Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LisetCharlot schreef:Ik heb eigenlijk ook wel een soort van probleem.. Mijn paard is echt perfect in de hand met draven, lekker los en op 2 teugels naar beneden, galop idem dito. Maar stap lukt gewoon nietNet alsof mevrouw denk stap is om uit te rusten. Als ik in stap wat van dr vraag, gaat ze alleen maar heel hard en steekt ze dr hoofd vooruit.. Weet echt ff niet meer waar t probleem zit.. Na de overgang loopt ze nog wel een paar passen laag maar verder.. nop!
corinagirl schreef:Handige uitleg!
Maar nog vraag ik me wat af...
Frits is nog niet erg goed aan het been (gaat wel steeds beter). Hij reageert soms wat traag, maar reageert wel haha.
Maar hij kan ook nog niet aan de teugel. Dat hoeft van mij ook nog niet, maar toch had ik nog een vraagje. Als ik Frits wat ga vragen, snapt hij de bedoeling wel, maar niet constant. Maar hij is ook nog jong (5) dus van mij hoeft alles nog niet perfect.
Maar als ik steeds moet drijven... Word hij dan niet alleen nog 'doder' voor mijn been?
Als hij zelf op eigen tempo loopt, loopt hij ook alleen wat te 'sukke-len', dus drijven doe ik wel, maar niet elke pas..
mistylove schreef:corinagirl schreef:Handige uitleg!
Maar nog vraag ik me wat af...
Frits is nog niet erg goed aan het been (gaat wel steeds beter). Hij reageert soms wat traag, maar reageert wel haha.
Maar hij kan ook nog niet aan de teugel. Dat hoeft van mij ook nog niet, maar toch had ik nog een vraagje. Als ik Frits wat ga vragen, snapt hij de bedoeling wel, maar niet constant. Maar hij is ook nog jong (5) dus van mij hoeft alles nog niet perfect.
Maar als ik steeds moet drijven... Word hij dan niet alleen nog 'doder' voor mijn been?
Als hij zelf op eigen tempo loopt, loopt hij ook alleen wat te 'sukke-len', dus drijven doe ik wel, maar niet elke pas..
Idd je moet niet elke pas gaan drijven. Als je bijv. in draf wil, een keer kuit aandrukken geen reactie nog een keer, nog geen reaktie schop! Ik zou hem idd ook eerst goed aan het been laten lopen en dan pas met aan de teugel gaan oefenen!
corinagirl schreef:Hebben jullie misschien ook tips voor het actief maken/houden?
Ik heb vandaag weer sinds een tijd weer in de bak gereden (meestal buitenritten) alleen dan is Frits altijd zo sloom. En terwijl hij op buitenrit nog wel sterk en snel kan zijn.
In de bak heb ik dan ook erg veel moeite om hem actief te laten lopen. Overgangen doe ik ook veel, maar dat word nu ook alleen maar met wat geslof en me been negeren. Hierdoor kan ik ook nog helemaal niet bezig met het nageven, want dan neemt hij zijn achterhand helemaal niet mee.
Hij krijgt wel voldoende voer, want hij kan op buitenrit wel snel zijn. Het is alleen het bak gebeuren..
Als ik samen met me vriendin ga rijden in de bak is hij dus erg sloom (zoals vandaag), maar als ik alleen naar de bak ga, dan is hij wel weer drukker. Maar ik kan niet helemaal alleen naar de bak, want daarvoor moet ik de weg over enzo, dus dat gaat niet.
corinagirl schreef:Ja, dat weet ik ook wel. Dat vind ik ook erg belangrijk.
Zo loopt hij in de bak:
viewtopic.php?f=10&t=690784&hilit=
Op de foto's is hij lekker actief, maar toch was hij erg sloom.
Ik rijd met een zweep en kleine knopspoortjes voor 'erbij'. Die gebruik ik ook echt voor als het nodig is, verder niet.
Het aan de teugel gebeuren hoeft van mij nog helemaal niet, maar ik wil er wel voor zorgen dat we wel vooruit gaan, zodat we wel vooruitgang boeken