"Go & Ho " principe met impuls?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: "Go & Ho " principe met impuls?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:34

Betteke: Dat is nu precies wat ik bedoel. Fijn dat je dat ziet!!!

Shadow0: Geloven doe je ergens anders, volgens mij. Maar als je het niet geloven wil, geloof je het toch gewoon niet? Jij doet allerlei moeite om het te begrijpen, ik niet.

Soms lijkt het ook of jullie bepaalde zaken niet vatten...ik heb al meerdere malen gezegd dat ik geen foto's plaats. Herhalen is in mijn ogen een beetje kinderlijk.

Ik leg de theorie wel uit maar kennelijk hebben de mensen die het niet begrijpen ergen een blokkade om het niet te willen begrijpen. Deze mensen kunnen het ook niet begrijpen omdat ze niet wel overwogen willen lezen. Het is volgens jullie niet nieuw, maar jullie zijn er ook duidelijk niet bekend mee. Merkwaardige ontwikkeling, vind je ook niet?

Ik heb al eerder gezegd waarom ik een wetenschappelijk onderzoek niet nodig vind. Maar zelfs dat respecteren de mensen die het niet begrijpen niet. Wat nou "Ik wil geen onderzoek"' Tja, dat gaat me echt te ver. Jij en met jou velen snappen het toch niet en twijfelen aan de waarheid? Wie heeft er dan behoefte aan zo'n onderzoek? Ik zie het levend bewijs namelijjk elke dag. Tenzij jij de hoofdpersonen, de paarden, natuurlijk niet serieus neemt als bewijs?

Je kan er heel goed mee aan de slag gaan zelf, maar dan moet je paard wel in balans zijn, vanaf het moment dat je erop gaat zitten. En die techniek heb ik ontwikkeld en kan ik ook (helaas) nog maar alleen. Maar wat is daar mis mee, dat gebeurt wel vaker. Bovendien zou ik persoonlijk ook niet met iets aan de slag willen als ik geen snars van die theorie begreep. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Ik zeg dat dat in 6-8 minuten te bereiken is. Dat een groot aantal mensen twijfelen aan de waarheid zegt meer over hun dan over de draagtechniek. Misschien is het je ontgaan maar er zijn al zo'n 180 paarden mee geholpen. Is dat nog niet voldoende voor je? En dan nog de eigenaren, die het bijzondere effect direct ervaren, die je voor het gemak ook lijkt te vergeten!!!

Kijk een mens heeft een beperkt denkvermogen. Er is immers meer tussen hemel en aarde wat wij niet kunnen begrijpen. Wel nu, die methode lijkt voor jullie ook zoiets te zijn (maar het is niet nieuw, zeker niet he!) terwijl er wel bewijzen van zijn. Die bewijzen kennen jullie niet, de theorie begrijpen jullie niet en dan vervolgens besluiten jullie gewoon maar dat het dus niet kan!!! Persoonlijk vind ik dat kortzichtig en eigenlijk ook dom (LET OP: ik zeg niet dat jullie dom zijn, ik vind het dom om zo kortzichtig te denken)

Prima dat je duizend andere redenen kan noemen, maar om zo'n gebrekkige balans kan je niet heen!!!

Dan zou ik het zeker ook niet de moeite nemen shadow0 om de reis te wage. Nee, dan zou ik gewoon jaren blijven trainen op iets wat je ook binnen 6-8 minuten kan bereiken!!! Handig toch?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:39

pol013 schreef:
Aqua
Om even terug te komen op het rijden van wedstrijden (en om meteen aan van de redenen aan te halen hoe het mogelijk is dat jij zogenaamd nooit een goed uitgevoerde piaffe ziet).
In jou verhaal van het manegepaard (ander topic) geef je zelf al aan dat externe factoren een paard danig kunnen storen in zijn concentratie. Ben ik het helemaal mee eens. Ik ben ook van mening dat daarom wedstrijden de ultieme test zijn van het bevestigd hebben van de oefeningen.
ik kan tijdens een buitenrit al zigzaggend over het zandpad een correct tot goed appuyement uitvoeren. In de rijbaan gaat dat veel minder makkelijk, in een proef al helemaal niet. Daar spelen namelijk veel externe factoren mee (oa stress en mogelijkheid om je lang voor te bereiden, onderschat de moelijkheid niet van een oefeing precies op het juiste moment in te kunnen zetten) Om leuk te kunnen rijden in de rijbaan is betekend nog niet dat je ook leuk kunt rijden in een proef.

Ik de beelden van de kur in hagen nog eens zitten bekijken en ik zie daar paarden (salli en ling) die keurig tot zeer goed tactmatig appuyeren. Ik weet dus niet waar jij je beweringen op baseert?

daarbij lees ik in jou uitleg topic dat je een paard eerst rijdt in een langzame stap omdat dat makkelijker is. Ik zie dat heel anders.
Als een paard door mul zand moet lopen (zwaar en moeilijk om je evenwicht te behouden) gaat hij graag sneller. Een jong paard gaat vaak in een voorwaartse draf beter dan wanneer je meteen probeert hem rustig te laten draven.

Ik heb zelf jaren gedanst en ik vind niets zo moeilijk als een dans in slowmotion uit te voeren, waarom? omdat je dan staat te wiebelen op je benen, de vaart die je maakt geeft ook stabiliteit.

Hoe hoger het niveau, hoe hoger de controle toch?

Ik leer een paard dragen als hij of zij stistaat. Ik begin altijd met stappen voordat ik begin met de werkelijke training.

De vaart die je maakt geeft stabiliteit omdat je de balans mist tijdens het slow dansen. Dat si dus compenseren om weer in balans te komen, Vandaar hoe meer verzameling, hoe meer balans.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:47

piepelotje schreef:
Heb er trouwens geen zin meer in, .. tenminste nu niet.

Wat ik nog wel over kwijt wil is Aqua zolang jij geen passage, piaffe kan laten zien die perfect is hou dan je mond over mensen die wel een piaffe kunnen laten zien.
Hoe jij daarover denkt bewijst voor mij dat je er zelfs nog nooit dicht bij bent geweest. En dat omdat ik als eenvoudig ruitertje mezelf wel kan inleven waarom een piaffe/passage niet altijd perfect uitgevoert wordt.
En zolang jij beweert /uitsluit dat er zoveel factoren meespelen in een perfecte uitvoering van een oefening.

krijg ik zoiets waar praten we dan nog over..................

Wou nog wel kwijt dat ik zoveel mooie beschrijvingen gezien heb van heel wat ruiters over go en ho. Zelfs van ruiters die het dan niet gebruikten maar wel het goed konden omschrijven .

En als ik dan m'n bescheiden mening mag geven hoop ik dat deze mensen een boek schrijven want dan kan ik er tenminste wat mee.

En laat mij maar proff weet ik al niet zijn. Ik beweer geen systeem te hebben ontwikkeld. En m'n lage boompje vangt dan ook geen wind...........Smileeeeeeeeeeeeeeeee
Waar zijn die smilies in snel antwoorden

Helaas lijkt jou interpretatie weer niet te kloppen met de werkelijkheid. En waar is de regel dat je eerst iets zelf moet kunnen om er wat over te mogen zeggen? Die regel ken ik namelijk niet.

Maar wat weet jij eigenlijk van mij? Over wat ik wel en niet kan met mijn paard? Speculeren is natuurlijk makkelijk maar lijkt mij in dit geval nergens op gebaseerd.
Bovendien ben ik van mening dat het heel goed mogelijk is om iets te kunnen zonder dat je dat hoog in de top doet.

Gewoon mijn boek niet kopen, lijkt me de beste oplossing!!!

Ik beweer wel een systeem te hebben ontwikkeld, overigens ben ik geregistreerd uitvinder voor wat anders, en ik beweer ook dat het werkt!!!
Maar ja, gelukkig kunnen we niet allemaal systemen ontwikkelen, dan zag je helemaal door de bomen het bos niet meer!!!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 17:49

annegti schreef:
Ben ik helemaal met je eens. Soms zie ik in de GP paarden echt in 2 stukken lopen. Ik vind het om te huilen. Ik hou altijd vast aan het volgende principe: bij een goed dressuurpaard is het achterbeen een fractie eerder over dan het voorbeen en de hoek van voor- en achterbeen moet ongeveer gelijk zijn. Let er maar eens op...

Kan wel een paar foto's zoeken die illustreren wat ik bedoel.

Dat is precies wat ik bedoel!!!

Ik vind het persoonlijk een aanfluiting dat je dit soort dingen tegenkomt op het Top niveau!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:07

Aqua8horse schreef:
Soms lijkt het ook of jullie bepaalde zaken niet vatten...ik heb al meerdere malen gezegd dat ik geen foto's plaats. Herhalen is in mijn ogen een beetje kinderlijk.

Tsja, kinderlijk of niet, je gaat er commentaar op krijgen. Gewoon omdat het allemaal heel makkelijk is om kritiek op anderen te hebben of er zelf van overtuigd zijn dat jij het veel beter kunt, als je dat toch niet gaat ondersteunen met foto's of filmpjes. Ik wil ook best zeggen dat ik als Anky rijd, en dat als ik bij het dressuurteam zou komen, dat we dan voor eeuwig gaan winnen (maar dat ik dat niet wil omdat ik geen wedstrijdambities heb)

Aqua8horse schreef:
Ik heb al eerder gezegd waarom ik een wetenschappelijk onderzoek niet nodig vind. Maar zelfs dat respecteren de mensen die het niet begrijpen niet.

Het is geen kwestie van respect, het is meer een kwestie van een flinke dosis scepsis tegen theorieen waarvan men het niet nodig vindt ze wetenschappelijk te laten onderzoeken.

Dat soort dingen zeggen ze over haarlemmer-wonderolie toch ook? Of Uri Geller?

Citaat:
Tja, dat gaat me echt te ver.

Wat gaat je nu precies te ver... Dat ik zeg dat jij het niet wilt?

Citaat:
Jij en met jou velen snappen het toch niet en twijfelen aan de waarheid?

Aan de waarheid twijfel ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat we DE waarheid niet kunnen kennen. (Even een filosofisch zijstapje)
En dus twijfel ik aan alles wat ik lees, hoor, zie, etc.

Dat, en het feit dat de wereld vol zit met nieuwe revolutionaire ideeen die achteraf toch niet zo oprecht revolutionair bleken te zijn, maar vooral voor eigen gewin (macht, geld of aanzien meestal) werden uitgebuit.

Ben ik cynisch? Ja, behoorlijk... Zo af en toe kijk ik tv en als ik al die nieuwe revolutionaire ontwikkelingen alleen al serieus zou nemen....

Citaat:
Wie heeft er dan behoefte aan zo'n onderzoek? Ik zie het levend bewijs namelijjk elke dag. Tenzij jij de hoofdpersonen, de paarden, natuurlijk niet serieus neemt als bewijs?

Maar IK zie die paarden niet, en mag ze ook niet zien tenzij ik er erg veel moeite voor doe. Dus IK heb behoefte aan zo'n onderzoek, en IK zou de resultaten ook met interesse bekijken.

Citaat:
En die techniek heb ik ontwikkeld en kan ik ook (helaas) nog maar alleen.

How convenient...

Citaat:
Ik zeg dat dat in 6-8 minuten te bereiken is. Dat een groot aantal mensen twijfelen aan de waarheid zegt meer over hun dan over de draagtechniek.

En het zegt wat over de mensheid in het algemeen... Ze/we twijfelen overigens niet aan "de waarheid" maar alleen aan jouw woord daarover. Mensen zijn toch al te vaak oplichters, niet oprecht, leugenaars, manipulatief... Hoe moet ik weten dat jij dat niet bent?

Citaat:
Misschien is het je ontgaan maar er zijn al zo'n 180 paarden mee geholpen. Is dat nog niet voldoende voor je? En dan nog de eigenaren, die het bijzondere effect direct ervaren, die je voor het gemak ook lijkt te vergeten!!!

Ik denk dat ik zonder enige moeite 180 paarden + eigenaar bijelkaar kan vinden die hetzelfde over (bijvoorbeeld) de slofteugel zeggen. Je hebt meer mensen dan dat die hetzelfde over natuurlijk bekappen zeggen... en gek genoeg ook mensen die precies het tegenovergestelde beweren, dat juist speciaal hoefbeslag een bijzonder (positief) effect heeft gehad.

Citaat:
Dan zou ik het zeker ook niet de moeite nemen shadow0 om de reis te wage. Nee, dan zou ik gewoon jaren blijven trainen op iets wat je ook binnen 6-8 minuten kan bereiken!!! Handig toch?

Jij rent elke keer naar de winkel als er in het plaatselijke krantje een advertentie staat met 'nieuwe revolutionaire methode - gegarandeerd in 8 minuten succes'?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:18

shadow0 schreef:
Aqua8horse schreef:

Tsja, kinderlijk of niet, je gaat er commentaar op krijgen. Gewoon omdat het allemaal heel makkelijk is om kritiek op anderen te hebben of er zelf van overtuigd zijn dat jij het veel beter kunt, als je dat toch niet gaat ondersteunen met foto's of filmpjes. Ik wil ook best zeggen dat ik als Anky rijd, en dat als ik bij het dressuurteam zou komen, dat we dan voor eeuwig gaan winnen (maar dat ik dat niet wil omdat ik geen wedstrijdambities heb)

En de reden is omdat je bang bent dat ze niet goed over komen met hettopic van woestijn is dat toen wel bewezen

Aqua8horse schreef:
Ik heb al eerder gezegd waarom ik een wetenschappelijk onderzoek niet nodig vind. Maar zelfs dat respecteren de mensen die het niet begrijpen niet.

Het is geen kwestie van respect, het is meer een kwestie van een flinke dosis scepsis tegen theorieen waarvan men het niet nodig vindt ze wetenschappelijk te laten onderzoeken.

Dat soort dingen zeggen ze over haarlemmer-wonderolie toch ook? Of Uri Geller?

Waarom pak je dan zelf wel steeds het onderzoek van die prof erbij daar hecht e toch ook zoveel waarde aan, meschien zou het helpen meer waarde aan joun systeem hechten als er wel zo'n onderzoek kwam, al vraag ik me af of ze dat wel willen onderzoeken

Citaat:
Tja, dat gaat me echt te ver.

Wat gaat je nu precies te ver... Dat ik zeg dat jij het niet wilt?

Citaat:
Jij en met jou velen snappen het toch niet en twijfelen aan de waarheid?

Aan de waarheid twijfel ik niet, maar ik ben er wel van overtuigd dat we DE waarheid niet kunnen kennen. (Even een filosofisch zijstapje)
En dus twijfel ik aan alles wat ik lees, hoor, zie, etc.

Dat, en het feit dat de wereld vol zit met nieuwe revolutionaire ideeen die achteraf toch niet zo oprecht revolutionair bleken te zijn, maar vooral voor eigen gewin (macht, geld of aanzien meestal) werden uitgebuit.

Ben ik cynisch? Ja, behoorlijk... Zo af en toe kijk ik tv en als ik al die nieuwe revolutionaire ontwikkelingen alleen al serieus zou nemen....

Citaat:
Wie heeft er dan behoefte aan zo'n onderzoek? Ik zie het levend bewijs namelijjk elke dag. Tenzij jij de hoofdpersonen, de paarden, natuurlijk niet serieus neemt als bewijs?

Maar IK zie die paarden niet, en mag ze ook niet zien tenzij ik er erg veel moeite voor doe. Dus IK heb behoefte aan zo'n onderzoek, en IK zou de resultaten ook met interesse bekijken.

Tijd voor een clinic Aqua8horse in het midden van het land zodat iedereen in 1 keer kan zien hoe goed je bent, en dan ook met vreemde paarden zodat het verschil goed zichtbaar wordt,( of niet natuurlijk)

Citaat:
En die techniek heb ik ontwikkeld en kan ik ook (helaas) nog maar alleen.

How convenient...

Had ook niet anders verwacht en zal ook altijd zo blijven

Citaat:
Ik zeg dat dat in 6-8 minuten te bereiken is. Dat een groot aantal mensen twijfelen aan de waarheid zegt meer over hun dan over de draagtechniek.

En het zegt wat over de mensheid in het algemeen... Ze/we twijfelen overigens niet aan "de waarheid" maar alleen aan jouw woord daarover. Mensen zijn toch al te vaak oplichters, niet oprecht, leugenaars, manipulatief... Hoe moet ik weten dat jij dat niet bent?

Citaat:
Misschien is het je ontgaan maar er zijn al zo'n 180 paarden mee geholpen. Is dat nog niet voldoende voor je? En dan nog de eigenaren, die het bijzondere effect direct ervaren, die je voor het gemak ook lijkt te vergeten!!!

Ik denk dat ik zonder enige moeite 180 paarden + eigenaar bijelkaar kan vinden die hetzelfde over (bijvoorbeeld) de slofteugel zeggen. Je hebt meer mensen dan dat die hetzelfde over natuurlijk bekappen zeggen... en gek genoeg ook mensen die precies het tegenovergestelde beweren, dat juist speciaal hoefbeslag een bijzonder (positief) effect heeft gehad.

Citaat:

Jij rent elke keer naar de winkel als er in het plaatselijke krantje een advertentie staat met 'nieuwe revolutionaire methode - gegarandeerd in 8 minuten succes'?

Ik niet in ieder geval

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:31

Het ging toch over go en ho?
Aqua natuurlijk snap ik het!! Zo dom ben ik nou ook weer niet. Alleen jouw revolutionaire methode begrijp ik niet, omdat ik alsmaar niks revolutionairs kan ontdekken.
Ik vraag me alleen af waarom je er zo geheimzinnig over doet, als het zo paardvriendelijk en geweldig is, plemp dan een filmpje op Bokt zodat wij met zijn allen ook jouw methode kunnen bewonderen. Vervolgens staat er een file naar Creil dat beloof ik je.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:53

Citaat:
De vaart die je maakt geeft stabiliteit omdat je de balans mist tijdens het slow dansen. Dat si dus compenseren om weer in balans te komen, Vandaar hoe meer verzameling, hoe meer balans.

Dit is in mijn ogen precies omgekeerd. Ik denk dat je eerst balans moet hebben om verzameld te kunnen gaan. Ik meende me te herinneren dat jou methode hier ook van uit ging?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:07

Betteke: Nou, een file naar Creil is helemaal mijn bedoeling niet!!! Mijn bedoeling is om paarden te kunnen helpen. En natuurlijk de ruiters want dat gaat samen. Een filmpje zegt niets als je de theorie niet begrijpt. Waarom kan jij en de rest dat nou niet gewoon eens voor kennisgeving aannemen? En doe je werkelijk geheimzinnig als je iedereen als een s uitgenodigd hebt? Nee, ik heb een heel ander idee bij geheimzinnig. Het revolutionaire is heel eenvoudig dat je iets kan met die methode in 6-8 minuten terwijl je daar zonder die methode jaren voor moet trainen. Maar nogmaals als jij dat niet revolutionair vind, vind ik dat prima hoor. Alleen een methode niet revolutionair vinden betekent niet per definitie dat die methode niet revolutionair kan zijn.
Ik vind het gewoon leuk dat we tenminste over iets eens zijn!!! Dat heeft niets met dom te maken in mijn ogen.

Shodow0: Die wedstrijdambities heb ik ook niet. En je hebt mij ook nergens horen zeggen dat Ik beter kan rijden dan de top. Ik heb alleen gezegd dat ik denk dat de TOP ruiters nog meer uit hun paard kunnen halen. En dan dus in staat moeten zijn om hun voorsprong op hun collega's te vergroten. Dat is heel wat anders. Maar ik krijg bijna het gevoel dat ik een 'misdrijf' pleeg hier op bokt om dat te zeggen. Terwijl het gewoon mijn mening is die gebaseerd is op een sluitende en therapie, die logisch onderbouwd is en met bewijzen uit de praktijk wordt ondersteund. Nogmaals ik ben er werkelijk van overtuigd!!!

Ik heb die sceptisch toch niet tegen die theorie? En dan verlang je van mij dat ik dat wetenschappelijk laat onderzoeken, terwijl ik het eefect al bewezen heb gezien in de praktijk? Hoe ver kan je gaan, zou ik zeggen?

Dat jij cynisch bent is je goedrecht. Maar mensen over 1 kam scheren lijkt mij niet reëel. Je hoeft deze (revolutionaire) theorie ook niet serieus te nemen. Het zou in het belang van jou en je paard kunnen zijn, niet in mijn belang. Dat is dus jouw vrije keuze.

Je mag die paarden best zien, dat is het probleem niet. Maar je moet wel weten waar je op letten...en dat is nu juist wel het probleem omdat je de theorie niet snapt.
Een vraag aan jou: Ben je nu werkelijk geinteresseerd?

Om die techniek toe te kunnen passen moet je zelf een enorme zelfbeheersing en controle hebben. Je zit moet volledig onafhankelijk zijn.

Wat dat zegt over de mensheid in het algemeen? Ik denk dat ze bang zijn voor de confrontatie met zichzelf. LET OP: algemene mening, niemand persoonlijk!!!)
Omdat er veel oplichters zijn vind het een onjuiste conclusie om er misschien maar vanuit te gaan ,dat iemand die iets anders meent te kunnen dan de meerderheid, om deze persoon bij voornaat maar in dat verdachte hokje te plaatsen.
Ja, dat gaat mij te ver. Je probeert mij een wetenschappelijk onderzoek te laten uitvoeren terwijl ik daar het nut niet van in zie. Het is om jullie te overtuigen dat het werkt of juist niet. Mijn ervaring met een groot aantal van jullie is dat een groot aantal een wetenschappelijk onderzoek net zo makkelijk verwerpt naar de prullebak als dat ze een papierenzakdoekje naar hun rustplaats werpen, als het betreffende onderzoek niet in hun voordeel pleit. Voor mij dus helemaal geen punt van discussie.

Onder die paarden waren veel paarden die LDR getraind waren. En paarden die met hulpteugels waren getraind en gelongeerd.

Nee, dat zeker niet. Maar ik ben wel geinteresserd als iemand al bijna 2-3 jaar hetzelfde beweert en vervolgens zegt daar veel bewijzen van te hebben in de praktijk. Een punt wat voor mij ook van veel waarde zou zijn, is dat diegen in het begin werkelijk iedereen heeft uitgenodigd. Dan zou ik denken, dat die persoon niet zomaar. Als het niet waar is wat hij beweert tekent hij zijn eigen vonnis immers. Als ik een van jullie was had ik allang contact opgenomen met mezelf!!!

pol013: Ja, dat klopt, verzamelen is een vorm van balans. Maar veel paarden die gaan rennen of vluchten proberen hun balans te compenseren met snelheid. Kijk naar een koordanser die ook even een actieve move maakt om zijn balans terug te vinden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:21

Het valt mij op dat dit topic al een paar pagina's lang niet meer over "Go&Ho" gaat, maar over de methode van Aqua.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:37

achja zo gaat het toch altijd als aqua een topic opent, uiteindelijk draait het altijd op haar nieuwe revolutionaire methode uit,

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:42

Ja en ik weet nog steeds niet hoe ik een wending volgens Go & Ho moet rijden

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:43

sorry daar kan ik je niet mee helpen ik heb je vraag vaak voorbij zien komen jammer dat niemand daar een andwoord op geeft,

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 21:45

Stennisje: Dat weet ik ook niet!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:48

Stennisje schreef:
Ja en ik weet nog steeds niet hoe ik een wending volgens Go & Ho moet rijden

Ik ook niet

Ook de eerste keer dat ik van deze term hoor

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:52

Ik had nog wel een vraagje voor jou Aqua.

Je schrijft dat je een paard op natuurlijke wijze zijn balans laat vinden.
Je schrijft ook dat veel paarden hun balans proberen te vinden door snelheid, je noemt als voorbeeld de koorddanser.
In hoeverre is het dan natuurlijk om het paard in stilstand zijn balans te laten vinden?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:57

En hoe zit het dan met spieren, pezen, banden, gewrichten en weet ik veel wat? Dat heeft wel langer dan 6-8 minuten nodig om zich aan te passen. Daar is inderdaad jaren voor nodig.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:59

cornelie schreef:
En hoe zit het dan met spieren, pezen, banden, gewrichten en weet ik veel wat? Dat heeft wel langer dan 6-8 minuten nodig om zich aan te passen. Daar is inderdaad jaren voor nodig.

Ja dat lijkt mij ook.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 22:08

Stennisje: Ik denk heel natuurlijk. Een mens hoort van nature niet op de rug van het paard. Goed, wij vinden dat leuk en daar is niets mis mee, zolang de paarden het ook leuk vinden. Maar dat laatste geldt natuurlijk voor mij persoonlijk. Vanaf het moment dat je op het paard gaat zitten vernadert de balans van het paard. Het paard drukt zijn rug weg. Iedereen werkt naar ontspanning in die rug en die ontstaat als het paard de ruiter correct kan dragen. Op dat moment is er balans. Dus het paard heeft zijn nieuwe evenwicht gevonden. Ik vind het heel belangrijk dat die nieuwe balans er vanaf het begin is. Dit voorkomt in mijn ogen veel probelemen en blessures. Bovendien ontspant het paard direct en hebruikt hij zijn rug goed. Je kan na het losstappen ( wat dus ook gebeurt met correct ruggebruik) kan je direct met het paard aan het werk. Je hoeft dus niet te werken aan de balans, dus de ontspanning in je paard.
Veel paarden zijn vaak druk, onrustig en vervelend uit ervaring heb ik gezien dat dit vaak een probleem is wat veroorzaakt wordt door een niet correcte balans. Paarden die uit balans zijn, hebben het gevoel dat ze gaan vallen. Je zal begrijpen dat het paard vecht tegen dat gevoel en de balans probeert te herstellen. Dat proces noem je compenseren van de balans.
Het hele balans verhaal is ook de reden dat ik mijn twijfels heb over Go & Ho.

cornelie: Die bouw je toch ook gewoon op via training. Waarom zou dat hier anders zijn? Alleen je hebt een basis waar al balans is, dat is een stuk makkelijker voor de spieren, pezen en banden, heb ik gezien!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:29

Apple, in de rest van het topic worden beide methodes een beetje met elkaar vergeleken. (Vooral op het gebied van 'balans')
Wat dat betreft is het inderdaad niet helemaal on-topic, maar ook niet volkomen van het onderwerp af denk ik.

Aqua8horse schreef:
Een filmpje zegt niets als je de theorie niet begrijpt. Waarom kan jij en de rest dat nou niet gewoon eens voor kennisgeving aannemen?

Ik neem nooit iets voor kennisgeving aan.

Citaat:
Maar ik krijg bijna het gevoel dat ik een 'misdrijf' pleeg hier op bokt om dat te zeggen.

Een nieuw concept op bokt: het is de toon die de muziek maakt. (En ach, dat geldt voor 90% van de gevallen waarin iemand zegt dat 'je dit en dat blijkbaar niet mag zeggen op bokt'. Jawel, het mag wel, maar als je het op een bepaalde manier zegt, krijg je weerstand. Heeft verder niets met Aqua te maken - gewoon een algemene gedachte)

Citaat:
Ik heb die sceptisch toch niet tegen die theorie? En dan verlang je van mij dat ik dat wetenschappelijk laat onderzoeken, terwijl ik het eefect al bewezen heb gezien in de praktijk? Hoe ver kan je gaan, zou ik zeggen?

Ik denk dat dat een groot verschil is tussen jou en mij, ik zou altijd willen blijven leren en twijfelen en testen. Voor mij is dat dus helemaal niet 'ver' maar meer basis...

Citaat:
Je mag die paarden best zien, dat is het probleem niet. Maar je moet wel weten waar je op letten...en dat is nu juist wel het probleem omdat je de theorie niet snapt.
Een vraag aan jou: Ben je nu werkelijk geinteresseerd?

Ja, maar voorlopig alleen 'ter informatie'. Ik voldoe trouwens niet aan de voorwaarden (paard, en onafhankelijke zit).

Om ook weer een beetje richting het oorspronkelijke onderwerp te gaan: zou een paard dat het dragen eenmaal kan, niet gereden kunnen worden met slechts signaalhulpen? Want dan kan hij zijn balans toch zelf vinden?

HappyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:40

Met het Go en Ho princiepe heb ik niets. Ik vind het tegenstrijdig.Ik probeer het paard te rijden met mijn zit en mijn benen. Mijn handen gebruik ik slechts als ondersteuning.

Ik rij volgens de Aqua8Methode. Jullie hebben nog nooit van mij gehoord ik ben n.l. geen topruiter en heb ook geen wedstrijdambities.
Ik vind het wel jammer dat Aqua geen eerlijke kans krijgt.
Persoonlijk kan ik pas oordelen als ik iets daadwerkelijk heb ondervonden.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:45

HappyH schreef:
Ik probeer het paard te rijden met mijn zit en mijn benen. Mijn handen gebruik ik slechts als ondersteuning.

Wat toevallig! Ik ook!
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 08-08-05 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 22:50

Ok, dat is dan jouw goedrecht. Maar dan lijkt het mij reeel als je de mening van een nader ook respecteert. Het is immers jou keuze om nooit iets voor kennisgeving aan te nemen.

Ik weet niet of het een nieuw concept is. Ik zie het anders: er is muziek op bokt en ik loop niet in die maat. Niet omdat ik vervelend wil doen maar gewoon omdat ik het liedje wat gespeeld wordt niet geweldig vind!
Ik verwacht dat jij misschien een manier bedolet die in het straatje van de bokkers past. Maar helaas past mijn gedachten gang niet in dat straatje en loop ik wel even om.

Dan hebben we toch wat gemeen!!! Ik wil namelijk ook altijd blijven leren en testen. Twijfelen vind ik nogal onhandig, dat past nou weer niet zo bij mij. Het verschil tussen ons is dat de praktijk als waardig bewijs beschouw. Of misschien beter de hoofdpersonen, de paarden, als levend bewijs beschouw!

Als je werkelijk geinteresseerd bent, ook al is het ter informatie heb ik misschien wat leuks voor je. Een aquatheorie avond (overigens alleen toegankelijk voor genodigden) waar aan de hand van voorbeelden de theorie wordt besproken, bepaalde problemen worden behandeld, het herkennen van problemen enz. Ook zijn daar mensen die bekend zijn met het systeem, die zou je naar hun ervaringen kunnen vragen.

Die voorwaarden zijn nodig enkel om het paard te leren dragen. Overigens voor het rijden geldt natuurlijk wel, hoe onafhankelijker je zit, hoe beter het resultaat!

Wat versta je onder signaal hulpen? De paarden die die balans hebben, kunnen in principe gereden worden zo dat de mensen aan de kant niet kunnen zien welke hulpen er gegeven worden. De hulpen zijn dus minimaal.
In onze manier van rijden werk je samen met het paard. Je begeleidt hem als het nodig is als de balans verandert.

Tyrza: kennelijk hoef je dus geen TOP ruiter te zijn om goed met je paard bezig te zijn!

HappyH: Ik rijd ook zo!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:56

Aqua8horse schreef:
Tyrza: kennelijk hoef je dus geen TOP ruiter te zijn om goed met je paard bezig te zijn!

Wie zegt dan dat je dat moet zijn?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 23:00

Wie niet, zal ik maar zeggen? Natuurlijk bevestigen de uitzonderingen de regel...en die zijn er ook!!!