Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maikeltje schreef:Wie heeft het hier over voorzichtig? Omdat ik er met 30 graden geen deken op leg als ze hier half augustus aan komt?
suleilitha schreef:Hihi, en ik ben door die actie weer eens de plaatselijke dierenbeul. Dorpsgek was ik toch al en die tweede titel pak ik er graag bij. Maar de reacties waren niet van de lucht. Niet dat dat me boeit overigens.
maikeltje schreef:En nu zal ik eens iets schokkends onthullen waar ik waarschijnlijk een aantal bokkers mee over me heen ga krijgen: op buitenrit knup ik er een hulpteugel aan omdat ik geen zin heb onder een vrachtwaggel te belanden
Citaat:Even een kniestoot tegen de zijkant, doet geen pijn maar ze komen wel tot hun positieven!!
"En no is it út! Let op!" Voet in de beugel, gelijk om hoog en zitten! Had ik langer gewacht, dan was ze gaan stuiteren en bokken, gegarandeerd. Al lijkt het of een paard bang is, het is toch min of meer een "must" om door te pakken...
KiWiKo schreef:maikeltje schreef:En nu zal ik eens iets schokkends onthullen waar ik waarschijnlijk een aantal bokkers mee over me heen ga krijgen: op buitenrit knup ik er een hulpteugel aan omdat ik geen zin heb onder een vrachtwaggel te belanden
lief.......... ik rij alles wat jong, vreemd of op een buitenrit met slof.............
noem mij maar gek, maar ik heb de nodige gekkigheid meegemaakt........... en ik heb graag net dat stukje extra's op buitenritten....
Mijn enigste eigenste heb ik zelfs op zijn eerste buitenrit gesedeerd met een streepje sedalin........... ik wilde nog net niet dood
suleilitha schreef:Citaat:Even een kniestoot tegen de zijkant, doet geen pijn maar ze komen wel tot hun positieven!!
"En no is it út! Let op!" Voet in de beugel, gelijk om hoog en zitten! Had ik langer gewacht, dan was ze gaan stuiteren en bokken, gegarandeerd. Al lijkt het of een paard bang is, het is toch min of meer een "must" om door te pakken...
Dat is wat ik had uitgevroten, Maikeltje. Knietje gegeven om even het bewustzijn te controleren en met vier benen op deze aarde te krijgen, en mijn stem verheven. Tja, de golfplaten lagen te kletteren op het dak maar soms moet je even inkomen... dat deed ik...
Gelijk ga ik ook maar met de billen bloot, als ik een paard net iets te heet en sensibel acht, knup ik er voor ik me in het verkeer begeef even een Thiedeman aan want ik weet ook dondersgoed dat je dood gaat wanneer je een vlachtwaggel in je oog krijgt. Veiligheid voor alles!
Cassidy schreef:N.a.v dat hele dekenverhaal, komt er nu niemand op het idee om eem dergelijk paard gewoon eens een paar uur met zadel op te laten staan? Laat hem maar zelf uitvinden dat het niet eng is.
Cassidy schreef:N.a.v dat hele dekenverhaal, komt er nu niemand op het idee om eem dergelijk paard gewoon eens een paar uur met zadel op te laten staan? Laat hem maar zelf uitvinden dat het niet eng is.
Zammie schreef:Publiek was eerder nooit een probleem. Heb zelf het idee dat dit echt van de laatste jaren is dat er zo suikerzoet met paarden wordt omgegaan..
maikeltje schreef:Cassidy schreef:N.a.v dat hele dekenverhaal, komt er nu niemand op het idee om eem dergelijk paard gewoon eens een paar uur met zadel op te laten staan? Laat hem maar zelf uitvinden dat het niet eng is.
Jawel, maar dat mocht niet baten.
suleilitha schreef:Sedalin is jammerdebammer niet meer te verkrijgen bij ons!!!!! Ik vond het fijn spul om jonge dieren voor t eerst in een trailer te krijgen. We moeten ons nu behelpen met Tranqigel en ik wist met Sedalin precies hoever ik kon gaan en met Tr. dus niet. Wat ik wel eens doe is Bach Remedy en dat wil ook wel eens helpen!
over die stemhulpen aan de longe heb je overigens helemaal gelijk. Met lichaamstaal kom je vaak verder. Je kunt een paard geen vocabulaire leren, een keer een brul of een krijs werkt vaak effectiever...
Jammer genoeg ontkom je soms niet aan publiek
Zammie schreef:Publiek was eerder nooit een probleem. Heb zelf het idee dat dit echt van de laatste jaren is dat er zo suikerzoet met paarden wordt omgegaan..