ook een oplossing kan zijn op termijn voor mijn eigen hoefkatrolleke Flap(kan zich voorlopig nog behelpen met egg-bars)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 13:58

Reclame voor een methode is inderdaad niet toegestaan, dat klopt. Deze keer wilde ik de discussie wel door laten lopen, in de hoop dat het iets opleverde, ik hoop overigens dat dit soort discussies niet meer nodig zullen zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:03

Lovely schreef:
Reclame voor een methode is inderdaad niet toegestaan, dat klopt. Deze keer wilde ik de discussie wel door laten lopen, in de hoop dat het iets opleverde, ik hoop overigens dat dit soort discussies niet meer nodig zullen zijn.

wat doe je als er nog een paar enthousiastelingen over AdB bijkomen? Ga je dan niet nog eens nadenken hoe dat zou komen?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:07

Desiree"]
[quote="Romkabouter schreef:
Volgens mij is dit geen discussie meer, maar inmiddels een wellus nietus verhaal Scheve mond

Klopt eigenlijk wel ja. ik heb het gevoel dat veel wat ik zeg (en wat ook andere zeggen) gewoon niet gelezen wordt, men houdt stug vol met hun argumenten, maar ze reageren niet op de argumenten die ik bijvoorbeeld gegeven heb.
[/quote]

Dat gevoel heb ik ook ja!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:11

Misschien is mijn antwoord inderdaad niet zo tactisch, maar ik heb het over paarden de GEEN werkelijke HKO hebben, want het grootste gedeelte wat bij adb loopt heeft geen werkelijke hko, die paarden zijn slecht gereden. En ik weet dat niemand dat bewust zijn paard aandoet, zo ja, dan heb je echt ruzie met me! Waarschijnlijk ligt het ook aan de kwaliteit instructie.

Maar ik werd even goed boos over alles, en dacht het de hele tijd al. Dus ik spreek het uit. Het ligt aan het rijtechnisch vermogen van de ruiter. En dat mensen zich daardoor gekwetst voelen, dat is heel vervelend, maar AdB zegt precies het zelfde, alleen op een andere manier, wat meer commercieel verantwoordt!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:13

Aan de overige bokkers die deze discussie juist wel heel leuk vonden:

Mijn excusses voor mijn eerdere opmerking over slotjes plaatsen door Lovely.

Ik had nooit gedacht dat ze zo zou reageren en ons dus de mogelijkheid zou ontnemen om over deze onderwerpen te kunnen discuseren, nogmaals mijn excusses.

kenomaxbe

Berichten: 380
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: melle belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:16

Eleonoor schreef:
Hemeltje lief, Lovely, wat ben jij toch ongelovelijk kortzichtig, onvoorstelbaar. Ben nu wel heel erg benieuwd hoe jij met je paard omgaat en met je directe omgeving. Als jij geen goede discussie accepteerd over een methode die erop gericht is de welzijn van je paard te bevorderen......... Ik hoop juist dat veel meer van deze discussies komen, al is het maar ter bevordering van het welzijn van onze paarden. Juist door deze discussie gaan de luxaflexen bij velen open, iets wat bij jou dus duidelijk niet is gebeurt. Blijf dan maar lekker thuis achter je geraniums.


Dit is niet eerlijk, Lovely laat de discussie (wel) toe en toch krijgt ze het deksel op haar neus

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:21

Eleonoor dit klopt niet: ze laat de discussie JUIST WEL doorlopen. We moeten gewoon elkaar een beetje zachtjes Haha! op de vingers tikken als het hier en daar persoonlijk dreigt te worden, maar volgens mij moet daar best uit te komen zijn. Voor mijn gevoel is het nog lang niet aan een slotje toe.......ik heb op heel veel dingen totaal nog geen antwoord gekregen????????????? Leest iedereen alleen de antwoorden van Lovely en Pipo?????????

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:28

kenomaxbe schreef:
Da's pas goed nieuws, en neen dat wist ik niet,(een mens kan ook niet alles weten, en blijkbaar is dit nog experimenteel) maar daarom hoef je me niet af te straffen dat ik kortzichting ben, ik sta wel degelijk open voor nieuwe zaken hoor maar alleen deze waar ik achter sta. Zoiets zoals jij mededeelt bvb. Waar ik nooit zal achterstaan is oneerlijkheid en daar zit mijn probleem bij ADB, hij lokt de mensen onder een verkeerd motto.
Ik ga het nieuws onmiddelijk met mijn da doornemen, wie weet dat het ook een oplossing kan zijn op termijn voor mijn eigen hoefkatrolleke Flap(kan zich voorlopig nog behelpen met egg-bars)

Sorrie dat ik zo bot reageerde, ik begon een beetje genoeg te krijgen van het getrap tegen mijn schenen door een aantal mensen hier en op een gegeven moment loopt zelfs mijn emmer dan over Haha!
Ik ben het echter niet met je eens dat adb mensen lokt onder een verkeerd motto. Ook ik kon het niet geloven toen ik het de eerste keer hoorde. Ik dacht, dat kan niet zo eenvoudig op te lossen zijn na alle probeersels die we gedaan hebben bij Raci (zelfs egg-bars zijn voor haar geen oplossing helaas...). Ik ben een hele dag gaan kijken en heb vier paarden met vastgestelde hko in een paar minuten tijd van stokkreupel naar rad zien gaan met hun eigenaar in het zadel. Allemaal dolgelukkige mensen die ineens weer licht zien voor hun paard. Er is mij niets verteld dat niet waar te maken is of niet klopte. Ik ben het alleen niet eens met een uitspraak van de Bodt en dat is dat hko niet bestaat. De rest is voor mij bewezen werk.
Ik ben het verder eens met Eleonoor. Er zijn al vaker discussies geweest over adb en ook aankondigingen van een lesdag die direct verwijderd zijn door Lovely onder het mom van ´dit is commercie´. En dit terwijl op andere forums gewoon clinics ed. van ´reguliere´ instructeurs wel aangekondigd mogen worden zonder verwijderd te worden. En dat zijn nog wel gewone lessen die niet specifiek gericht zijn op de oplossing van een medisch probleem. En dat vond ik toen en nu nog steeds niet kloppen. Ik denk dat als Lovely niet met het onderwerp eens is, ze niet objectief genoeg kan reageren. Alleen al de zin die Lovely schreef: ´ik hoop overigens dat dit soort discussies niet meer nodig zullen zijn.´ zegt al alles. Discussies zijn goed en gezond al gaat het soms niet de kant op van je eigen mening. Daar leer je alleen van. Maar dat is mijn idee, n.a.v. ervaringen die ik met Lovely heb, ik kan er natuurlijk langs zitten.

Fabienne, wat zijn de vragen waar je nog geen antwoord op hebt. Misschien kan iedereen zich daar nog op storten om je een goed antwoord te geven? Knipoog[/i]

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:44

Vreemd, mijn reacties verdwijnen op deze topic. Wie is hiervoor verantwoordelijk???? En graag verklaring waarom?

Verder kwam mijn antwoord aardig overeen met die van Jolande. Ben benieuwd of die wel blijft staan.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:45

Pipo schreef:
Misschien is mijn antwoord inderdaad niet zo tactisch, maar ik heb het over paarden de GEEN werkelijke HKO hebben, want het grootste gedeelte wat bij adb loopt heeft geen werkelijke hko, die paarden zijn slecht gereden. En ik weet dat niemand dat bewust zijn paard aandoet, zo ja, dan heb je echt ruzie met me! Waarschijnlijk ligt het ook aan de kwaliteit instructie.

Maar ik werd even goed boos over alles, en dacht het de hele tijd al. Dus ik spreek het uit. Het ligt aan het rijtechnisch vermogen van de ruiter. En dat mensen zich daardoor gekwetst voelen, dat is heel vervelend, maar AdB zegt precies het zelfde, alleen op een andere manier, wat meer commercieel verantwoordt!


Als je het bericht van Jolande goed gelezen hebt, zie je dat het soms iets gecompliceerder ligt. Een paard trainen moet je frequent kunnen doen. als je frequent goed kan trainen wordt hij beter. ALs je frequent fout gaat trainen wordt hij slechter. In haar geval echter kwam ze niet aan trainen toe, haar paard mankeerde heel, heel vaak iets. Raci is zo'n paard dat niet zo zuinig is op zichzelf en vaak geblesseert raakt, niet alleen op de wei, maar ook in de stal slaagt ze daar in. Jolande heeft derhalve niet de kans gehad om haar paard naar de kl*te te rijden, noch om het paard weer goed te krijgen. het is dus dan ook niet terecht dat mensen lukraak gaan zeggen dat ze haar paard verknald heeft. AdB heeft dat ook niet gezegd, dus is het ook niet aan de mensen hier om dat te zeggen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:51

Tja, valt mij ook op dat er hier oost indisch doof gelezen wordt, op mijn dingen krijg ik ook zeer weinig "aandacht" maar ja, maakt niet uit.

Hier staat immers een paard met HKO en ik ben bij ADB geweest en ik ben geen voorstander van hem, tja tja tja.

Verder, de opmerkingen over lovely vind ik belachelijk!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:33

chantal1 schreef:
Tja, valt mij ook op dat er hier oost indisch doof gelezen wordt, op mijn dingen krijg ik ook zeer weinig "aandacht" maar ja, maakt niet uit.

Hier staat immers een paard met HKO en ik ben bij ADB geweest en ik ben geen voorstander van hem, tja tja tja.

Verder, de opmerkingen over lovely vind ik belachelijk!


Idd, ik plaatste een paar pagina's terug ook een reactie, maar er werd alleen nog maar geluld over wanneer ze naar een clinic gingen Slapen
Niet dat het me nou veel kan schelen, maar een on-topic reactie word IMO hier niet meer gelezen.

Ik vind het ook hardstikke intressant, om de reacties van mensen te lezen die wél serieus bezig zijn. ''wanneer zullen we naar die clinic gaan'' reacties, kunnen die niet over PB misschien?

Nina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:55

Desiree schreef:
Als je het bericht van Jolande goed gelezen hebt, zie je dat het soms iets gecompliceerder ligt. Een paard trainen moet je frequent kunnen doen. als je frequent goed kan trainen wordt hij beter. ALs je frequent fout gaat trainen wordt hij slechter. In haar geval echter kwam ze niet aan trainen toe, haar paard mankeerde heel, heel vaak iets. Raci is zo'n paard dat niet zo zuinig is op zichzelf en vaak geblesseert raakt, niet alleen op de wei, maar ook in de stal slaagt ze daar in. Jolande heeft derhalve niet de kans gehad om haar paard naar de kl*te te rijden, noch om het paard weer goed te krijgen. het is dus dan ook niet terecht dat mensen lukraak gaan zeggen dat ze haar paard verknald heeft. AdB heeft dat ook niet gezegd, dus is het ook niet aan de mensen hier om dat te zeggen.


Misschien zou je iets beter kunnen lezen, ik heb het niet over paarden die op een andere manier aan blessures zijn gekomen, of werkelijke hko hebben. Ik heb het over de klinische hko.

Dus als ik het er over heb dat de ruiters hun paarden zelf slecht rijden, dan heb ik het NIET over de ruiters waar de paarden op een buitenaf manier een blessure hebben opgelopen!! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:59

Bijzonder flauw trouwens, dat als de discussie voortgezet word, dat er dan gezeurt word over de moderator. Het is ook noooooooiiiiit!!!!! goed!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:05

het paard van jolande heeft helaas geen klinisch HKO. Het zit echt in aantoonbaar op foto's in het straalbeentje.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:05

Het paard van mijn vriendin waar ik het eerder over had, had trouwens wel een 3 en een 2 voor zijn straalbenen, geen klinische hko dus, ook al twijfelde onze DA over het nut van de foto's. Ze was bang dat er aan de foto's een diagnose werd opgehangen die niet al teveel van betekenis zou zijn. Achteraf blijkt ze behoorlijk gelijk te hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:07

Met een tweetje word een paard gewoon goedgekeurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:08

Desiree schreef:
het paard van jolande heeft helaas geen klinisch HKO. Het zit echt in aantoonbaar op foto's in het straalbeentje.


Daarom heeft mijn verhaal geen enkele toepassing op jolanda.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 17:41

Met een drie niet.

Die drie zat in het kreupele been, dus was de conclusie gauw gemaakt. Paard loopt alweer anderhalf jaar super, gelukkig maar.