Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:'kiek es' en ik heb een kwijlende hond naast me, haha. Moesten we bij de training van geleidehonden gebruiken als afleiding in lastige situaties.
Ik zou het allicht kunnen proberen bij mijn pony. Al wil ik ook weer niet dat hij happerig wordt. Heeft hij al wat last van sinds de fysio met 'carrot stretches' kwam. Voor bij me komen heb ik al een 'hulp' heb 'm aan de longe geleerd dat hij mocht komen zodra ik op m'n hurken ging zitten. Nu hoef ik enkel een kniebuiging te maken en hij komt op me af. Ook als ik hem losgooi werkt het, dus best goed
knollentuin schreef:hoi nicole, wat een gave pony! ik zie idd dat je je hak omhoog houdt en hierdoor je vering in je enkels mist. hierdoor bouw je opwaartse spanning op in je lichaam.heb je vaak hakken aan? kan zijn dat je achillespees verkort is nl.
rij je nog wel of moet je echt helemaal weer op zoek waar je aan het rijden kan?
Amanda schreef:Nee een mijtenallergie. Ik heb nog een keer bloed laten prikken en daar kwam een torenhoge score uit op hooimijten, voedermijten, huisstofmijten, enz. Alle mijten die ongeveer bestaan.
Daarnaast ook nog voor UV/zon.
Dit wordt getriggerd door warmte. Hij krijgt dan enorme jeuk aan zijn neusslijmvliezen.
En daardoor gaat hij dus headshaken, schuren en slaan met zijn voorbenen.
We zijn nu begonnen met desensibiliseren. Oftewel, inspuiten van de allergenen zodat hij antistoffen gaat ontwikkelen. Bij 90% van de paarden werkt het, dus ik hoop bij Jim ook.
Anders wordt het beperkt rijden in de zomer en echt trainen in de winter.