mijn eigen commentaar is dat ik mijn handen gelijk moet houden en mijn tenen naar binnen
zo liep die overigens vooral. Ik probeerde hem actief vanuit de achterhand te laten draven, maar voor bleef hij maar hangen

en nog een galop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannepan schreef:ik heb vooral qtilletjes meegelezen (en geleerd) maar ga nu toch een fototje posten
zeg maar wat jullie ervan vinden!
[ Afbeelding ]
-beugels mogen wel wat langer, maar had net gesprongen en ging nog even een stukje buitenrijden en ik was te lui om ze weer langer te maken
-benen ook ietje naar achter, met ander zadel s dat misschie ook al anders
- handen hoger houden, daar moet ik echt op letten!
LiVetime schreef:Hannepan schreef:ik heb vooral qtilletjes meegelezen (en geleerd) maar ga nu toch een fototje posten
zeg maar wat jullie ervan vinden!
[ Afbeelding ]
-beugels mogen wel wat langer, maar had net gesprongen en ging nog even een stukje buitenrijden en ik was te lui om ze weer langer te maken
-benen ook ietje naar achter, met ander zadel s dat misschie ook al anders
- handen hoger houden, daar moet ik echt op letten!
Wat voor iedereen eigenlijk een goede is om te onthouden:
Een goede houding krijg je niet door alles rechtop te houden en in lijn volgens een bepaald plaatje.
Wat mij opvalt bij de meeste ruiters is dat ze met een vast bekken en vaste rug rijden, waardoor paard niet fijn los kan laten.
Dat zie ik ook bij jou; teveel spieren op spanning.
Dat vind ik écht het jammere aan veel instructeurs, dat ze ruiters 'dwingen' in een bepaalde houding te gaan zitten en daardoor hun hele lichaam vast zetten én daarbij het paard ongewild blokkeren in beweging.
Evelijn schreef:Kan zo niet eens zien of het zadel wel groot genoeg is?
NeverGiveUp schreef:Vreselijk! Help ik wil gewoon een mooie stabiele vast elastische handhouding dat zou ons zoveel helpen!
SummerRemedy schreef:Ik erger me altijd zo aan mijn voeten (kapstokken)Iemand tips?
https://www.youtube.com/watch?v=xxQdr9OUCng