Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jendemen25 schreef:ik heb vroeger veel jonge paarden ingereden en was nooit bang oid. later heb ik zelf een jing paard gehad en die was zo erg al " verknoeid" met inrijden en niet eerlijk tegen mij geweest en dus 5 keer gelanceerd ik durfde niet meer te rijden. iemand anders moest erop, nou ik dacht ik lijk wel gek ik wil genieten van MIJN paard hier koop ik geen paard voor!
het jonge paard heb ik verkocht. daarna een 8 jarige lieve merrie gekocht, ging na 5 mnd helaas dood... nu ben ik precies 2 weken in het bezit van een stoere pittige fjord en ze is toch braaf!!! maar de eerste paard dagen durfde ik dus niet erop te gaan zitten... ik dacht hupla erop en niet zo zeiken gewoon rijden. er gebeurde niets en op buiten rit geweest, ze wilt alleen maar voorop lopen en blikt of bloost nergens van! heerlijk en ik ben niet meer bang!!
ElanII schreef:Ik heb al een paar dagen niet gereageerd, dus even op een paar van jullie reageren nu:
@RM94: Hoe gaat het met de merrie die gekomen is ?
@Sunnygirl: wat een ontzettende pech. Heb je nu wel een eigen paardje of nog niet ?
@Silence: Geweldig hoor, super gedaan. Als je de 4-daagse gedaan hebt, dan kan je alles aan volgens mij, dus lekker buiten rijden hoor.
@blue_sky: klinkt echt wel goed hoor zoals het gaat met jou en je paard en zo schattig van je dochtertje.
@Somebitch: goed hoor, buitenritten gemaakt. Jij komt er wel…
@jendemen25: na zoveel ellende verdien je ook wel een fijn paardje vind ik. Goed van je, dat jij jezelf de spreekwoordelijke schop onder je k… gegeven hebt en gewoon bent gaan rijden.
Ik ben zelf ook wisselend wat ik durf. Vandaag wilde ik in de bak rijden, maar die is zó zwaar, dat is dus niet echt een pretje. Wel geprobeerd, maar in plaats van draven ging mijn IJslander steeds tölten en dat wil ik nog niet, omdat zijn tölt niet goed tactmatig is nog, maar heel lateraal. Dat moet ik eerst goed leren corrigeren zelf, dus draven is de bedoeling. Ik ben de bak uit gegaan en naar buiten (Dúx wil niet graag alleen), even “vechten” met hem maar daarna toch fijn gereden, het laatste stuk zelfs uitgestapt met mijn benen uit de beugels. Dat durfde ik echt niet een maandje geleden, maar nu gingen we gewoon super relaxed…