Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aqua8horse schreef:Ik denk ook Roxie dat je teveel naar het resultaat kijkt en dat is zeker niet objectief. Wie zegt namelijk dat klassiek niet meer uit een paard kan halen? Alleen al als je het logisch bekijkt heeft klassiek gewoon al de beste papieren.
dit is een mening en ook niet objectief en daarom geen goed argument.Citaat:Ook kan je gewoon aan die onmogelijke foto die hier geplaatst is
Aqua8horse schreef:
Dus klassiek= meer sport training dan LDR
Aqua8horse schreef:Ja, precies ik vind dat ook zonde: zij zou met haar talent nog veel meer uit haar paarden kunnen halen, daar ben ik van overtuigd, en zo zou ze dus de concurrentie nog verder achter haar laten.
Sjuimpje schreef:Ik zelf heb in 2000 maandenlang nagenoeg bedrust moeten houden vanwege spanningen onder in mijn rug en in mijn nek en ik kan je verzekeren, dan kan je geen normale stap meer verzetten.
schaapjuh schreef:... en dan heb je nog de jury die liever een beblokstaart paard vooraan zet ookal is ie slechter gebouwd dan het paard met staart die veel beter gebouwd is. Smaak van de jury... Maar dat overal zo. In elke tak van de paardensport.
Sjuimpje schreef:Onzin Q,
een paard met spanning of pijn kan nooit en te nimmer zo blij presteren als dat Salinero, Lingh en Goliath afgelopen weekeinde deden.
Verder gaat het vergelijk tussen een jury die trekpaarden beoordeeld en een jury die dressuurwedstrijden jureert op het hoogste niveau wat mij betreft niet opAlleen al om het feit dat dit niet de enige jury's zijn waarbij de eerste 2 genoemden de afgelopen tijd meerdere malen positief zijn opgevallen.
Ik vind dat we zowiezo ten alle tijden moeten uitgaan van de kwaliteiten van een jury, om gelijk maar bij alle jury vraagtekens neer te zetten omdat er een aantal hufters het nodig vind om staarten te couperen vind ik kortzichtig.
Sjuimpje schreef:
Desiree,
ik ben van mening dat in principe elk paard baat kan hebben bij het LDR instellen, zelf heb ik de afgelopen jaren extreem verschillende paarden onder mijn kont gehad en ik heb ze allemaal in meer of mindere mate LDR gereden.
Sjuimpje schreef:1 magic word: instructie
Thuis stel ik ze ook wel ronder in, maar niet echt zo LDR als we ze wel eens in de les vragen.