Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lusitana schreef:Wat is dan goed gebruiken, want dat blijft het grote mysterie...voor mij althans..
Lusitana schreef:Maar dan kan hij er dus net zo goed af.
Lusitana schreef:Maar dan kan hij er dus net zo goed af. Daar hadden we vroeger gewoon de martingaal voor, die dan zorgde dat het bit gewoon op de lagen in bleef werken als het paard het hoofd opwierp.
Starbreeze schreef:Kijk, dit begrijp ik nou niet he. Een slof en een martignaal zijn echt 2 zo verschillende hulpteugels met zon verschillend doel.
Starbreeze schreef:Een martignaal is om mee te springen, bij een juiste afstelling heeft je paard zijn hoofd nog steeds omhoog maar kijkt hij náár de hindernis ipv eroverheen. Bij een slof kun je hem dus lager afstellen waardoor je je paard kan vragen over de rug te lopen. Als ie daar loopt laat je de slof weer los.
Kijk, dit begrijp ik nou niet he. Een slof en een martignaal zijn echt 2 zo verschillende hulpteugels met zon verschillend doel. Als je je al niet eens verdiept in wat dat dan precies is? Blijf er dan vanaf! Zo krijg je dus die verhaaltjes in de wereld van ooooh met een slof verpest je je paard!! En dat moet je dan horen van mensen die niet eens weten wat een slof voor je kan doen
Voor mij blijft de slof een ideaal hulpmiddel
Tulandro schreef:Je vraagt een paard niet om d.m.v die slof over zijn rug te lopen, je dwingt hem daartoe.
Lusitana schreef:Alles wat je met slof doet, kun je zonder slof vriendelijker.
sjakie schreef:maar ook onvriendelijker.
Mij kun je niet wijs maken dat een ruiter met een onvriendelijke hand minder kwaad aanricht.
Ik krijg er nog altijd het gevoel bij als je zonder slof rijdt dat je dan veeeeeeel beter bent dan de mensen die een slof gebruiken als hulp. correct me if I'm wrong